וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון בעליון: יתקיימו בחירות חוזרות במושבה הצפונית מגדל

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 7:40

לאחר שביהמ"ש העליון המליץ לעותר למשוך את הערעור, נקבע כי יש לבצע בחירות במושבה הסמוכה לכנרת - בעקבות 3 קולות של חיילים שטעו בשמו של מועמד. "בסופו של דבר לא בית משפט אמור להחליט בבחירות, התושבים אמורים להכריע", אמר המועמד רוברט קנדי אמרוסי

רוברט קנדי אמרוסי. באדיבות המצולמים
""אני בטוח שבבחירות המצב יתבהר". המועמד רוברט קנדי אמרוסי/באדיבות המצולמים

בית המשפט העליון הכריע היום (חמישי) כי יתקיימו בחירות חוזרות במושבה מגדל הסמוכה לטבריה. הרכב של שלושת השופטים יעל וילנר, אלכס שטיין וגילה כנפי שטייניץ המליצו לעותר למשוך את הערעור, והמועמד נתנאל אלפסי משך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט המחוזי שקבעה כי יש לקיים בחירות חוזרות במושבה הצפונית.

אמרוסי אמר לוואלה כי הוא כמובן שמח על תוצאה זו של הדיון וכי לא היה לו ספק שזו אכן תהיה התוצאה. לא ברור עדיין כיצד טכנית תתבצענה הבחירות למי שהיו זכאים להצביע במעטפות כפולות, החיילים, האסירים וכו' שהרי הפעם מדובר רק בכמה עשרות הפזורים על פני כל הארץ. מנגד אמר אלפסי שקיבל את המלצת השופטים והוסיף כי הגיע לבקשת ערעור בעליון רק בהמלצת עורכי הדין. "בסופו של דבר לא בית משפט אמור להחליט בבחירות, התושבים אמורים להכריע". הוא נותר אופטימי, משוכנע בניצחונו. "אני בטוח שבבחירות המצב יתבהר. בצורה הרבה יותר ברורה", אמר.

פתקי הצבעה לרשויות המקומיות, קלפי תל אביב, 27 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
על חודם של שלושה קולות. פתקי הצבעה לרשויות המקומיות/ראובן קסטרו

יוזכר כי בית המשפט המחוזי בנצרת, בשבתו בבית משפט לעניינים מנהליים, קיבל את עתירתו של המועמד רוברט קנדי אמרוסי שביקש כי למניין הקולות יתווספו קולותיהם של שלושה חיילים שהצביעו במעטפות כפולות, לאחר שאלו כתבו על פתק ההצבעה "רוברט אמרוסי" ולא "רוברט קנדי אמרוסי". זאת, לאחר שוועדת הבחירות החליטה בתחילה שלא לכלול את הפתקים במניין הקולות הכשרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נתנאל ״נתי״ אלפסי, 3 במאי 2024. באדיבות המצולמים
נתנאל ״נתי״ אלפסי, 3 במאי 2024/באדיבות המצולמים

בעקבות אשרור ההחלטה של המחוזי והתווספות אותם שלושה קולות לטובתו של קנדי אמרוסי, נוצר שוויון קולות בין המועמדים לראשות המועצה המקומית, מה שמחייב על פי חוק עריכת בחירות חוזרות.

את המועמד רוברט קנדי אמרוסי ייצגו עורכי הדין אסף פריאל, תומר כשר ואוריה רועה ממשרד ארנון, תדמור-לוי. את המועמד נתי אלפסי ייצגו עו"ד רז נזרי ועו"ד אוהד יאראק. עו"ד הואש איגר ייצגה את מנהלת הבחירות במגדל ואת המפקח הארצי על הבחירות במשרד הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully