וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות הפגינו נגד הממשלה, חלק מהשרים הצטרפו אליהם: "רפיח, עכשיו"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 12:25

משפחות שכולות חסמו את הכניסה הראשית למשרד רה"מ בדרישה שהצבא ימשיך את המלחמה וייכנס לרפיח "על מנת להשיג הכרעה". חלק משרי הממשלה, בהם גם סמוטריץ' ובן גביר, יצאו אל המפגינים וקראו גם הם לכניסה לרפיח: "חייבים להתעקש עכשיו, שלא תהיה עסקה מופקרת"

מחאה סוערת בירושלים: מפגינים חוסמים לשרים את הגישה לישיבת הממשלה/פורום הגבורה

פורום הגבורה של משפחות שכולות ערך הבוקר (ראשון) הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בדרישה שיאפשרו להם להיכנס לישיבת הממשלה ו"להסתכל לשרים בעיניים". המחאה יצאה בצעדה ממאהל המחאה של פורום גבורה עד שהגיעה למשרד ראש הממשלה הסמוך. "אנחנו רוצים לעמוד על כך, שהשרים ורה"מ לא יכנעו לחמאס, שהלחימה תימשך ושכל מטרות המלחמה שהממשלה העמידה בתחילה המלחמה ימולאו במלואם", נכתב בהודעת פורום גבורה בנושא. "נקרא לשרים - הסתכלו לנו בעיניים - בשביל מה נהרגו הבנים? אל תיכנעו לסינוואר".

עם התפתחות ההפגנה, המוחים חסמו את הכניסה למשרד ראש הממשלה ואת הצומת הסמוך וכן מנעו מהשר שלמה קרעי להיכנס למשרד ראש הממשלה. בהמשך, המשפחות השכולות קראו לשרים לצאת אליהם מהרכבים המאובטחים ולדבר איתם, תוך קריאות "רפיח עכשיו". באופן ספק מפתיע, גורמים בממשלה בהם שרים בכירים הצטרפו למחאת המשפחות השכולות. אורית סטרוק, עמיחי אליהו, מיקי זוהר, עמיחי שיקלי בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הצטרפו לפורום גבורה להפגנה נגד הממשלה בה הם חברים.

מחאה סוערת בירושלים: מפגינים חוסמים לשרים את הגישה לישיבת הממשלה
05.05.24. פורום הגבורה, אתר רשמי
"אני בא לפה מתוך בושה שעדיין לא שברנו את החמאס. אני מתבייש בפני הילדים שלכם". הפגנת משפחות שכולות מול משרד ראש הממשלה/אתר רשמי, פורום הגבורה

"באתי לכאן עם 3 צלעות שבורות ואחרי שאמרתי לראש הממשלה שהתקשר אליי אחרי התאונה שאני לא אפספס שום הצבעה", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "לצערי הייתי היחיד בפעם הקודמת שהצביע נגד הכנסת סחורות לעזה. אני חושב שאנחנו חייבים לעמוד בקווים האדומים שלנו. הומניטרי בעד הומניטרי. חייבים להתעקש על זה. חייבים להתעקש על רפיח עכשיו, שלא תהיה עסקה מופקרת".

מיקי זוהר קבע: "קבינט המלחמה הגדיר מטרות למלחמה. היה כתוב במפורש שחמאס לא יוכל להמשיך לשלוט ברצועת עזה, לא מבחינה צבאית ולא מבחינת ניהול הרצועה. מטרות המלחמה הם תנאי הכרחי להמשך קיום הממשלה. אם המטרות לא יושגו לא תהיה זכות קיום לממשלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משפחות שכולות חוסמות את הכניסה לישיבת הממשלה, 5 במאי 2024. פורון הגבורה, GettyImages
"אם המטרות לא יושגו לא תהיה זכות קיום לממשלה". הפגנת משפחות שכולות מול משרד ראש הממשלה/GettyImages, פורון הגבורה

שר המורשת עמיחי אליהו הצטרף: "אני בא לפה מתוך בושה שעדיין לא שברנו את החמאס. אני מתבייש בפני הילדים שלכם. אני מתבייש שיש מי שחושב לצאת מעזה בלי להכריע. אנחנו פה לא כדי להבטיח הבטחות. אנחנו אומרים לשר הביטחון, אין לך מנדט להיכנע לחמאס".

ח"כ אורית סטרוק הוסיפה: "מדינת ישראל חייבת לכם את כל ההשגים שהושגו עד כה במלחמה. אתם עמדתם מעל הקבר הפתוח, אתם הבאתם אותנו לכל ההישגים. המטרות של המלחמה הם חוזה כתוב. המטרות האלה יתקיימו. אני נכנסת לישיבת הממשלה ואדרוש מכל אחד מהשרים להתייצב בפניכם שהמטרות שבשמם שלחנו את הילדים שלכם יתגשמו עד תום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully