וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על ההפגנות בקמפוסים: חופש ביטוי לא מתיר אנטישמיות, לא שיניתי את עמדתי לגבי המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 18:23

נשיא ארצות הברית הדגיש שהפגנות שלוות מוגנות על פי החוקה, אך הפגנות אלימות אינן מוגנות ואינן חוקיות. "אנשים הגיעו לקבל השכלה, יש להם זכות לצעוד בקמפוס בלי חשש להיות מותקפים", אמר ביידן, "אין מקום לשיח שנאה, נגד יהודים או נגד מוסלמים או פלסטינים-אמריקנים"

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (חמישי) בתגובה להפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית:" מה שרואים בקמפוסים מעמידים במבחן שני עקרונות אמריקניים - חופש ביטוי ושלטון החוק - שני העקרונות צריכים להיות מיושמים. אנחנו לא מדינה אוטוריטרית. אבל אנחנו גם לא מדינה ללא שלטון חוק. יש לשמור על הסדר".

ביידן הוסיף: "זה לא רגע לפוליטיקה אלא לבהירות - הפגנות שלוות באמריקה מוגנות ע"י החוקה. הפגנות אלימות לא מוגנות - זה מנוגד לחוק. לאיים על אנשים ולהפחיד אותם זה לא הפגנות שלוות - זה לא חוקי. יש זכות להפגנה - אבל אין זכות לגרום לכאוס. אנשים הגיעו לקבל השכלה. יש להם זכות לצעוד בקמפוס בלי חשש להיות מותקפים. בשום קמפוס באמריקה לא צריך להיות מקום לאנטישמיות או יומים באלימות נגד סטודנטים יהודים. אין מקום לשיח שנאה - נגד יהודים או נגד מוסלמים או נגד פלסטינים-אמריקנים".

פיזור מאהל מחאה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, 2 במאי 2024. רויטרס
פיזור מאהל מחאה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, 2 במאי 2024/רויטרס

עוד אמר ביידן: "אנחנו מכבדים את חופש הביטוי - אבל זה לא אומר שהכל אפשרי. צריך לעשות זאת ללא אלימות".

ביידן נשאל האם ההפגנות בקמפוסים גרמו לו לשקול מחדש את המדיניות כלפי המלחמה בעזה והשיב: "לא". כמו כן הוא נשאל האם הוא חושב שיש מקום להתערבות של המשמר הלאומי כדי לפזר הפגנות, וגם על כך ענה הנשיא שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully