וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בצהרי היום: כתב אישום כנגד שני תושבי ג'דיידה מכר

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 0:00

הגיעו בשני רכבים גנובים כשהם חמושים באקדח וברובה M-16, וכשיצא הקרבן מבית המאפה ירו בו למוות, הסתלקו והציתו את רכב המילוט. שוחרר השלישי, שנחשד כי הוא מי שירה ברובה.

נסיון חיסול בג'דיידה מכר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היחידה המרכזית של מחוז חוף (ימ"ר) פענחה את הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר לפני כחודשיים. הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, הגישה פרקליטות המחוז כתב אישום בגין הרצח כנגד שני תושבי ג'דיידה-מכר, אדהם סיידה בן 24, שעל פי הנטען ירה באקדח ונהג המילוט מוחמד עוף בן 20. המתנקש השלישי, שירה במנוח ברובה M-16, נותר חופשי אבל כלי הנשק נתפסו. השניים מואשמים ברצח בנסיבות מחמירות, הצתה, עבירות בנשק ועוד. אם יורשעו הם צפויים למאסרי עולם ועונשים נוספים.

הרצח התרחש בצהריי יום שני 4 במרץ, כשמנצור נעימי בן 49, עמד לצאת ממאפיית סלאמה (אריאל), בית מאפה מקומי אותו נהג לפקוד. על פי כתב האישום סיידה, עוף ואחרים שנותרו אלמונים, יצאו מכפר מג'ד אל כרום בשתי מכוניות קיה ויונדאי גנובות למבצע חיסול מתוכנן של נעימי.

הרקע הוא ככל הנראה הקשר המשפחתי שלו לראש ארגון פשיעה מקומי. המתנקשים היו מצוידים בכובעי גרב להסתרת פניהם, כפפות, נשקים ודלק להצתת מכונית המילוט עליה כבר היתה מורכבת לוחית רישוי מזויפת. ב-12:45 נעימי הגיע לבית המאפה על מנת לאסוף משלוח אוכל שהזמין, החנה את הרכב בפתח המאפיה ונכנס לקחת את המשלוח.

זירת הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר, 3 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר, 3 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

מכתב האישום עלה שכמה דקות אחריו הגיעו סיידה ועוף ברכב הקיה לרחוב סמוך וחנו שם. נעימי יצא מהמאפיה בשעה 12:50, פתח את דלת רכבו והתכוון להיכנס למושב הנהג. על פי כתב האישום, יצאו סיידה והגבר הנוסף מרכבם כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות על ידיהם, כשסיידה מחזיק באקדח גלוק טעון והאדם הנוסף מחזיק ברובה 16-M. השניים רצו לכיוון המנוח וירו לעברו מהאקדח ומהרובה, ממרחק קצר, כמות גדולה של יריות בכוונה לגרום למותו. הוא נפגע, התמוטט ונפל על המדרכה, אבל גם בשלב זה, הם המשיכו לירות בו.

מכתב האישום עולה שמיד לאחר מכן רצו השניים בחזרה לקיה, נכנסו אליה ונמלטו מהמקום במהירות. לאחר כ-400 מטרים לערך נעצר לפתע רכב הקיה, ככל הנראה בשל תקלה, השלושה יצאו ממנו תוך שסיידה לקח את האקדח אבל את הרובה הם הותירו ברכב שאותו הם הציתו באמצעות החומרים שהוכנו לצורך כך מראש. לאחר מכן הם ברחו מהמקום רגלית עד שהגיעו לשטת פתוח בפאתי כפר ג'דיידה מכר, והמשיכו לרוץ בו כשסיידה משליך את האקדח לתוך שיח. זמן קצר לאחר מכן הגיע רכב היונדאי, שהיה נהוג בידי אחד נוסף, השלושה נכנסו לתוך היונדאי ונמלטו בנסיעה מהמקום. מנצור נעימי הובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם תוך זמן קצר נקבע מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר, 3 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר, 3 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

השלושה נעצרו אחרי חקירה סמויה של כחודש. את החשוד השלישי, מוחמד קרינאת בן ה-23 מג'דיידה מכר, שיחרר השבוע בתנאים מגבילים השופט לירן חיים בבית משפט השלום בחיפה, בהסכמה בין עורך הדין שאדי דבאח המייצג אותו לבין נציג הימ"ר רס"ב שגיב ביטון.

"הרצח הזה פוענח בזכות עבודת שטח קלאסית", אמר סגן-ניצב יוני חג'ג', סגן מפקד היחידה המרכזית של מחוז חוף עליה הטיל את החקירה מפקד המחוז, ניצב דני לוי כשהגיע לזירה. חוקרי הימ"ר פרקו מצלמות, איתרו את הרובה ברכב הבוער ואת האקדח בשיח אליו הושלך. הם תפסו בגדים ששימשו אותם להתנקשות ואחרי כמה ימים החלו המעצרים. הסכסוך שהביא לרצח כבר גבה חיים גם באירועים קודמים.

"מדובר ברצף של אירועים ואני מקווה שהצלחנו לקטוע אותו, בכך שהצלחנו לפגוע בחוליית ביצוע משמעותית", אמר חג'ג', "במסגרת הסכסוכים בין עבריינים אנחנו רואים בעת האחרונה שפוגעים בכל מי שקשור ליעד, שבדרך כלל קשה לפגוע בו אישית, כיוון שהוא מסתתר ולא יוצא מביתו. אני שמח מאד שהצלחנו לפענח את אירוע הזה ואני בטוח שלפענוח תהיה השפעה על הרחוב".

זירת הרצח של מנצור נעימי בג'דיידה-מכר, 3 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
הרכב ששימש את הרוצחים/דוברות משטרת ישראל

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת תובעת פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד עינב איטסקו-גולד, את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. השופטת ישראלה קראי-גירון קבעה דיון לגופה של הבקשה בשבוע הבא בפני השופט ניצן סילמן ובינתיים הפנתה לראיות לכאורה בתיק החקירה והאריכה את המעצר עד החלטה אחרת.

ובינתיים, בפרשייה אחרת, הפעלת הסוכנים המשטרתיים "סינטה" ו"נתח קצבים" שהפעיל צוות חקירה בפיקוד רפ"ק שאדי סייגה ופקד יפית לוי באופן סמוי בין היתר בכפר פוריידיס, כדי להתחקות אחר סחר באמל"ח, הביאה לימ"ר חוף התפתחות משמעותית בתיק חמור אחר: חקירת הרצח של הצעיר אחמד מרעי באוגוסט 2023.

שלשום נעצרו ארבעה צעירים מהכפר החשודים במעורבות בפרשייה זו, שטרם נתן עליה איש את הדין. מג'ד דרויש בן ה-18, מוחמד טופאשי בן ה-19, סאמי מחסן בן ה-20, עזיז מחסן בן ה-27. שלושה מהם כבר נעצרו סמוך למועד הרצח אך שוחררו. בבית משפט השלום בעכו הסביר נציג הימ"ר שאהר פראן לשופט זיאד סאלח: "במעצר הקודם של החשודים היה חסר, ככל הנראה, הגרוש ללירה. הפעם כנראה הגרוש הושג ואף יותר מכך". השופט סאלח האריך את מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully