וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לנתניהו בעקבות המינויים במטכ"ל: "תדיח את גלנט מתפקידו"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 21:07

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי לשר הביטחון יואב גלנט אין מנדט לעצב את עתידו של צה"ל. "הוא אינו ראוי להמשיך לכהן בתפקידו", תקף בחריפות בן גביר. כשסמוטריץ' עמד לצידו וקרא לנתניהו "להעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום"

בן גביר: "ראש הממשלה התחייב שנכנס לרפיח"/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הערב (חמישי) את שר הביטחון גלנט בעקבות המינויים במטכ"ל, וקרא לנתניהו להדיח אותו מתפקידו. גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר את נתניהו ואמר כי "הגיע העת שראש הממשלה ייקח לידיו את המושכות ויעמיד במקום את גלנט והלוי".

"לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל השבעה באוקטובר, אין מנדט לאשר מינויי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל", מסר בהודעה. "המינויים עליהם החליט היום גלנט יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט".

"אין לזה קשר לזהות הקצינים שמונו, שייתכן שחלקם ראוי מאוד, אלא לעצם ההחלטה של גלנט להמשיך כאילו לא קרה תחת אחריותו כשר ביטחון המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה, תקף. "לאור הדברים, אני קורא לראש הממשלה להדיח את גלנט מתפקידו - הוא אינו ראוי להמשיך לכהן כשר הביטחון".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
תקפו את גלנט, ביקרו את נתניהו: איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עמד לצידו של בן גביר, ואמר כי לא כך מחזירים את אמון הציבור במערכת הביטחון. "אני שב ואומר, ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל לא יכול לתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי", מסר. "זה לא לגיטימי, לא כך מתקנים. לא כך מחזירים את האמון. לא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה".

לבסוף, קרא סמוטריץ' לנתניהו להתערב במינויים. "הגיע העת שראש הממשלה, הנושא באחריות העליונה, יקח לידיו את המושכות, יעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום ויעצור את השערורייה הזו".\

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בתגובה את שני חברי הקבינט. "מינוי קצינים בצה"ל הוא תפקידם וחובתם של הרמטכ"ל ושר הבטחון", מסר. "הניסיון המופקר של בן גביר וסמוטריץ', שני קומבינטורים שלא באמת שירתו בצבא, להשתלט גם על צה"ל - לא יצליח. אם מישהו צריך להתפטר הרי זו הממשלה המופקרת וההרסנית הזו שבמשמרת שלה ספגנו את הטבח הנורא בתולדות המדינה ומנהלת מאז מערכה מדינית כושלת ומסוכנת. מאחל הצלחה בתפקידם לאלופים החדשים. תדע כל אם עבריה שגורל בניה לא מופקד בידי קיצונים משיחיים וחסרי אחריות, אלא בידי קצינים רבי נסיון שיגנו על עם ישראל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט וראש המועצה המקומית אפרת לשעבר עודד רביבי, 2 במאי 2024. באדיבות המצולמים
"הבחירה בו היא מלאכת מחשבת". אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט וראש המועצה המקומית אפרת לשעבר עודד רביבי/באדיבות המצולמים

ראש המועצה המקומית לשעבר של אפרת עודד רביבי בירך על ההחלטה למנות את האלוף בלוט למפקד פיקוד המרכז. "את בלוט אני מכיר מאז ימי הצופים והימלפרב בירושלים, מאז נצטלבו הדרכים שלנו לא פעם", כתב. "בכל פעם למדתי מחדש על שיקול הדעת ועל עומק ההבנה של האתגרים זאת לצד הפגנת מנהיגות וחשיבה מחוץ לקופסא. אין לי ספק שהבחירה בו היא מלאכת מחשבת במטרה למצוא את האיש שיידע לטייב את השיח בין ההתיישבות לצבא ולחזק בו את החיובי זאת לצד שמירה על הבטחון והסדר".

ראש מועצה מקומית בית אל שי אלון גם בחר לברך על בחירתו של אלוף אבי בלוט לתפקידו הבא. "זכיתי לעבוד בשיתוף פעולה פורה ומכבד עם האלוף בלוט עוד בהיותו מפקד אוגדת איו"ש שעליו נאמר 'אשרי העם שאלו מפקדיו'", מסר. "עם ישראל, מפקדי וחיילי צה"ל זכו באישיות משכמה ומעלה. מדובר במצביא ומפקד מקצוען שמחובר בכל רמ"ח אבריו למורשת ולהיסטוריה של עם ישראל. אדם שמחובר בכל מאודו לחברה הישראלית וניחן במסירות נפש גדולה מאוד שבכל החלטה שקיבל במהלך הקריירה הצבאית תמיד הדבר הבלעדי שעמד לנגד עיניו הוא טובת עם ישראל כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully