וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטבח הספיק לברוח למקלט": פגיעה ישירה בשתולה, 3 פצועים בקריית שמונה

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 19:51

בעקבות הירי, עשרה בתים בקריית שמונה נפגעו ושלושה בני אדם נפצעו קל - כששניים מתוכם פונו לבתי חולים להמשך טיפול. בתוך כך, נזק כבד לרכוש ומבנים ברחבי האזור. "הירי על הצפון היום הוא תשובה לכל מי שחושב שעם החיזבאללה ניתן להגיע לפשרות בשיחות ובדיונים"

יירוטים בגליל העליון בעקבות מטח כבד מלבנון, 12 באפריל 2024/אלה קובי

מטח כבד ליישובי הצפון היום (ראשון) הוביל לסדרה של פגיעות - בבני אדם, בתים ורכוש. שלושה נפצעו באורח קל מהמטח ופונו לבית החולים זיו בצפת. נרשמו 20 שיגורים לקריית שמונה, ובעקבותיהם יותר מעשרה בתים נפגעו. רכבים בעיר נשרפו וניידת טיפול נמרץ נפגעה גם כן. בית תמחוי בעיר ספג פגיעה ישירה והאירוע הסתיים ללא נפגעים משום שאחד הטבחים, ששה במקום הספיק לרוץ למקלט.

מנהל בית התמחוי סיפר כי "כמו בכל אחד מהבקרים מאז תחילת המלחמה, פתחנו את המטבח לבישולים עבור הקשישים שנשארו בעיר, אך לא קיבלנו אישור ביטחוני לצאת עם הרכב לחלקו. לקראת 11 קיבלנו את האישור והרכב עם האוכל יצא לחלוקה. בגלל היציאה המאוחרת, רכב החלוקה עדיין לא הספיק לחזור למתחם וככה לא נפגע מהירי".

פגיעה ישירה בבית תמחוי בקריית שמונה 05 במאי 2024. קרן הידידות, אתר רשמי
"אחד הטבחים ששהה במקום הספיק לרוץ למקלט". פגיעה ישירה בבית תמחוי בקריית שמונה/אתר רשמי, קרן הידידות

גם מושב שתולה ספג פגיעה ישירה לבית, ונזק רב נגרם למבנה. ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה התייחס לאירועים ואמר כי "הירי על הצפון היום הוא תשובה לכל מי שחושב שעם החיזבאללה ניתן להגיע לפשרות בשיחות ודיונים. יש להרחיק אותם מהגדר בכח".

גואטה הוסיף ופנה לראש הממשלה ישירות. "מר בנימין נתניהו - הגיע זמן לעשות מעשה. התושבים שלנו חייבים שקט והוא יגיע רק לאחר שצה"ל ירחיק בכוח את מחבלי החיזבאללה מהגדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פגיעה ישירה בבית במושב שתולה בצפון 05 במאי 2024. מועצה אזורית מעלה יוסף, אתר רשמי
"יש להרחיק את חיזבאללה מהגדר בכח". פגיעה ישירה בבית במושב שתולה/אתר רשמי, מועצה אזורית מעלה יוסף
פגיעה ישירה בבית במושב שתולה בצפון 05 במאי 2024. מועצה אזורית מעלה יוסף, אתר רשמי
"מעל 10 בתים נפגעו ישירות בקריית שמונה". פגיעה ישירה בבית במושב שתולה/אתר רשמי, מועצה אזורית מעלה יוסף

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות הגיב לירי ואמר כי "מטח רקטות כבד לעבר ישובי הצפון היום. תושבינו כבר שבעה חודשים פליטים בארצם. יש פה זלזול מוחלט בחיי אדם. חלק מהתושבים כבר איבדו תקווה ולא יחזרו, העסקים קרסו והם נאנקים תחת נטל החובות ההולך ומצטבר. ערב יום השואה במדינת ישראל ואני קורא לממשלת ישראל לפעול עם תכנית נחושה וברורה בצפון! אובדן האמון, אי הוודאות ותחושת חוסר הבטחון, הם עוד שלב באי יכולת הציבור להכיל".

מדובר צה"ל נמסר הערב כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח מדינת ישראל, ללא נפגעים, וכי צה"ל תקף את מקורות הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully