וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסוכם, מחלוקת בדיון על הסדר הטיעון לגננות ב"גן סיגל": "מנוהל כבדיחה"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 13:45

הסנגורים טענו בדיון שהפרקליטות חרגה מהסכמה בעל פה שניתנה במסגרת ההסדר, שנוגעת למתחם העונש שייגזר על הגננת ושלוש הסייעות שהורשעו בתקיפת פעוטות. הדיון עורר זעם ותסכול בקרב הורי הילדים: "זה היה ביזיון. אנחנו בסחבת של 4 שנים והמשחקים של ההגנה ממשיכים להתקבל"

בווידאו: הסייעות ב"גן סיגל" מחולון הורשעו בהתעללות ותקיפה של פעוטות/צילום: יותם רונן

בית משפט השלום בתל אביב קיים היום (ראשון) דיון טיעונים לעונש בעניינן של הגננת סיגל אדהמי והסייעות לבנת אינגר, יפית אשר וורד אברהם, שהודו והורשעו בתקיפה של פעוטות בעת שעבדו "בגן סיגל" בחולון, זאת כחלק מהסדר טיעון בין הצדדים. במהלך הדיון, סניגוריהם של הנאשמות טענו כי הפרקליטות חורגת מפרטי הסדר טיעון, והודיעו כי לקוחותיהם עשויות בעקבות כך לחזור בהן ולכפור באשמה.

במהלך הדיון, התובעות מטעם פרקליטות מחוז תל אביב, עורכות הדין צופיה טיץ ואפרת רותם, הציגו נימוקים ופסיקות דומות שניתנו בעבר. זאת, כדי לנמק את בקשתן מבית המשפט כיצד יש לשיטתן להחמיר את הענישה שתיגזר על הנאשמות.

נקודת מפנה נרשמה בדיון כשעו"ד עידן שני שמייצג את הגננת סיגל אדהמי ביקש להגיב לדבריהן, וטען כי הפרקליטות חורגת מהסכמה בעל פה שניתנה במסגרת הסדר הטיעון, בנוגע למתחם הענישה שייגזר על הנאשמות. עוד הוא הוסיף כי במידה ולא יעמדו בהסכם, לקוחתו תשקול לכפור בעובדות כתב האישום המתוקן בהן הודתה.

נציגות הפרקליטות טענו מנגד שלא התקבלה הסכמה שכזו במסגרת הסדר הטיעון, וכי אין תיעוד להסכם שכזה בתרשומת בין הצדדים. בהמשך יתר הסניגורים של הנאשמות הצטרפו גם כן לטענותיו של עו"ד שני. לבסוף השופטת רונית פוזננסקי-כץ נענתה לבקשתם של הסניגורים לקיים דיון נוסף בנוגע לפרטי הסדר הטיעון יחד עם פרקליטות המחוז, ועל כן דיון המשך בנושא נקבע לחודש יולי.

סיגל אדהמי בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
עורך דינה טען שיש חריגה מהסכמה שניתנה בהסדר הטיעון. הגננת סיגל אדהמי/אתר רשמי, ללא

טענותיהם של הסניגורים והדיון בבית המשפט עוררו רגשות זעם ותסכול בקרב הורי הפעוטות שהותקפו. "התיק הזה מלכתחילה בבית משפט השלום נוהל כבדיחה, ממש ליצנות לשמה", התייחסה לדיון בזעם גל לוי, אמה של א', פעוטה שהותקפה בגן סיגל. "איפה נראה שסניגורים מנהלים כך את בית המשפט?! שהם קוטעים את דברי השופטת ולא נותנים לה לסיים משפט ומתפרצים לדברי המדינה?! מה שהיה פה היום הוא ביזיון. אנחנו בסחבת של 4 שנים שלא נגמרת ושוב המשחקים של ההגנה ממשיכים להתקבל על ידי בית המשפט, עוד דחיה, עוד דיונים, עוד טענות. בית המשפט אמור להיות אובייקטיבי, לתת את הדעת ואת ההחלטה, והיום פה היה ההיפך, הסנגורים ניהלו את הדיון, וככה נראה כל התיק הזה בבית המשפט השלום".

"אחרי שחווינו התנהלות אחרת לגמרי של כבוד השופט טופף הראוי להערכה במחוזי בתל אביב באותו תיק רק עם סייעות אחרות, אנחנו חווים כאן השפלה וביזוי שלנו כנפגעי עבירה", היא הוסיפה. "מי שנפגעים הם בעיקר ילדינו שבמשך שנתיים חוו על בשרם וכעת מאחורי גבם. כל זה נראה כאילו קנינו כרטיסים להצגה בקאמרי, רק שבסוף אין מחיאות כפיים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ליבנת אונגר בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת ליבנת אונגר/אתר רשמי, ללא

פרשת "גן סיגל" נחשפה בשנת 2020, כשסייעות וגננת תועדו מתעללות ותוקפות פעוטות. שתיים מהסייעות, אורטל בנימין ורינת ינקו, כבר הורשעו ומרצות עונשי מאסר. הגננת סיגל אדהמי ושלוש הסייעות הנוספות: ורד אברהם, יפית אשר וליבנת אונגר, הודו והורשעו גם הן בעקבות הסדר טיעון בסעיפי כתב האישום המתוקן שכוללים תקיפות של הפעוטות, אך טרם ניתן גזר דין בעניינן.

"כפי שעולה מכתב האישום המתוקן והסרטונים, מעשי הנאשמות כלפי הפעוטות היו מעשים קשים", טענה היום בדיון נציגת הפרקליטות. "אלו היו מעשים גסים, מקוממים, מכאיבים, בלתי נתפסים שבאו לידי ביטוי בהפיכות, משיכות, תקיפות, מכות, הענשה, החפצה, זלזול, רוע, אטימות וחוסר כבוד".

עוד הוסיפה הפרקליטה כי "הנאשמות לא מילאו את תפקידן כלפי הפעוטות. הן פגעו בגופן ונפשן של הפעוטות, הטילו מורא ופחד והשפילו אותם. מדובר בפעוטות שהם באופן מובהק חסרי ישע, תלויים תלות מוחלטת במטפלים בהם, שטרם למדו לבטא את עצמם באופן שיוכלו לתאר את הפגיעות בהם ולהגן על עצמם. הנאשמות מעלו קשות באמון שרכשו להן הורי הפעוטות. הם ששמו להם את היקר מכל בידי הנאשמות לעולם לא ימשיכו להיות כפי שהיו בטרם התגלה להם הנורא מכל מבחינתם".

יפית אשר בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת יפית אשר/אתר רשמי, ללא
ורד אברהם בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת ורד אברהם/אתר רשמי, ללא

בדיון טיעונים לעונש שהתקיים בחודש פברואר, הורי הפעוטות שיתפו את בית המשפט בסבל והקושי הרב שנאלצו לספוג בעקבות הפגיעות החמורות בילדיהם, על מנת שבית המשפט יתחשב בכך בעונש שיגזור על המורשעות.

"יש את הבן שלי לפני שהוא היה בגן סיגל, ויש את הבן שלי אחרי זה", שיתפה אז בכאב ספיר, אם לפעוט שנפגע בגן. "היו לו המון התקפי זעם, קשיים של אכילה. הוא לא ישן בלילות וכל הזמן צורח. הוא חווה התקפים בצורה כל כך קשה שבבית הוא דפק את הראש בקיר. לאורך כל הזמן ניסינו להבין מה אנחנו עושים לא בסדר, הרי זה לא הגיוני שילד לא ישן בכלל בלילות".

ערן, אב לזוג תאומים שנפגעו בגן, סיפר כיצד הפגיעות בילדיו גרמו למחלות להתפרץ אצלו. "סיגל מסחינתי הייתה דמות משמעותית בנוף של השכונה. זו שכונה קטנה שכלום מכירים את כולם ומאוד סמכתי עליה", פרץ ערן בבכי וסיפר. "אתה מוריד את הילדים שלך בגן, נוסע למשרד ואתה לא יודע את מה שהילדים שלך עוברים. כשאתה קורא את הפרוטוקולים ורואה מה הילדים שלך עברו בכל שעה בזמן שאתה יושב במשרד, שותה קפה, נפגש עם אנשים ואתה שם אותם שם. הגעתי למצב שאני מעיר את הילד בבוקר והוא פשוט קפוא במיטה למרות שהוא ער. כשהתחלנו לראות את הסרטונים, התחלנו לעשות את הקשר בין הדברים".

מטעם חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים נמסר בעקבות הדיון: "היינו בעשרות דיונים, של עשרות תיקים ברחבי הארץ ובמחוזות שונים. לעולם לא חווינו התנהלות כזו בתוך כותלי בית המשפט, שלא נותנים למדינה לסיים את טיעוניה, שבית המשפט לא עוצר ודופק על השולחן לתת לדיון להתנהל. אי אפשר להתעלם שיש פה עברייניות מורשעות בתקיפת פעוטות חסרי ישע! יש פה עבירות קשות שאי אפשר להתעלם מהן. ההתחלה היתה כבר מקרטעת כשהפרקליטות הפרידה בין הנאשמות למחוזי והנאשמות בשלום וכעת כשהפרקליטה רוצה לטעון בהתאם לחקיקה בנושא, בית המשפט מאפשר את ההפרעות הבלתי פוסקות מצד הסנגורים. חבל שביהמ"ש שוכח שהמקום שלו הוא לקבל את ההחלטה, גם אם מתחם הענישה שאפילו לא ניתן למדינה להציג לא מקובל על הסנגורים, כי לבסוף השופטת היא זו שתגזור את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully