וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חרדים חסמו את כביש 4 במחלף גבעת שמואל במחאה על חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 6:20

המפגינים, מהפלג הירושלמי החרדי, התעמתו עם המשטרה שהגיעה למקום עם פרשים, ואחרי יותר מ-3 שעות - הצליחה לפנות את הכביש. שישה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה. ההפגנה נערכה על רקע הדיון הקרב בחוק הגיוס בבג"ץ, שנקבע ל-2 ביוני

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

עשרות מפגינים מהזרם הקיצוני בפלג הירושלמי החרדי חסמו הערב (חמישי) את כביש 4 במחלף גבעת שמואל במחאה על חוק הגיוס. למקום הגיעו פרשים והתפתחו עימותים בין המשטרה לבין מפגינים בעת שהמשטרה ניסתה לפנותם מהכביש. במהלך העימותים, שישה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר שמפקד תחנת רמת גן-בני ברק הכריז שמדובר בהפגנה בלתי חוקית, וכי שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות. כביש 4 לכיוון דרום נחסם לתנועה מחלף אם-המושבות ובכל העת התנועה הופנתה לכיוון פתח תקווה. כמו כן, כביש 4 לצפון נחסם לתנועה ממחלף אלוף-שדה והתנועה הופנתה לכיוון 471. אולם לאחר כשלוש שעות של הפגנה, המשטרה הצילחה לפנות את המוחים מהכביש - והתנועה חזרה.

הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024. שמעון בן ברוך, TPS
הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/TPS, שמעון בן ברוך

ההפגנה התקיימה על רקע הדיון הקרב בחוק הגיוס בבג"ץ, שנקבע ל-2 ביוני. לדיון נקבע הרכב מורחב של תשעה שופטים: ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק בן ארז, השופט דוד מינץ, השופטת יעל וילנר, השופט עופר גרוסקופף, השופט א' שטיין, השופטת גילה כנפי שטייניץ'.

ביום ראשון, ביקשה הממשלה ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס, שמשמעותה היא שהממשלה תשכור עו"ד פרטי במקום פרקליטות המדינה שתייצג אותה בבג"ץ.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully