וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: טורקיה הפסיקה את כל המסחר עם ישראל בשל המלחמה בעזה

2.5.2024 / 23:42

משרד המסחר הטורקי ציין את "ההחמרה בטרגדיה ההומניטרית" ברצועה כבסיס להחלטתו לעצור את כל היצוא ולישראל והיבוא ממנה: "ניישם את הצעדים האלו את שישראל תאפשר סיוע הומניטרי רצוף לעזה". שר החוץ כ"ץ תקף את ארדואן: "ככה מתנהג דיקטטור"

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

טורקיה עצרה היום (חמישי) את כל יחסיה המסחריים ישראל - כך הודיע משרד הסחר הטורקי, תוך שהוא מציין את "החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ברצועת עזה. בחודש שעבר הטילה סנקציות על עשרות מוצרים מישראל בשל סירובה לאפשר לה להצניח סיוע בעזה והמשך המלחמה בחמאס.

"עסקאות יצוא ויבוא הקשורות לישראל הופסקו, וזה תקף לכל המוצרים", מסר משרד הסחר של טורקיה בהצהרה. "טורקיה תיישם בקפדנות ובנחישות את הצעדים החדשים הללו עד שממשלת ישראל תאפשר זרם בלתי פוסק ומספק של סיוע הומניטרי לעזה".

היקף הסחר בין המדינות הגיעל-6.8 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך היחסים ביניהן התדרדרו מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא לחמאס "ארגון שחרור" והוא מארח את מנהיגיו, תוך שהוא מאשים את ישראל ב"רצח עם" והשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג הנאצי אדולף היטלר.

שר החוץ ישראל כץ במליאת הכנסת

6 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר החוץ ישראל כץ במליאת הכנסת 6 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

שר החוץ, ישראל כ"ץ, שהשתלח בארדואן ובממשלת טורקיה בתקופה האחרונה בשל צעדיה נגד ישראל, האשים את הנשיא הטורקי בהפרת הסכמים בינלאומיים.

"כך מתנהג דיקטטור, תוך התעלמות מהאינטרסים של העם הטורקי ושל אנשי עסקים, והתעלמות מהסכמי סחר בינלאומיים", כתב כ"ץ ב-X. כ"ץ הוסיף שהוא הנחה את משרד החוץ לפעול כדי ליצור אלטרנטיבות למסחר עם טורקיה, תוך התמקדות בייצור מקומי ובייבוא ממדינות אחרות.

שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר, מסר בתגובה: "מדובר בחדשות מצערות מאוד, לאורך השנים הקפידו במגזר העסקי בשתי המדינות שלא לערב יחסים כלכליים עם התפתחויות פוליטיות וחבל שהרשויות בטורקיה לא שומרות על מסורת זו. המפסידים העיקריים מהמהלך של ארדואן הם הסוחרים הטורקיים ולא מדינת ישראל. כלכלת ישראל מספיק חזקה בשביל למצוא חלופות ליבוא מטורקיה וכך נעשה גם אנחנו בלשכת המסחר, נסייע לכל חברי הלשכה שמקיימים קשרים מסחריים עם התעשייה הטורקית לאתר יעדי יבוא חדשים. כולנו תקווה שגם המשבר הזה יחלוף במהרה ונחזור לעשות עסקים עם המגזר העסקי בטורקיה, אנחנו למודי משברים מול ארדואן והממשל הטורקי, ובטוחים שגם זה יעבור."

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully