וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממליצים לשקול את חיוניות הנסיעה": הוחמרה אזהרת המסע למאלמו לקראת האירוויזיון

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 15:21

המטה לביטחון לאומי נערך לתחרות שתתקיים בשוודיה, והוציא הודעה לאור הקריאות של גורמים איסלאמיסטים קיצוניים לפגוע בישראלים. בניגוד למשלחת הישראלית שזוכה לאבטחה מוגברת, המבקרים אינם מאובטחים. האזהרה תהיה מתוחמת לאירוע ובכפוף להערכת מצב

עדן גולן לפני טיסת אל על לאירוויזיון 2024 במאלמו/צילום: אל על

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) החמיר היום (חמישי) את אזהרת המסע לקראת האירוויזיון שיתקיים השנה (7-11 במאי) בעיר מאלמו שבשוודיה - מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני) וממליץ לישראלים המתכננים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהיה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב.

מאלמו מוכרת כמוקד למחאות אנטי ישראליות לנוכח הריכוז הגבוה של מהגרים מארצות ערב - סוריה, לבנון, עיראק ואיראן. המחאות מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות לעיתים התלהמות, קריאות לפגוע ביהודים, ישראלים, שריפת דגלי ישראל ועוד. יתראה מזאת, ב-7 באוקטובר גורמים אנטי-ישראלים בעיר יצאו בגילויי שמחה על אירועי הטבח שחמאס ביצע בישראל.

לצד המחאות, בחודשים האחרונים התגברו קריאות של גורמי ג'יהאד עולמי ואסלאם רדיקלי לבצע פיגועים נגד יעדים מערביים בכלל, ונגד ישראלים ויהודים בעולם בפרט, תוך מתן דגש לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה. בהקשר זה, יוזכר, שב-19 במרץ נעצרו שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי.

הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו שוודיה. ShutterStock
הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו שוודיה/ShutterStock

התפתחויות אלו מעלות חשש שגורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לפגוע בישראלים שיגיעו לאירוויזיון. השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך יצוין, שבניגוד למשלחת הישראלית לתחרות, המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית.

"אזהרת המסע המחמירה מבטאת בודאי הערכת מצב בסיסית ויתכן גם מידע מודיעיני ספציפי שאינו גלוי לציבור הרחב", אמר יורם שוייצר, ראש תכנית טרור וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי. "האזהרה נוגעת לא רק למשלחת הרשמית שמאובטחת אלא גם לישראלים וליהודים שפוקדים את האירוע כאוהדי התחרות ואינם מאובטחים ועלולים לשמש כמטרה להתקפות בעלות אופי אנטישמי אלים ולפיגועי טרור של גורמים שונים השותפים להכחשת ההתקפה הברוטלית של חמאס על ישראל".

לדבריו, "ברור כי השנה יש מתח גבוה במיוחד סביב אירוע האירוויזיון במאלמו, גם עקב המצב המתוח בכלל באירופה נגד יהודים וישראלים ובאופן ספציפי סביב התרת השתתפות ישראל, המוצגת בכוונה כמי שהחלה את את העימות בעזה, כתוקפנית וכמי שמנהלת ג'נוסייד מכוון נגד תושבי עזה. מעבר לכך ישנו חידוד התרעות סביב משחקי ספורט, מופעים וכינוסים המוניים הצפויים בקיץ הקרוב בפריז ובראשם אלייפות אירופה בכדורגל והאולימפיאדה שצוינו כיעדים לפיגועים גם עבור תומכי המדינה האסלאמית מפי דובר הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully