וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לומדים לקח: נער שט על מזרן ים בכנרת - וניצל מטביעה

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 12:35

לפני כמה ימים, הנער חולץ ברגע האחרון על ידי כוחות הצלה כשהוא באפיסת כוחות. בחודש אפריל צעיר בן 21 טבע למוות. בתגובה, משטרת טבריה ומפקדה, סנ"צ יגאל בן לולו הזהירו: "השימוש במגוון אביזרי ציפה מסוכן מאוד, וחשוב להיות מצוידים בחגורות הצלה"

תיעוד: אדם נסחף לעומק הכנרת על מזרון מתנפח/דוברות המשטרה, איגוד ערים כנרת

נער ששט על גבי מזרן ים ונסחף לעומק הכנרת, נמשה מהמים וניצל. מקרה נוסף של קלות דעת במי האגם נגמר הפעם בטוב. לפני כמה ימים, נופשים שהיו ערים למתרחש הזעיקו את יחידת השיטור הימי וחילצו באמצעות סירה את השייט שכבר היה באפיסת כוחות. בחודש אפריל, שבועיים מפתיחת עונת הרחצה בכנרת וכבר אירע אסון טביעה שבו צעיר בן 21 ששט על גבי מזרן ים - טבע.

מפקד תחנת טבריה, סגן ניצב יגאל בן לולו, סיפר: "הקטין צף על מזרן ים סמוך לחוף בשעות אחר הצהריים. הצוותים שלנו עברו באזור וכרזו לו ולאנשים נוספים שהיו במקום בשל הרוחות שקיימת סכנת היסחפות וביקשו מהם לחזור לחוף. לאחר מכן, סמוך לשעה 19:00 התקבל דיווח על קטין שנסחף והצוות שיצא למקום איתר אותו במרחק של קילומטר מהחוף, אסף אותו לסירה והעביר אותו לבדיקות אצל מד"א".

חשש לטביעה בכנרת. דוברות מגן דוד אדום, אתר רשמי
חשש לטביעה בכנרת/אתר רשמי, דוברות מגן דוד אדום

מדי קיץ, כוחות ההצלה נקראים לחלץ עשרות פעמים נופשים שנסחפים עם אביזרים שונים למרחקים גדולים מחופי האגם, ולמרבה הצער ישנם מקרים שמסתיימים בטביעה. נוכח האסון שאירע לפני שבועיים והנער שחולץ לפני כמה ימים, פנו באיגוד ערים כנרת לנופשים שמגיעים לאגם בבקשה לנקוט בכל אמצעי הזהירות בעת כניסתם למים.

באיגוד הזכירו ששימוש באביזרי ציפה מסוכן ושלא להתרחק לעומק הימה בשום מצב, ובעיקר לא בשעות אחר הצהריים כמתחילות רוחות וזרמים באגם. בנוסף ביקשו, להודיע לאדם אחד לפחות על כניסה למים, להיות איתו בקשר עין, וכמובן לרחוץ רק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה, הנמצאים בקשר ישיר עם השיטור הימי ומד"א, למקרה הצורך.

סנ"צ בן-לולו הזכיר: "השימוש במגוון אביזרי ציפה מסוכן מאוד וחשוב להיות מצוידים בחגורות הצלה בעת כניסה לעומק הכנרת. המזל הגדול של אותו צעיר שהוצאנו מהמים היה שהוא הצליח להישאר על המזרן עד הגעת הצוות מבלי שנפל או שניסה לשחות חזרה. אנחנו מכירים לא מעט אירועים כאלה מהעבר שנגמרו בנסיבות טרגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully