וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דור חי בתוך מרסלו": משפחתו של חלל צה"ל פגשה המטופלים שבגופם הושתלו אבריו

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 22:00

ליבו של רס"ן דור זימל, שנהרג בגבול הצפון, הושתל בגופו של מרסלו גוטהלף. "אתה מקבל לב של אריה", אמר לו אביו של זימל. גם חייה של ליאל אביי, בת 8 חודשים, ניצלו בזכות השתלה של אונה מכבדו של זימל. "הפכתם לחלק בלתי נפרד מאיתנו", אמרה דודתה. אף עין לא נותרה יבשה

מפגש מרגש-משפחתו של רס"ן דור זימל נפגשה עם התינוקת ליאל שקיבלה בתרומה את אונת הכבד שלו/מערכת וואלה

בני משפחתו של רס"ן דור זימל שנהרג בעקבות תקיפת כטב"מ בגבול הצפוני, נפגשו היום (חמישי) לראשונה עם מטופלים שחייהם ניצלו בזכות תרומת איבריו של יקירם. זימל, בן 27 מאבן יהודה, נפצע אנושות בפגיעת כטב"מ במתנ"ס בערב אל-ערמשה לפני כשבועיים, ומותו נקבע כעבור שבוע.

לבו של זימל הושתל בגופו של מרסלו גוטהלף (57) מבאר יעקב. גוטהלף העיד שלפני ההשתלה הוא לא היה מסוגל להתנייד בעצמו, וכעת הוא מרגיש מצויין. "הוא מתרגש מאוד לקראת הרגע הזה", שיתפה נויה, אשתו של גוטהלף לפני המפגש. "ביקשתי שאמו של דור תגיע ותשמע את הלב שלו, כי זה היה לי מאוד חשוב. דור חי בתוך מרסלו ובעוד שישה אנשים שונים".

ליאל בת ה-8 חודשים שקיבלה את אונת הכבד של רס"ן במיל' דור זימל עם הוריו אחותו וארוסתו, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024. ראובן קסטרו
ליאל בת ה-8 חודשים שקיבלה את אונת הכבד של רס"ן במיל' דור זימל עם הוריו אחותו וארוסתו, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024/ראובן קסטרו

בעת המפגש, גוטהלף ומשפחת זימל לא יכלו להפסיק לחייך והתחבקו. "אתה מקבל לב של אריה", אמר לו אלון, אביו של זימל, "הוא דופק כמו אריה ונשמע כמו אריה. אין מילים לתאר את התחושה עכשיו. זה לשמוע ולהרגיש את דור גם כשהוא לא פה". הוא הוסיף בהומור: "תתכונן שעם הלב של דור אתה לא תצליח לישון הרבה".

שרון, אמו של דור הוסיפה: "חמישה הימים האחרונים שבהם הוא חי - זה בעיקר מה שהרגשנו, את חום הלב והלב שלו. הרגע פה הוא מאוד מרגש, מרסלו הוא המושתל הראשון שאנו כעת מדברים איתו".

"אני שמח על הניתוח, ועל החיים החדשים שאקבל", אמר גוטהלף למשפחת זימל, "אבל קשה לי עם זה שמדובר בדור זימל, חייל שהגן עלינו בגופו והציל אנשים בזכות תרומה אצילית. אני רוצה להגיד לכם תודה ענקית. מה שבטוח שאמשיך את הכוח של הבן שלכם. אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם שלי עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלון ושרון זימל, הוריו ומשפחתו של רס"ן במיל' דור זימל ז״ל, שנפל בתקיפת הכטב"ם בצפון,  עם מרסלו גוטהלף שקיבל את ליבו של דור, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024. ראובן קסטרו
אלון ושרון זימל, הוריו ומשפחתו של רס"ן במיל' דור זימל ז״ל, שנפל בתקיפת הכטב"ם בצפון, עם מרסלו גוטהלף שקיבל את ליבו של דור, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024/ראובן קסטרו

במפגש מרגש נוסף של המשפחה עם מושתלת לא נותרה עין יבשה. ליאל אביי, בת שמונה חודשים, נולדה עם מחלת כבד שהתדרדרה עד לכדי אי ספיקת כבד מוחלטת. אונה מהכבד של זימל הושתלה בגופה של אביי והצילה את חייה.

בני משפחת אביי בכו מהתרגשות ברגע המפגש, והגיעו לבושים בחולצות עם תמונה של בתם לצד תמונתו של זימל תחת הכיתוב "גיבור היית, גיבור תישאר. תודה".

"משפחתכם הצטרפה למשפחתנו הרחבה והפכתם להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו", אמרה ליאב, דודתה של אביי בשם כל המשפחה. "אנחנו מבקשים להודות מקרב לב על המעשה הנשגב. תודה לכם שליאל המקסימה שלנו תצעד את צעדיה הראשוניים לחיים מלאי תקווה ואמונה. תודה לכם שבזכותכם ליאל תוכל לגדול ולהגיע לגן כמו כל הילדים בגילה, ושתהיה לנו הזכות לראות אותה צועדת עם ילקוט על הגב. בזכותכם ליאל תגיע לשרת בצה"ל, ושדור ז"ל יהיה מודל חיקוי עבורה ועבור כל החיילים".

דור זימל. דובר צה"ל
רס"ן דור זימל ז"ל/דובר צה"ל

בסוף המפגש שרון, אמו של דור זימל, קראה לאחרים לתרום גם כן אברים של יקיריהם אם זה ניתן. "אצלנו בבית זה מובן מאליו שאם אפשר לעשות עוד משהו, אז זה מה שצריך לעשות", היא אמרה. בעלה אלון הוסיף ואמר: "זה עוד חיים ועוד משפחות שמצילים. עוד מעט נבקר ילדה בת 8 חודשים שקיבלה חלק מהכבד של דור. מדובר על מעגלים שלמים של המשכיות".

ליאל בת ה-8 חודשים שקיבלה את אונת הכבד של רס"ן במיל' דור זימל, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024. ראובן קסטרו
ליאל בת ה-8 חודשים שקיבלה את אונת הכבד של רס"ן במיל' דור זימל, בי"ח בילינסון, 2 במאי 2024/ראובן קסטרו

גם הצוות הרפואי בבית החולים הזיל דמעות במהלך המפגשים. "מרסלו היה פה במשך שבועות, וממש ערב החג התמזל מזלו ונמצא לו לב", סיפרה ד"ר לנה קורן, מנהלת בית החולים בילינסון. "כל זאת בזכות דור שהיה גיבור בחייו, והציל אזרחים ואנשים. דור היה גיבור גם במותו, בזכות תרומת האיברים למספר אנשים, ולך מרסלו. זו אצילות שאין כדוגמתה וזה מראה את המורכבות שיש בימים האלה שלצד העצב והשכול הבלתי נסבלים יש את רגעי התקווה האלה. מרסלו לפני כמה שבועות זה לא אותו בן אדם הוא היה כפסע בין החיים למוות".

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב חזה הוסיף: "ההשתלה של מרסלו התבצעה אודות לאצילות הנפש של משפחת זימל. היא מזכירה לנו את ההשתלות שעשינו לפני שנה, הודות לאור אשכר שנרצח בפיגוע בדיזנגוף, ובנות משפחת לי שנרצחו בפיגוע בבקעה. בתקופה הזו העזרה ההדדית באה לידי ביטוי בזכות התרומה האצילית של משפחת זימל, שהצילה את מרסלו ועוד אנשים רבים. בישראל ממתינים כיום כמאה אנשים להשתלות לב בכל הארץ. כל תרומה כזו מצילה חיים במיידי".

ד"ר יעל מוזר גלזברג, מנהלת יחידת מושתלי כבד אמרה למשפחת זימל: "תודה לכם על שנתתם לתינוקת המתוקה הזו סיכוי לחיים. זוהי אצילות נפש שאי אפשר לתארה במילים. אנחנו משתתפים בצערכם הכבד ומודים לכם בשם בית החולים על גדלות הנפש להציל חיים ברגע קשה כל כך. אני מאחלת לשתי המשפחות בריאות שלמה ובשורות טובות לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully