וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הכניסה את נשיא אוקראינה זלנסקי לרשימת המבוקשים

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 9:27

במאגר של משרד הפנים במוסקבה מופיעים גם קודמו של זלנסקי בתפקיד ומפקד צבא היבשה, והם מצטרפים לשורה ארוכה של פוליטיקאים ואנשי צבא אוקראינים ואירופים. קייב: "זו הוכחה לייאוש של מכונת התעמולה הרוסית"

"טירת הארי פוטר" באודסה עולה באש אחרי התקפה רוסית/טלגרם

רוסיה הכניסה את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לרשימת המבוקשים שלה, יחד עם קודמו בתפקיד ומפקד כוחות היבשה בצבא האוקראיני.

הכללתם במאגר של משרד הפנים במוסקבה, שאינו פירט את ההאשמות נגדם, דווחה אתמול על ידי כלי התקשורת הרשמיים ברוסיה, אך באתר החדשות הרוסי העצמאי Mediazona דווח שנשיא אוקראינה וקודמו היו ברשימה לפחות מאז סוף פברואר.

משרד החוץ של אוקראינה תיאר את הכנסתו של זלנסקי, שאותו ניסתה מוסקבה לחסל כבר בימים הראשונים למלחמה, לרשימה כהוכחה ל"ייאוש של המכונה והתעמולה של המדינה הרוסית".
מלבד זלנסקי, ברשימת המבוקשים של רוסיה נכללים גם פוליטיקאים ואנשי צבא אירופים אחרים, בהם ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס ובכירים אחרים מהמדינות הבלטיות.

אסטוניה, ליטא ולטביה, שהיו בעברן חלק מברית המועצות וכיום חברות בנאט"ו והאיחוד האירופי, מובילות קו תקיף נגד מוסקבה והן מהתומכות הגדולות ביותר של קייב ומלחמתה ברוסיה.

זלנסקי מבקר במרכז אימון ארטילריה, על רקע המתקפה של רוסיה על אוקראינה 3 בנובמבר 2023. רויטרס
בכירים רבים בארצו נכללים ברשימת המבוקשים של רוסיה. נשיא אוקראינה זלנסקי/רויטרס

מוסקבה אמרה שקאלאס ובכירים נוספים במדינות הבלטיות מבוקשים על הסרת אנדרטאות לחיילי הצבא האדום, כפי שעושות מדינות רבות בגוש המזרחי לשעבר המבקשות להתנתק ממורשת הכיבוש הרוסית וההשפעה הסובייטית.

רוסיה מאשימה את אוקראינה ואת המדינות הבלטיות בהאדרת הנאצים, ובספר החוקים שלה יש חוקים האוסרים על "שיקום הנאציזם" ו"חילול" אנדרטאות מלחמה. היסטוריונים רואים בכך ניסיון של הקרמלין לשכתב את ההיסטוריה, תוך שהוא מאדיר את חלקו של הצבא האדום במלחמה בנאצים ומעלים את שיתוף הפעולה עמם עד למבצע ברבורסה ואת רדיפת הסובייטים אחר יהודים ועמים אחרים במזרח אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully