וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פיגוע באוסטרליה: בן 16 נורה למוות אחרי שדקר אדם

5.5.2024 / 14:26

הנער תקף בסכין מטבח אדם במגרש חנייה בפרת' לפני ששוטרים הגיעו למקום. הוא ככל הנראה עבר הקצנה ברשת, וחברי הקהילה המוסלמית המקומית התריעו בפני הרשויות עליו לפני התקיפה. רק בחודש שעבר נדקר בישוף בסידני בפיגוע טרור נוסף

נער בן 16 נורה למוות באוסטרליה בידי המשטרה אחרי שדקר אדם בעיר פרת', והרשויות מעריכות כי זהו אירוע טרור, השני במדינה תוך כמה שבועות. הפצוע, שנדקר בגבו, פונה לבית החולים ומצבו יציב.

הרשויות במדינת מערב אוסטרליה, שפרת' בירתה, אמרו היום (ראשון) כי יש סימנים לכך שהנער, שהיה חמוש בסכין מטבח, עבר הקצנה ברשת. הן ציינו כי לפני ההתקפה, שהתרחשה במגרש חנייה בווליטון, פרבר של פרת', בשעות המאוחרות של שבת, התקבלו שיחות מודאגות מחברי הקהילה המוסלמית המקומית.

המשטרה אמרה כי התקיפה נשאה "מאפיינים" של טרור אך זו טרם הוגדרה רשמית ככזו. ראש ממשלת מערב אוסטרליה, רוג'ר קוק, אמר במסיבת עיתונאים בפרת' כי נראה שהתוקף פעל לבדו. הוא השתתף בכמה תכניות למאבק בהקצנה שנועדו להיאבק באידיאולוגיות קיצוניות, ותואר כמי שסבל מ"בעיות מורכבות".

"אנחנו אומה שוחרת שלום ואין מקום לקיצוניות אלימה באוסטרליה", כתב ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזה, ברשתות החברתיות אחרי שעודכן על התקרית על ידי המשטרה ושירותי המודיעין.

זירת אירוע דקירה בכנסיה בסידני, אוסטרליה. 16 באפריל 2024. רויטרס
זירת אירוע דקירה בכנסיה בסידני, אוסטרליה. 16 באפריל 2024/רויטרס

ב-15 באפריל, כומר נדקר במהלך דרשה שנשא בשידור חי בכנסייה אשורית בסידני והתוקף שלו נעצר. כחלק מהחקירה של הפיגוע, נעצרו כמה נערים על ידי משטרת ניו סאות' ויילס בחשד לעבירות טרור.

כמה ימים קודם לכן, נרצחו שישה אנשים במסע דקירות בקניון בסידני. הדוקר, שלפי המשטרה תקף במכוון נשים וסבל מבעיות נפשיות, נורה למוות על ידי שוטרת במקום.

על אף סדרת האירועים האחרונה, פשעי ירי ודקירה הם נדירים באוסטרליה, שלפי הממשל הפדרלי שלה היא בין המדינות הבטוחות ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully