וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרב 2,500 שורדי שואה שחוו את טבח 7 באוקטובר, 86 הלכו לעולמם

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 19:28

על פי נתוני משרד הרווחה, מבין 2,000 שורדי שואה נאלצו לפנות את בתיהם 238 חזרו. מספר שורדי השואה הנעזרים בשירותי הרווחה עלה משמעותית. שר הרווחה: "יש לנו חובה לחבק את שורדי השואה שרבים מהם חוו את מאורעות הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר והעלה להם זיכרונות קשים מהשואה

86 משורדי השואה שפונו מבתיהם מהדרום ומהצפון בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' נפטרו - כך מפרסם היום (חמישי) משרד הרווחה והביטחון החברתי לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשבוע הבא.

לפי המשרד, מהעיר אשקלון נפטרו 52 שורדי שואה, משדרות 12 שורדים, משאר יישובי הדרום נפטרו 11 שורדי שואה. בנוסף לכך, גם מיישובי הצפון שפונו כגון שומרה, מטולה, קיבוץ דן, שלומי וקיבוץ יראון נפטרו 11 שורדי שואה.

מהנתונים עולה שחלק מ-238 שורדי שואה שפונו לבתי המלון חזרו לבתיהם או עברו למקומות אחרים. בעיר אשקלון עזבו את המלונות 122 ניצולי שואה ואילו בשדרות 33 ניצולי שואה. רוב ניצולי השואה שפונו מהצפון, לעומת זאת, נותרו במרכזי הפינוי, בדומה ליתר התושבים. מקריית שמונה למשל, רק שני שורדי שואה עזבו את המלון, שניים ממטולה ושבעה משלומי.

כ-2,500 שורדי שואה חוו את המאורעות הקשים של 7 באוקטובר. כ-2,000 שורדי שואה נאלצו לנטוש את בתיהם ולהתפנות לאזור בטוח כתוצאה מכך.

כנס של הרשות לזכויות לניצולי שואה. הרשות לזכויות לניצולי שואה, אתר רשמי
כנס של הרשות לזכויות לניצולי שואה/אתר רשמי, הרשות לזכויות לניצולי שואה

בתוך כך, במשרד מציינים עלייה במספר שורדי השואה הנעזרים בשירותי הרווחה. לפי הנתונים מדובר ב-42% משורדי השואה בישראל. נכון לשנת 2024, המשרד מעניק שירותים לכ-48,610 שורדים, וזאת לעומת 45,300 בשנה שעברה. 22,893 מקרב שורדי השואה מקבלים שירותים במסגרות משרד הרווחה השונות, בעיקר בקהילות התומכות ובמועדוני המופ"ת. 1,710 שורדים מקבלים סיוע דרך מערכת התשלומים הסוציאליים, כאשר הכוונה בעיקר לסיוע חומרי. 5,110 מקבלים שירותים מהקרן לידידות בשיתוף משרד הרווחה.

כמו כן, יותר מ-1,000 שורדי שואה נעזרים בתוכנית רווחה מרחוק ובתוכנית מחוברים - תוכניות להפגת בדידות וחיזוק הקשר הבין דורי באמצעות מערכות טכנולוגיה תקשורת דיגיטלית דו-כיוונית לקשר מרחוק ומפגשים פיזיים, שמטרתם שיפור איכות חייהם של ניצולי השואה בקהילה בהיבטים של הפחתת בדידות ותחושת שייכות, קידום אורח חיים בריא, וקידום אוריינות דיגיטלית.

משרד הרווחה והביטחון החברתי הוסיף תקנים ייעודים לטיפול ולסיוע לשורדי השואה ברשויות המקומיות, לצד הרחבת שירותי הקהילה לכלל האזרחים הוותיקים במדינת ישראל ותוכניות שונות.

שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
שר הרווחה יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, מסר: "השנה יותר מתמיד יש לנו חובה כמשרד, כחברה וכקהילה לחבק את שורדי השואה שרבים מהם חוו את מאורעות הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר והעלה להם זיכרונות קשים מהשואה הנוראה. בזמנים בהם מדינת ישראל נאבקת על זכותה להתקיים וכאשר מאורעות והפגנות אנטישמיים נוראיים מתרחשים כל יום בערים ובקמפוסים ברחבי העולם, דור שורדי השואה הם האור והמצפן המוסרי שלנו ומגדלור האמונה בצדקת דרכנו. האנשים שרבים מהם חוו את הנורא מכל פעמיים, הם עדות לתקומת ישראל ולחוזק והחוסן של העם היהודי".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני, מסר: "הסיוע והתמיכה לשורדי השואה נמצא בלב ליבה של העשייה של המשרד, ואנו פועלים כל הזמן לגוון ולהרחיב את התכניות והשירותים עבור אוכלוסייה זו. המטרה היא להגיע באופן אישי לכל שורד ושורדת, ולפרוס בפניהם את כל הזכויות והשירותים המגיעים להם. החוב שלנו כמדינה ואזרחים לשורדי השואה הוא עצום, ועלינו לפעול כל יום על מנת לוודא כי יחיו חיים טובים עם בריאות טובה ורשת סוציאלית תומכת ורחבה ככל האפשר, וזאת על מנת שלא יחסר להם דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully