וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האפשרות לעסקה: צה"ל העלה את רמת המוכנות לקראת תמרון ברפיח

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 20:47

למרות הדיווח על התקדמות בגיבוש עסקת חטופים, בצה"ל העלו את המוכנות לשלב הראשון של התמרון. הרמטכ"ל קיים התייעצויות עם בכירי המטכ"ל ועם שר הביטחון על מורכבות פינוי האוכלוסייה הפלסטינית כשירות הכוחות, האפשרות להרחבת הלחימה בצפון במקביל ותרחישי קיצון נוספים

תיעוד מהיערכות כוחות אוגדה 98 להמשך המלחמה ברצועת עזה/דוצ

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים התייעצויות עם בכירים במטה הכללי ועם שר הביטחון יואב גלנט על ההתפתחויות האחרונות במישור המדיני אודות ההסכם המתהווה עם חמאס ומידע מודיעיני שהתקבל מהשטח. עוד עלו בדיון המורכבויות בהעברת האוכלוסייה הפלסטינית מרפיח ומציר פילדלפי, כשירות ומוכנות הכוחות, האפשרות להרחבת הלחימה בחזית הצפונית במידה וצה"ל יתמרן לרפיח ותרחישי קיצון נוספים. זאת בעת שברקע מנהלים אמ"ן, חיל האוויר ומערכים נוספים מאמצים רב זירתיים.

ראשית חידד פיקוד הדרום את התוכניות המבצעיות במסגרת התמרון לכלל האוגדות והיחידות. מפקדים בכירים בצה"ל ביקרו ברחבי אוגדת עזה ובשטח הפלסטיני ,כדי לעקוב מקרוב אחר מוכנות כוחות היבשה לתמרון קרקעי ברפיח.

העיר רפיח ברצועת עזה. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
העיר רפיח ברצועת עזה/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר סייר ביחידות החיל וקיים הערכת מצב, על מנת לבחון את כלל המערכים בהגנה ובהתקפה, הבקרה, כשירות הטייסים, מפעלי הרכבת הפצצות ועוד.

כלי תקשורת זרים פרסמו ידיעות שלפיהן צה"ל עדכן את ארגוני הסיוע הבינלאומיים על אזור המחסות החדש בדרום הרצועה, לכשתתקבל ההחלטה על תמרון לעבר רפיח.

מקורות ביטחוניים אמרו לוואלה! כי למרות המאמץ להגיע להסכם עם חמאס על שחרור חטופים, בצה"ל עושים את המקסימום כדי להיות מוכנים לרגע של תחילת התמרון הקרקעי, שראשיתו הוטל על שלוש אוגדות - אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס ואוגדה 99 בפיקודו של ברק חירם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully