וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויתו של אליקים ליבמן - ששרידי גופתו נמצאו בקבר של נרצחת מהנובה

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 19:56

ליבמן עבד כמאבטח במסיבת הנובה, ומאז 7 באוקטובר לא היה ידוע מה עלה בגורלו. שבעה חודשים לאחר שהוגדר כחטוף, שרידי גופתו התגלו בקבר של נרצחת מהנובה. הלוויתו מתקיימת במערת המכפלה, והוא יקבר בבית העלמין בחברון. "רצינו שתתחתן במערת המכפלה, ואנחנו קוברים אותך פה"

הלוויתו של אליקים ליבמן, מאבטח ממסיבת הנובה ברעים שהוגדר כחטוף ושרידי גופתו נמצאו בקבר במרכז הארץ/יוטיוב

הובא לקבורה היום (ראשון) אליקים ליבמן, שהוגדר כחטוף ממסיבת הנובה בה עבד כמאבטח, ודובר צה"ל הודיע שלשום למשפחתו כי שרידי גופתו נמצאו בקבר של נרצחת מהנובה במרכז הארץ.

ליבמן, תושב מועצת קרית ארבע חברון, עבד כמאבטח בשטח המסיבה בבוקר השבת השחורה. כשמחבלי חמאס הגיעו לאזור, הוא נלחם והציל חיים של רבים ממשתפי המסיבה. לאחר שנותק עמו קשר, עלה חשד שאינו חטוף, משום שלא נמצאה אינדיקציה לכך.

לפני כמה שבועות עלה החשד שנקבר עם נרצח אחר מהמסיבה. בזק"א פתחו שבעה קברים בשבועות האחרונים עד שאיתרו דנ"א מחלק מפיו של ליבמן בקבר באזור גוש דן. המידע עבר למכון לרפואה משפטית, כשהיום יצאה ההודעה הרשמית כי נרצח ב-7 באוקטובר. מדובר במבצע גדול של פתיחת קברים שהובל על ידי זק"א ת"א ועל ידי המשרד לשירותי דת.

אליקים ליבמן שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לאחר 210 ימים - נמצאו שרידי גופתו בקבר של נרצחת מהנובה". אליקים ליבמן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלפים בהלוויתו של אליקים שלמה ליבמן, שעבד כמאבטח בנובה והוגדר כחטוף - עד שהתגלו שרידי גופתו בקבר של נרצחת ממסיבת הנובה. ללא, אתר רשמי
"אלפים בהלוויתו של אליקים ליבמן". תיעוד מההלוויה במערת המכפלה בחברון/אתר רשמי, ללא

בהלוויה השתתפו גם השרים איתמר בן גביר, מיכאל מלכיאלי ואורית סטרוק, וחברי הכנסת משה סולומון, לימור סון הר מלך, אריאל קלנר, יצחק וסרלאוף ואוהד טל.

אבישג ליבמן, אמו של אליקים ספדה לו. "אליקים בני, נשמה טובה שירדה לעולם. ילד מתוק, חייכן וחכם. בזכותך אלפי אנשים עשו מעשים טובים בזכותך אלפים לא דיברו לשון הרע בזכותך אלפים רבים הדליקו נרות והוסיפו ברכה, בחרת להישאר ולהציל אחים מצרה בגבורה יהודית עוצמתית. בטוחה שאתה שאתה דואג למעלה לאיתן חברך ולשאר החטופים האהובים שאנחנו איתם - משפחה".

"ניצבים אנחנו במערת המכפלה, כאן עשו לך ברית וחלאק'ה, כאן הנחת תפילין לראשונה, רצינו שתתחתן במערת המכפלה ובסוף אנחנו קוברים אותך לידה", הוסיפה אימו."אתה עכשיו למעלה ליד כיסא הכבוד עם האבות והאמהות ואנחנו כאן כולנו למטה לידם. נצעק כולנו ביחד בשני העולמות, נאמר לרבונו של עולם -' די, די ה' לחטופים שכל כך סובלים, די ליסורי המשפחות שכל כך סובלות, די לפצועים, די לאלמנות. אנחנו בשלים לגאולה בשלים לתחיית המתים. קדש את שמך בעולם חבק אותנו וחוס עלינו'".

אבישג ליבמן אימו של אליקים ליבמן סופדת לו 05 במאי 2024. מאיר אליפור, אתר רשמי
"אוהב אותך לעד ואחכה שתחזור אליי". אבישג ליבמן/אתר רשמי, מאיר אליפור

אחותו של ליבמן ספדה לו ואמרה כי "מהרגע שידענו שנעלמת הרגשתי שאני מתגעגעת ולא ידעתי למה, כנראה שהנשמה הרגישה. קיבלתי אותך כמתנה ביומולדת 6 ומאז ליוויתי אותך במשך 24 שנים. זכית באח שאפשר לריב איתו ריב רציני ו-5 דקות אחרי להתחבק. לרקוד טראנסים בבית ולדון בנושאים ברומו של עולם. זכיתי באח שהוא גיבור, גם בחייו וגם במותו. שקידש שם שמים במעשי הגבורה האציליים שלו. ובמעל 200 יום שקירבו ואיחדו וזיכו את עם ישראל בכל כך הרבה זכויות. אני אתגעגע אליך בכל איבר בגוף ולא יודעת איך אפשר לחיות חיים שלמים בלעדייך".

אלקנה פדרמן, חברו של אליקים וקב"ט במסיבת הנובה, מספר על רגעיו האחרונים של אליקים, בבוקר השבת השחורה. "אין רגע ב-7 באוקטובר שלא פעלת להציל חיים. אם זה לכוון את החוגגים למקום בטוח ולהסביר להם את הסכנה, ואם זה בהמשך כשהתקשרתי אליך שתגיע לצומת לטפל בפצועים. אני זוכר ששאלתי אותך 'מה לעשות, אליקים, מה לעשות?' ואתה תופס תיק עזרה ראשונה מתוך ניידת משטרה ומתחיל לעשות חוסם עורקים לפצועים".

אבישג ליבמן אימו של אליקים ליבמן סופדת לו 05 במאי 2024. מאיר אליפור, אתר רשמי
הלוויתו של אליקים ליבמן במערת המכפלה בחברון/אתר רשמי, מאיר אליפור

פדרמן המשיך לגולל את סיפורם ממתקפת הפתע של חמאס ואמר: "אחר כך, כשפינינו את הפצועים לאמבולנס בשטח המסיבה - לא הסכמת לקבל את המצב ורצית להשיג אקדח, התחלת לפנות לשוטרים שיביאו לנו אקדחים ונשקים בכדי שנגן על המבלים. אמנם לא הצלחנו אבל זה לא עצר בעדנו, לקחנו את הטרקטורון והתחלנו לסייר בשטח סביב המסיבה ולחפש מחבלים, אם צריך אפילו בידיים נחסל אותם, לא פחדנו לרגע".

אלקנה פדרמן סופד לאליקים ליבמן. מאיר אליפור, אתר רשמי
"אפילו בידיים נחסל אותם, לא פחדנו לרגע". אלקנה פדרמן סופד לאליקים ליבמן/אתר רשמי, מאיר אליפור

"כשחזרנו בסוף לשטח החפק, שם נפרדו דרכנו אני יודע שאחרי שהתפצלנו המשכת להציל חיים ולטפל בפצועים. ולהסביר להורים של אנשים מה קורה. גם לאבא שלך שלחת מיקום והסברת לו את המצב. אני יודע שלא הסכמת לעזוב את שטח המסיבה עד שכל האנשים יהיו בטוחים. אתה הגנת עליהם בגופך עד לרגע האחרון. אליקים, אתה גיבור ולנצח תישאר כזה", ספד פדרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully