וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינם של ישראלים הנאשמים באונס בריטית בקפריסין: דורש נציג משרד החוץ במשפטם

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 10:00

עורך הדין ניר יסלוביץ, המייצג שניים מהצעירים ממג'דל כרום הטוענים לחפותם, מוחה על סחבת והתעמרות מצד מערכת המשפט הקפריסאית. "עומדת להם חזקת החפות - זהו יחס בלתי נאות בעליל"

הצעירה הבריטית תעיד לראשונה נגד הישראלים במשפט האונס בקפריסין/מערכת וואלה!

בקפריסין, נמשך בעצלתיים משפטם של חמשת הישראלים בגין אונס של תיירת בריטית כבת 20. הדיונים מתקיימים בדלתיים סגורות, בפני הרכב של שלושה שופטים, בבית המשפט של מחוז פמגוסטה סמוך לעיירת הנופש איה נאפה שם אירע האונס. החמישה, חאלד ח'טיב, יוסף סרחאן, סעיד מנאע, מוחמד אמיראת ולוטפי כרים, בני 20-19 כולם מהישוב מג'ד אל כרום שליד כרמיאל, כופרים באישומים כנגדם.

עורך הדין ניר יסלוביץ, מייצג יחד עם פאריס אילואיזו את אמיראת וכרים, שטוענים כי כלל לא קיימו יחסים עם הצעירה. עו"ד יסלוביץ סבור כי המשטרה הקפריסאית התרשלה בחקירת האירוע ושיבשה אותה, וכבר הביא לבית המשפט הקפריסאי פסילה לראיית דנ"א שהגישה התביעה, ולכן מאמין שיזוכו. על רקע זה, הוא טוען כי קצב התנהלות בית המשפט הקפריסאי גורם להם עינוי דין משווע, בלא התחשבות בכך שטרם הורשעו והם עצורים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

הארכת מעצר החשודים באונס בקפריסין, 18 ביולי 2019. AP
כך לא מתנהלים דיון משפטי תוך התחשבות בעובדה שיש נאשמים שעומדת להם חזקת החפות, וחרף זאת הם נמצאים במעצר ממושך". צעירים נעצרים בקפריסין/AP

לאחרונה פנה יסלוביץ' בעניין גם למשרד החוץ הישראלי בבקשה שיתערב. "לא יעלה על הדעת שהלקוחות ישבו במעצר אך התיק ידחה דחיות חוזרות ונשנות, בחוסר אכפתיות לכך שהנאשמים במעצר מאחורי סורג ובריח, ובאם מתקיים דיון, התובעת מביאה לדיון עד אחד בלבד חרף העובדה שיש לתביעה עשרות עדים בכתב האישום", הסביר, "כך לא מתנהלים דיון משפטי תוך התחשבות בעובדה שיש נאשמים שעומדת להם חזקת החפות, וחרף זאת הם נמצאים במעצר ממושך".

בפנייתו למשרד החוץ הלין גם על יחס עוין לו זוכים, לדבריו, עורכי הדין, בני המשפחה והנאשמים עצמם מצד השופטים, ובעיקר השופטת העומדת בראש ההרכב. לדבריו, השופטת "צורחת על הנאשמים" באם מי מהם חפץ לשוחח עם בני משפחתו או עם עורכי דינו וכן "גוערת, פשוטו כמשמעו", בעורכי הדין בנוכחות בני המשפחות היושבים באולם, ולא מאפשרת לשאול שום שאלה את העדים שכן זומנו לדיון, "תוך הפגנת זלזול ויחס בלתי נאות בעליל כלפי כל הנוכחים באולם בית המשפט".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים באונס בקפריסין. באדיבות המצולמים
אין בכוונתי להשלים עם התנהלות והתנהגות פוגענית כלפי מרשיי לא מצד בית המשפט ולא מצד אף גורם אחר ויהי מה". עו"ד ניר יסלוביץ/באדיבות המצולמים

הוא מבקש ממשרד החוץ כי לדיון הבא יתייצב נציג מטעם הקונסול, "בעוד לא יעלה על הדעת שהמשך התיק המשפטי ימשיך להתנהל כפי שהוא מתנהל עד עכשיו תוך הפגנת בוז וזלזול כלפי הנאשמים וכלפי המשפחות כולם, מה עוד ובאם התיק ימשיך להתנהל כפי שהוא מתנהל עד עכשיו זכויות הנאשמים ימשיכו להרמס ברגל גסה. כמובן אין בכוונתי להשלים עם עובדה זו, בעוד הצדק צריך להראות וגם להיעשות".

הצעירה העידה בבית המשפט לפני חודש וחצי. מייצג אותה עו"ד מייקל פולק מארגון "צדק בחו"ל", המתמחה בייצוג בריטים שנפגעו או שנשללו מהם זכויותיהם מחוץ למדינתם. כזכור, זה מעין "סיבוב שני" בין עורכי הדין לאחר שיסלוביץ ופולק ייצגו בקפריסין זה מול זה בפרשת אונס של בריטית בת 19 ב-2019. 12 ישראלים נחשדו אז אך שוחררו בתוך ימים והתיק נסגר לאחר שהיא חזרה בה והוא מעולם לא נפתח גם לאחר שחזרה לגרסתה המקורית.

עו"ד יסלוביץ' אמר לוואלה בהתייחסות: "אין בכוונתי להשלים עם התנהלות והתנהגות פוגענית כלפי מרשיי לא מצד בית המשפט ולא מצד אף גורם אחר ויהי מה. הצדק צריך להיראות וגם להיעשות ואעשה כל שביכולתי שכך יעשה גם בתיק הנ"ל"

גורם במשרד החוץ אישר כי מכירים את הפנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully