וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הממשלה במתקפה חסרת תקדים על היועמ"שית: מנסה להחליף את ממשלת ישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 21:30

בהודעה דחופה שנשלחה לבג"ץ מטעם הממשלה, כתב מזכיר הממשלה, יוסי פוקס: "אין כל קשר בין הסוגיה של חובת הממשלה להתייחס לעמדת היועמ"שית בשאלות משפטיות בלבד לבין ניסיון הייעוץ המשפטי לממשלה להחליף את הממשלה"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מתקפה חסרת תקדים של מזכיר הממשלה, עו"ד יוסי פוקס, על היועצת המשפטית לממשלה - גלי בהרב מיארה. אמנם השניים החליפו מכתבים חריפים ביניהם אך עד כה המילים החריפות לא גלשו אל עבר עמדות רשמיות שמוגשות לבג"ץ, היום גם הקו הזה נחצה.

בהודעה דחופה מטעם הממשלה שנשלחה אל בג"ץ כתב מזכיר הממשלה: "אין כל קשר בין הסוגיה של חובת הממשלה להתייחס לעמדת היועמ"שית בשאלות משפטיות בלבד לבין ניסיון הייעוץ המשפטי לממשלה להחליף את הממשלה".

הדברים נכתבו לאחר שאמש היועמ"שית עדכנה את ביהמ"ש בעמדתה שלפיה רק הממשלה יכולה לקבל ייצוג פרטי בסוגיית בג"ץ הגיוס ואילו המשרדים הנוגעים לדבר כדוגמת משרד הביטחון והחינוך יהיו כפופים לעמדתה. עוד כותב פוקס: "לצערו של הח"מ באופן כללי ובסוגיית חוק הגיוס הייעוץ המשפטי לממשלה פועל בצורה לעומתית לממשלה וזאת בעיצומה של מלחמה כאשר ההתנהלות זו נמשכת חודשים ארוכים".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/רויטרס

במכתבה מאתמול תיארה היועצת המשפטית את המחלוקת בינה לבין מזכיר הממשלה יוסי פוקס. מקור המחלוקת נעוץ בהיקף מתן ייצוג פרטי למשרדי הממשלה הנוגעים לחוק. בעוד שפוקס טוען כי הן משרד החינוך והן משרד הביטחון זכאים לקבלת ייצוג פרטי בעתירה, היועמ"שית טוענת כי הממשלה בלבד זכאית לייצוג פרטי. לגישתה, מי שתהיה אחראית לייצוג המשרדים תהיה היא עצמה.

בכך למעשה מבקשת היועצת למנוע מצב שבו יהיו שני מייצגים בפני בית המשפט למשרדי הממשלה. בית המשפט יצטרך למסור תגובה לבקשתה זו.

בתחילת החודש שעבר ביקשה הממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס. המשמעות היא שהממשלה תשכור עו"ד פרטי במקום פרקליטות המדינה שתייצג אותה בבג"ץ. מהלך זה נועד ככל הנראה לקנות עוד זמן להתכונן לעתירה בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully