וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ערבליך, מייסד ארגון "למענכם", ישיא את משואת הרפואה והשיקום ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 21:52

לצדו של ערבליך, ישיאו את המשואה גם האחות ענת בן דור, הפרמדיקית ⁠גאיה צוברי, ד"ר דן שוורצפוקס וד"ר דקלה מצליח - כך הודיעה השרה מירי רגב שממונה על אירועי ה-76 למדינת ישראל. נשיא ארגון "למענכם" בירך על הבחירה בערבליך: "מסמל נתינה ומסירות למען האחר"

בווידאו: שירה איסקוב ועדי גוזי-השיאו משואה בטקס יום העצמאות/צילום: אולפני הרצליה

היועץ הרפואי, הרב יוסי ערבליך, יו"ר ומייסד הארגון "למענכם" נבחר על ידי הוועדה הציבורית להשיא את משואת הרפואה והשיקום היום העצמאות - כך הודיעה הערב (ראשון) השרה מירי רגב, שממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל. יחד עם ערבליך, ידליקו את משואת הרפואה והשיקום גם האחות ענת בן דור, הפרמדיקית ⁠גאיה צוברי, ד"ר דן שוורצפוקס וד"ר דקלה מצליח - שישיאו יחד את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.

ערבליך החל את פעילותו בתחום הרפואה בשנת 1996, לאחר שנתקל בבעיות בטיפול הרפואי שניתן לדודו. בשנת 2017 הקים את עמותת "למענכם", המעניקה יעוץ והכוונה רפואית ללא תמורה לכל פונה ללא הבדלי דת גזע ומין. העמותה שייסד, מקבלת מאות פניות ביום בנושאים רפואיים שונים - ומטרתה העיקרית היא הגשת סיוע ואבחון רפואי, הנגשת ופישוט נבכי הביורוקרטיה של מערכת הרפואה הציבורית, מתן חוות דעת נוספת ואבחון מקיף יותר.

במסגרת מיזם "רופאים במילואים" בארגון, פעילים כ-200 רופאים מרחבי העולם המייעצים ומסייעים בשאלות רפואיות שונות. לצד העזרה והסיוע שמעניק "למענכם" לכל פונה, הארגון חרט על דגלו חדשנות הרפואית בעולם הרפואה ומקדם שורת יוזמות בנושא, לצד וועידה שנתית שערך בשנים האחרונות באוניברסיטת ת"א ובמכון ויצמן, בהשתתפות בכירי עולם הרפואה והאקדמיה.

יוסי ערבליך - חתן אות הנשיא. יהודה אורשלמי,
ערבליך הקים את עמותת "למענכם" - שמעניקה ייעוץ והכוונה רפואית ללא תמורה/יהודה אורשלמי

החל מה-7 באוקטובר, מתנהל הארגון במסגרת חירום, העובדים והמתנדבים של הארגון התפרסו בבתי חולים למתן סיוע רגשי וייעוץ לחולים, המוקד הטלפוני תוגבר, הוקם קו חם לסיוע נפשי והארגון הוביל פרויקט מתנדבים בבתי חולים למטלות סיוע קלות מחמת המחסור ברופאים שהתגייסו ומוצבים בחזית והוקם אגף מיוחד בארגון שיעסוק בסיוע רפואי לפצועי צה"ל ומשפחותיהם.

פרופ' יוסף פרס, נשיא ארגון "למענכם", בירך על הבחירה בערבליך: "אני מבקש לברך את הוועדה הציבורית ואת השרה רגב, על הבחירה הראויה ברב יוסי ערבליך להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. הרב ערבליך וארגון 'למענכם' מייצגים את הפנים היפות של החברה הישראלית ומסמלים נתינה ומסירות למען האחר והשונה שלא על מנת לקבל פרס. דווקא בימים אלה של פילוג בחברה הישראלית, אין מתאים יותר מלהעלות על נס את המחבר והמאחד".

מערך הרפואה הישראלי, ובייחוד בתי החולים הדרומיים סורוקה בבאר שבע וברזילי באשקלון, פעלו ב-7 באוקטובר ובימים שבאו אחריו בתנאים בלתי-אפשריים ובמסירות מעוררת השראה. תחת אש, כשרבים מאנשי הצוות מגוייסים בעצמם למילואים, העניקו צוותי בתי החולים טיפול רפואי לאלפי הפצועים שהגיעו אליהם באמבולנסים וברכבי מתנדבים, וביצעו ניתוחים מצילי חיים בזה אחר זה.

אלו משיאי משואת הרפואה והשיקום לצדו של ערבליך:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי עובדים זרים שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו במטע באצבע הגליל, 4 במרץ 2024. תיעוד מבצעי, מד"א
פינוי עובדים זרים שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו במטע באצבע הגליל, 4 במרץ 2024/מד"א, תיעוד מבצעי

ענת בן דור

בן דור התחילה לעבוד כאחות בבית החולים שיבא תל השומר לפני 35 שנה. ענת, שנשואה לפצוע מלחמה, מטפלת בפצועי מלחמה בשיקום אורתופדי כבר עשור. היא מובילה את השיקום האורתופדי בשיבא, מטפלת בעצמה בפצועים הקשים ביותר, קושרת איתם קשר מיוחד ומסייעת להם למצוא בתוכם את הכוחות להתמודד עם קשיי השיקום.

גאיה צוברי

צוברי שירתה בקרבות בעזה כפרמדיקית במילואים בגדוד שריון. באחד הקרבות גאיה יצאה מנגמ"ש הרפואה כדי לטפל בפצועים, ונפגעה מירי. היא מוגדרת כלוחמת הפצועה קשה ביותר במלחמה. בימים אלה היא משתקמת מפציעתה בבית החולים שיבא.

טיפול בפצועים בזמן הלחימה ברצועת עזה. דובר צה"ל
טיפול בפצועים בזמן הלחימה ברצועת עזה/דובר צה"ל

ד"ר דן שוורצפוקס

ד"ר שוורצפוקס, מנהל המרכז לרפואה דחופה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, קלט בבוקר ה-7 באוקטובר יותר מ-750 פצועים וממשיך ללוות רבים מהם עד היום.

ד"ר דקלה מצליח

ד"ר מצליח, רופאה מבית החולים ברזילי באשקלון, היא גם קצינה בדרגת סרן במילואים. ב-7 באוקטובר ד"ר מצליח טיפלה בעשרות מפצועי הטבח בחדרי ההלם ובחדרי הניתוח. אחרי שלושה שבועות עזבה את עמיתיה בבית החולים לתקופה של חצי שנה, וטיפלה תחת אש בחבריה לנשק בגבול הצפון, בלב ח'אן יונס ובג'נין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully