וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בירושלים: המחבל הטורקי התפלל בהר הבית, רכש סכין, ויצא לדקור שוטרים

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 19:31

מחקירת הפיגוע עולה כי המפגע, חסן סקלנאן תייר מטורקיה בן 34, נכנס לישראל יום קודם לכן עם קבוצת תיירים דרך מעבר הגבול עם ירדן. בבוקר הפיגוע, התפצל מהקבוצה, הגיע להר הבית כדי להתפלל, רכש את הסכין ויצא לפגע | צפו ברגע רכישת הנשק

הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים כך רכש המחבל מטורקיה את הנשק/מצלמות אבטחה

חקירת פיגוע הדקירה שבוצע על ידי המחבל חסן סקלנאן, תייר מטורקיה בן 34, בעיר העתיקה בירושלים ביום שלישי האחרון מעלה כי סקלנאן נכנס לישראל יום קודם לכן עם קבוצת תיירים מטורקיה - שעברה את הגבול מירדן. בבוקר למחרת, הגיע המחבל הטורקי להר הבית כדי להתפלל - ורק כמה שעות לאחר מכן רכש סכין, ביצע את הפיגוע ונוטרל. המשטרה פרסמה היום (ראשון) תיעוד של המחבל בעת רכישת הסכין.

בתיעוד שפרסמה המשטרה נראה סקלנאן מסתובב בתוך חנות לכלי בית - בשלב מסוים הוא נעצר ומתמקד בסט סכינים שראה בחנות, מרים אותם ובודק עד כמה הן משוננות. לאחר מכן, הוא ניגש לקופת החנות, משלם על הסכינים ויוצא.

חסן סקלאנן -המחבל הטורקי שביצע פיגוע בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
חסן סקלאנן -המחבל הטורקי שביצע פיגוע בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

עוד עולה מהחקירה כי סקלנאן הגיע באותו הבוקר לירושלים יחד עם קבוצת התיירים - אולם התפצל מהם ולא סיפר על תוכניתו לבצע פיגוע. כמו כן, בחיפוש של בלשי ימ"ר ירושלים בחדר המלון שבו שהה המחבל, נתפסה חבילת הסכינים שרכש, ועם אחד מהם ביצע את הפיגוע זמן קצר לאחר מכן.

סקלנאן היה אימאם במסגד בעיר אורפה שבתורכיה. חוקרי ימ"ר ירושלים חשפו כי קבוצה התיירים עמה הגיע נשלחה על ידי משרד הדתות התורכי, וכי המחבל נכנס לישראל ללא כבודה כלל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים, החשוד בדקירה נוטרל בירי ע״י השוטרים במקום 30 באפריל 2024. דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים, החשוד בדקירה נוטרל בירי ע״י השוטרים במקום 30 באפריל 2024/דוברות משטרת ישראל

ביום שלישי האחרון, נזכיר, המחבל סקלנאן הגיע חמוש בסכין סמוך לשער הפרחים שבעיר העתיקה בירושלים וניסה לדקור לוחמי מג"ב שפעלו במקום. סקלנאן הצליח לפצוע את אחד הלוחמים בראשו ונוטרל בירי על ידי הכוח שהיה במקום. צוות מד"א, בסיוע כוח רפואה משטרתי, שהוזעקו לזירה ברחוב סולטאן סולימאן, העניק לפצוע, כבן 30, טיפול רפואי ופינה אותו, כשהוא במצב בינוני ובהכרה מלאה - עם דקירות בפלג גופו העליון, לבית חולים בעיר.

במשטרה הדגישו כי החשוד בדקירה נוטרל בירי על ידי השוטרים במקום. כמו כן, כוחות משטרה גדולים, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה. בהתאם לנוהל פיגוע בעיר העתיקה, כלל הכניסות לעיר העתיקה נחסמו לתנועה על מנת לשלול חשד לסייענים.

חובש רפואת חירום במד"א בני ליבסקינד סיפר: "חברנו לכוחות המשטרה שהיו במקום, ראינו גבר כבן 30 יושב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מדקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה לבי"ח לבית החולים כשמצבו בינוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully