וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד בנו של רחבעם זאבי בתיק הרצח של ניסים שטרית - בוטל

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 9:57

בני זאבי שלמד בישיבת "'שובו בנים" בהנהגת אליעזר ברלנד הואשם ברצח הנער לפני 38 שנה. אולם הכחיש לאורך השנים את המיוחס לו. התביעה תוכל לערער לביהמ"ש העליון. "פעולות החקירה שבוצעו - אינן פעולות חקירה", החליטו השופטים. אחיו של שטרית: " יש רוצח שמסתובב ברחוב"

ההחלטה הדרמטית של ביהמ"ש- בוטל כתב האישום נגד בנימין זאבי/שלומי הלר

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל הבוקר (שני) את כתב האישום נגד בני זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי בתיק הרצח של ניסים שטרית בטענה להתיישנות. שטרית נרצח לפני 38 שנה על ידי חסידי אליעזר ברלנד, מנהיג שובו בנים.

בשנתיים האחרונות ההליך המשפטי עסק רק בשאלת ההתיישנות. טרם פתיחת הליך ההוכחות, עלו לדוכן העדים - חוקרי משטרה בדימוס שטיפלו בתיק, וטענו בין היתר שלמרות שחלפו כל כך הרבה שנים ושפתרון התעלומה נראה כחסר סיכוי, נעשו פעולות חקירה שונות במהלך השנים ובכך אין מקום להתיישנות.

זאבי, הכחיש את הקשר שלו לרצח הנער וסירב למסור את גרסות במשך כל השנים. בפני התביעה, עומדת האפשרות להגיש ערעור לבית משפט העליון.

בית המשפט קיבל את הטענה להתיישנות לאחר שקבע כי בחלק מפעולות החקירה שביצעה לכאורה המשטרה בתיק - לא מהוות פעולות חקירה. "הרקע לביצוע הפעולות שנעשו - פנייה למשפחת הנעדר לצורך קבלת דגימת דנ"א - היה חלק ממהלך שיזמה המשטרה להקמת מאגר מידע שבו ירוכז המידע הנוגע לנעדרים ולאלמונים", נכתב בפסק הדין.

בנימין זאבי ורעייתו בדיון אודות רצח תוך ביצוע עבירה של ניסים שטרית לפני כ-30 שנה לבקשת בכירי קהילת שובו בנים , בימ"ש מחוזי ירושלים, 6 במאי 2024. שלומי הלר
בנימין זאבי ורעייתו בדיון אודות רצח תוך ביצוע עבירה של ניסים שטרית לפני כ-30 שנה לבקשת בכירי קהילת שובו בנים , בימ"ש מחוזי ירושלים, 6 במאי 2024/שלומי הלר

"זאת, במטרה לאחד בידי גורם אחד את הטיפול באלמונים, שהתפזר בין משרדי ממשלה וגופים שונים, וכן לאפשר הצלבה של נתונים בנוגע לאלמונים ולנעדרים, כשקיימת אפשרות שגופה שהוגדרה כ'אלמונית', היא גופתו של אדם המדווח כנעדר, אך בשל העדר תכלול של הנתונים לא נעשית הצלבה ביניהם", הוסיפו.

בפסיקה הקודמת נקבע כי "פעולות חקירה" הן פעולות כגון חקירת עדים ותפיסת חפצים, שנעשות במטרה לקדם את החקירה ואת הגשת כתב האישום לבית המשפט. במקרה זה, הפעולות שבוצעו ב-2010 נעשו לצורך הקמת מאגר הנתונים שהוקם, ולמטרת קידום הטיפול בנעדרים ובאלמונים. לכן, הגם שנעשו למטרה ראויה וחשובה, פעולות אלה אינן עונות על ההגדרה של פעולות חקירה לצורך הגשת כתב אישום.

תגובת הפרקליטות: "לעמדת הפרקליטות, פעולות החקירה שבוצעו על ידי המשטרה בתיק לאורך השנים הביאו לקטיעת מירוץ ההתיישנות. הפרקליטות תלמד את החלטת בית המשפט ותשקול את צעדיה בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דיון בערעור שהגישה המדינה על ההחלטה לשחרר את בני זאבי, הנאשם ברצח ניסים שטרית, למעצר בית באיזוק. ביהמ"ש עליון, 23 ביולי 2022. שלומי הלר
דיון בערעור שהגישה המדינה על ההחלטה לשחרר את בני זאבי, הנאשם ברצח ניסים שטרית, למעצר בית באיזוק. ביהמ"ש עליון, 23 ביולי 2022/שלומי הלר

מאיר שטרית, אחיו של הנער ניסים הגיב להחלטה: "אני לא מופתע. יש לנו רוצח שחוזר לחיים נורמטיביים ומסתובב ברחוב ללא שום אשמה. לא רק זה, החוקים של מדינת ישראל מאפשרים לו את זה אבל לא רק לו, אנחנו מדברים על 'שובו בנים' כארגון פשע לכל דבר, עם היררכיה של ראש - ברלנד ושל איש כספים, וככה הארגון הזה עבד".

שטרית הוסיף: "על מה אנחנו מדברים פה, פושעים, רוצחים מסתובבים 38 שנים חופשי ויד המשפט קצרה מלהושיע, אני לא מתפלא שזה קרה, כי מי שקובע את הכללים זה הכנסת, ובכנסת לא דאגו שלא יחול התיישנות על תיקים כאלה, לא השופטת ולא הפרקליטות אשמים, הכללים אשמים".

בחודש יולי 2022, בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד ההחלטה לשחרר את בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי הנאשמים החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים. במסגרת פרשה זו נעצרו אליעזר ברלנד ושבעה מחסידי קהילת "שובו בנים" בהנהגתו.

ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

ביולי 2023, שנה וחצי לאחר הגשת כתב האישום נגד זאבי נדחה הליך ההוכחות בתיק. עורכי דינו טענו שבפרקליטות טרם העבירו את כלל המוצגים בתיק ונוקטים בסחבת. בנוסף, בית המשפט נעתר לבקשת הצדדים לקיים תחילה דיון בשאלת ההתיישנות. אחד מהעדים שעורכי דינו של הנאשם מבקשים לזמן לעדות בסוגיה הוא ראש אח"מ לשעבר, ניצב בדימוס ח"כ יואב סגלוביץ'. באותו החודש, שוחרר זאבי למעצר בית בחווה חקלאית בגוש עציון, והכחיש את המיוחס לו וכפר באישומים נגדו גם לאחר הגשת כתב האישום, חרף מכלול הראיות והעדויות נגדו בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully