וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: אני בטוח שאפשר לבנות מסלול למדינה פלסטינית בלי שהיא תהפוך לחמאסטן

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 8:34

בדברים שנשא בכנס באריזונה אמר שר החוץ האמריקני כי תשובת חמאס היא הדבר היחיד שעומד בין תושבי עזה לבין הפסקת אש. הוא ציין כי יורש העצר הסעודי אמר לו שהוא רוצה נורמליזציה עם ישראל בהקדם, אבל זקוק לרגיעה בעזה ולמסלול למדינה פלסטינית

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס היום (שבת) למשא ומתן לעסקה מול חמאס, וטען כי הדבר היחיד שעומד בין הוצאה לפועל של הפסקת אש בעזה היא תשובת חמאס בנושא. זאת, בכנס שהתקיים באריזונה שבארצות הברית.

עוד התייחס המזכיר לאפשרות של כניסת צה"ל לרפיח ואמר כי ללא תכנית הגנה לאזרחים העזתים ברפיח, ארצות הברית לא תוכל לתמוך במבצע באזור. "ממשלת ישראל מאוד מורכבת לאיזון. נתניהו צריך לקחת את זה בחשבון", אמר, "הרבה ממה שהוא עושה משקף את איפה שחלק גדול מהישראלים נמצאים כרגע. זו חברה בטראומה. זה מאתגר מאוד לחדור את הטראומה הזו. אבל כחברים של ישראל אנחנו צריכים להגיד להם מה אנחנו חושבים שישרת את האינטרסים שלהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים.. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ממשלת ישראל מורכבת לאיזון". בלינקן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כמו כן, התייחס בלינקן גם להסכם הנורמליזציה בין סעודיה לישראל וציין כי ערך פגישה עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. "ישבתי איתו והוא אמר לי שהוא רוצה נורמליזציה עם ישראל ושהוא רוצה להשיג זאת בהקדם האפשרי, אבל צריך רגיעה בעזה ונתיב ברור למדינה פלסטינית. זה מה שאנשים באזור צריכים לראות כדי לתמוך בנורמליזציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ויורש העצר הסעודי בן סלמן. רויטרס
לפני נורמליזציה - יש לקדם מדינה פלסטינית". בלינקן ובן סלאמן/רויטרס

כמו כן, הדגיש בלינקן את חשיבות הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני להסכם עם סעודיה כמו גם לעתיד במזרח התיכון. "יש חמישה מליון פלסטינים בגדה המערבית ובעזה, ושבעה מליון יהודים בישראל. אף אחד לא הולך לשום מקום. הסטטוס קוו עבד מצוין עד ה7 באוקטובר - ואז הוא נכשל באופן קטסטרופלי. צריך לקחת צעד אחורה ולשאול את עצמנו - איך אנחנו רוצים שהעתיד ייראה. האם אנחנו רוצים שישראל תהיה חלק מהאזור. זה אפשרי, אבל זה מחייב פתרון לסוגיה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully