וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בערב יום השואה: "החזרת אחינו מהשבי דורשת להתגבר על הכעס שבשחרור רוצחים"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 21:33

השר נשא נאום בעצרת יום הזיכרון של מכון משואה: "גם כעת, אנו נדרשים לגבורה מהסוג הזה. החזרת אחיותנו ואחינו מהשבי, דורשת מאיתנו להתגבר על הכעס והזעם שבשחרור רוצחים מתועבים. מפקד חיל האוויר: "שורדי השואה הטביעו בנו את התקווה, את הבחירה בהתנגדות, בעמידה איתנה"

גנץ כדי להחזיר חטופים צריך להתגבר על הכעס ולשחרר רוצחים/ארז הראל

בני גנץ נשא היום (ראשון) דברים בסרטון ששודר בעצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה של מכון משואה. בנוסף, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר נשא דברים. הטקס התמקד בסיפוריהם האישיים של ניצולי השואה שהעלו את משואות הזיכרון, וכן עדויותיהם מתקופת השואה.

גנץ התחיל את נאומו בציטוט הרב בני לאו. "לאורך מאות שנות גלות לא יכלו היהודים להעמיד את גבורת הקרב שלהם במבחן. את הזכות לעמוד ולהילחם לקחו מהם בכל תפוצות הגולה, אולם אף אחד לא יכול היה לקחת מאיתנו את הגבורה האצורה בלבבות".

לאחר מכן התייחס לאימו, ניצולת שואה בעצמה ואמר כי "אמי מלכה, ששרדה את ברגן בלזן, סיפרה לנו שגם כשגופה, ששקל פחות מ- 30 קילו, כמעט חדל מלהתקיים, רוחה המשיכה להיות איתנה. כך שרדנו".

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"אף אחד לא יכול היה לקחת מאיתנו את הגבורה האצורה בלבבות". בני גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

השר התייחס גם לאירועי השבת השחורה ומשא המתן על עסקת חטופים, שיום השואה מצוין השנה בצילם. "גם כעת, אנו נדרשים לגבורה מהסוג הזה. החזרת אחיותינו ואחינו מהשבי, דורשת מאיתנו להתגבר על הכעס והזעם שבשחרור רוצחים מתועבים. אבל זוהי בדיוק הדבקות ברוח שמאפשרת לנו לגבור על הייצר, למען רוח עמנו. כדי להציל עוד נפש ועוד נפש. כדי לשמור על הערבות ההדדית ומצוות פדיון השבויים. גם המשך הלחימה לאורך זמן, והבנת המחירים לחברה הישראלית כולה, דורשים מאיתנו גבורה וכיבוש היצר - אורך נשימה. עתידנו משתקף בשנים ובדורות, ולא בהישגים של ימים או שבועות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה למען החטופים, 4 במאי 2024. אורי סלע, אתר רשמי
"גם כעת, אנו נדרשים לגבורה מהסוג הזה. החזרת אחינו מהשבי". הפגנה למען שחרור החטופים/אתר רשמי, אורי סלע

"בימים שאחרי השבעה באוקטובר, שוחחתי עם מאות שעברו את התופת. הביטוי 'שואה שנייה', נשמע לא אחת. והסיפורים, היו שוב סיפורי גבורה. ילדים קטנים ששכבו בממ"ד וכבשו את הפחד. חיילים, שוטרים ואנשי כוחות ביטחון והצלה או אזרחים, שניהלו קרבות בתושייה ובאומץ. שחילצו מאות, תחת אש ובתחבולות. צעירים שקפצו על רימונים במיגוניות ולחמו במחבלים בידיים חשופות", הוסיף גנץ. "אנשים שגילו ערבות הדדית וחירפו את נפשם. השבעה באוקטובר הזכיר לנו, שהגבורה אינה רק בכוח הצבאי, אלא קודם כל בנפש האדם והאומה".

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר נשא דברים: "אני מתחייב כמפקד חיל האוויר, בשם המשרתים בצבא ההגנה לישראל ומפקדיו שנעשה הכל כדי לממש הלכה למעשה את ההבטחה שחרטנו על דגלנו, להגן על עמנו מפני כל צר ואויב. אלו ימים קשים - בין שואה לתקומה, בין אבל לשמחה, ימי מלחמה שלא הסתיימה".

"שורדי השואה, אשר אֶת קורותיכם אל לנו לשכוח. אתם הנושאים בזיכרונכם מסע חיים מטלטל, אתם שחשתם על בשרכם את נוראות השואה, למרות הכל - קמתם מן האפר ובניתם מדינה שהיא בית לעם היהודי", מסר בר. "המסע מעורר ההשראה, אליו יצאתם מאז שהתבשרתם על סיום המלחמה ושחרורכם, דרך הצעדים הראשונים שעשיתם בתקווה למצוא מי מבני משפחותיכם ששרד, ועד ההכרה שהעולם שהכרתם אינו קיים. כל אלה מגלמים תעצומות נפש, גבורה ובחירה בחיים".

כנס מבצעי של חיל האוויר שהתקיים  בבסיס ׳פלמחים׳. דובר צה"ל
"ההבטחה שחרטנו - להגן על עמנו מכל אויב". מפקד חיל האוויר תומר בר/דובר צה"ל

"אני מביט בכם ומתמלא בהתרגשות. אני מביט בכם וחש את גודל התפקיד, שמוטל עלינו כאומה בתקופה היסטורית זו, כמפקדים את הזכות, האחריות והאתגר שנפלו בחלקנו בצבא ההגנה לישראל לממש את משימות ההתקפה נגד אויבנו וההגנה על אזרחי המדינה וגבולותיה".

האלוף התייחס גם למחדל שביעי באוקטובר ואמר כי "ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעת הזו, מסמל ומחזק את נחיצותו של צבא חזק, כשיר ומוכן להגנת מדינה עצמאית וריבונית, המוקפת באויבים שרוצים בהשמדתה. הצבא כשל בהגנה על אזרחי המדינה בבוקרו של 7 באוקטובר. הצבא מתחייב להפיק בשקיפות ובהעמקה את הלקחים וליישמם. הצבא מתחייב לשאת באחריות על שקרה ולתקן את הנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully