וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אבוקות זיכרון בעוטף, ללא קהל והדלקה בקבוצות: אלו השינויים בטקס המשואות

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 15:19

שרת התחבורה, שאחראית על מערך הטקסים הממלכתיים, כינסה מסיבת עיתונאים לקראת טקס הדלקת המשואות ה-76: "השנה לא יהיו חגיגות. קשה לנו לחגוג במהלך מלחמה וכ-133 חטופים עוד בשבי", אמרה. "אפנה לרה"מ ואבקש ממנו לשאת נאום קצר (מוקלט) בטקס המשואות", הוסיפה

תדרוך עיתונאים בנושא הערכות לטקס הדלקת המשואות/רוני כנפו

שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על מערך הטקסים הממלכתיים, ערכה היום (חמישי) תדרוך בנוגע לטקס הדלקת המשואות ה-76, ואמרה כי במהלך הטקס יודלקו 12 אבוקות זיכרון במוקדי אירועי 7 באוקטובר. רגב פירטה את השינויים שנערכו השנה בטקס, בהם בין היתר העובדה שהמשואות יודלקו בקבוצות ולא ביחידים ואמרה כי הערב יתחילו להכריז על משיאי המשואות.

עוד אמרה רגב כי הטקס יצומצם בהיבטים נוספים, כשהקטע האומנותי יותאם לקול התקופה. במהלך הטקס ישולבו התייחסויות ללחימה בדרום ובצפון. הטקס יצולם מראש ויתקיים ללא קהל, זאת לאחר התייעצויות עם הדרגים הביטחוניים. "השנה לא יהיו חגיגות כמו בשנה שעברה. קשה לנו לחגוג במהלך מלחמה וכ-133 חטופים עוד בשבי חמאס". לדבריה, "המשימה לבחור משיאים מתוך אלפי המלצות היא בלתי אפשרית. השנה המשואות יודלקו בקבוצות". כמו כן, הודיעה כי "הטקס ייערך באופן מצולם, ללא קהל, משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות".

שרת התחבורה מירי רגב בתדרוך לקראת טקס הדלקת המשואות ה-76. רוני כנפו
השרה מירי רגב/רוני כנפו

"אנחנו לא יודעים מה יהיה בעזה, מה יקרה ברפיח, איך יתפתח בצפון ולאור כך שאני רוצה להבטיח את קיום הטקס כי אין שאלה שהטקס צריך להתקיים כבכל שנה", אמרה רגב והוסיפה: "קיבלתי החלטה שהדבר הנכון ביותר בכדי לא לבטל את הטקס לערוך אותו מצולם וללא קהל".

על ההחלטה לדלל את השתתפות ראש הממשלה בטקסי הזיכרון: "אני חושבת שרה"מ מנהל לחימה ונתן לי את כל סמכות לנהל את כל הטקסים. ההחלטה שלו להגיע או לא התקבלה בגלל השיקולים הביטחוניים", אמרה. כשנשאלה האם ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל נובעת מחשש להפרעות ומחאות, השיבה: "בשנה שעברה טקס המשואות היה בשיא המחאות נגד הרפורמה המשפטית, למרות האיומים שהיו קיימתי את הטקס עם קהל והוא היה מכובד ומכבד. בוודאי שההפרעות לטקס לא היו שיקול ולא יהיו שיקול. ההחלטה על כך הייתה בין היתר כי לא היה אף אחד מגורמי הביטחון שיכל להתחייב על מה יהיה במאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
השינויים וההתאמות לטקס המשואות ה-76. שלומי הלר
השינויים וההתאמות לטקס המשואות ה-76/שלומי הלר

"צה"ל חייב להיכנס לרפיח ולחסל את כל ארבעת הגדודים של חמאס", אמרה רגב לגבי המשך הלחימה. "צה"ל קיבל משימה להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס. לגבי עסקה אמרתי בעבר שאני מוכנה לשלם כל מחיר בשביל להחזיר אותם. כל יום שעובר הוא נצח. צריך לעשות הכול כדי להחזיר אותם. וכן, אנחנו הולכים לשלם מחירים קשים. מבחינתי, הקו האדום הוא - הפסקת המלחמה".

ההתנגדות של חלק מהמשפחות השכולות על הגעת אישי ציבור לטקסי זיכרון, אמרה רגב: "נבחרי ציבור מגיעים לכבד את זכרם של הנופלים, בסוף צריך לעשות מה שנכון למדינה. נכון שנבחרי הציבור יגיעו לבתי עלמין, ידברו על השכול ותקומה, על להיות ביחד, ועל מותם של היקרים לנו מכל שלא היה לשווא". רגב הבהירה שתפנה לראש הממשלה לשאת נאום קצר (מוקלט) בטקס המשואות: "אורך הסרטון והיקפו תלוי מציאות. חשוב שיהיה סרטון של ראש הממשלה שמדבר על המציאות, לטענתה זה מעוגן בתקנון הטקס".

רגב על היעדרותו של קיבוץ בארי ממוקדי ההדלקות: "פנינו לקיבוץ והיה לי עצוב לשמוע שהם לא רצו לקחת חלק בטקס הדלקת האבוקות. האירוע הזה היה מחדל קשה ביותר. אני לא יודעת אם תהיה לנו הזדמנות לחבק את המשפחות השכולות בעוטף עזה כפי שיש לנו בטקס המשואות", סיכמה. לגבי פריסת מוקדי ההדלקות אמרה: "הייתי רוצה לראות את שיתוף הפעולה של יתר הגורמים אבל מכבדת את העמדה".

רשימת מוקדי ההדלקות בטקס המשואות. שלומי הלר
רשימת מוקדי ההדלקות בטקס המשואות/שלומי הלר

גלית והבה שאשו, מנהלת מערך טקסים ואירועים אמרה: "השיח שלנו היה מאוד מכבד ורגיש, בשיח איתם שמענו את הקולות ואמרנו שאנחנו מכבדים כל החלטה. המועצות הם אלה שפנו לקהילות", הוסיפה. השנה, נציגי משיאי המשואות יורכבו בין היתר מאזרחים, חיילים, שוטרים ואנשי כוחות ביטחון נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully