וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים מאיים: לא נפתח את שנת הלימודים הבאה, ננתק מגע עם משרד החינוך

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 13:40

במסגרת המאבק מול משרד האוצר, לאחר שהסכם השכר החדש למורים טרם נכנס לתוקף, יו"ר ארגון המורים כינס מסיבת עיתונאים בה הצהיר על המשך צעדיו. "מפקירים אותנו, שרי החינוך והאוצר מונחים על ידי פורום קהלת"

יו"ר ארגון המורים מאיים: לא נפתח את שנת הלימודים הבאה בלי הסכם/צילום: ניב אהרונסון

"שר החינוך רוצה להפריט את מערכת החינוך, יחד עם שר האוצר, הם מונחים על ידי פורום קהלת" - כך טען הבוקר (חמישי) יו"ר ארגון המורים רן ארז, שכינס הבוקר מסיבת עיתונאים בכוונה להצהיר על הצעדים הבאים במאבק מול משרד האוצר. על אף הסיכום שהושג ערב פתיחת שנת הלימודים, הסכם השכר החדש טרם נכנס לתוקף בעקבות מחלוקות בין הצדדים. "הם רוצים לפרק את העבודה המאורגנת והתמיכה ההדדית ולהפוך אותנו לעובדי קבלן. אם הולכים על חוזים אישיים כמו ששר האוצר רוצה זה יפגע בכל אחד".

"לא נפתח את שנת הלימודים הבאה אם אין הסכם חתום. לא נוכל להאמין יותר לאדם שלמרות שחובש כיפה לראש, לוחץ ידיין, מתפאר בתחילת השנה ואז בא עם תנאים חדשים"

"אנחנו במאבק חשוב לעתיד המדינה. אני חייב לומר לכם - קשה לומר את הדברים, ברמה האישית. אי אפשר להתעלם מנוף ילדותי כיהודי בגולה במדינה אנטישמית שקיללו אותי יהודי מלוכלך ומסריח וזרקו עליי אבנים ואמרו לך לפלשתינה הביתה", המשיך ארז את דבריו. "תראו מה קורה באירופה, בארצות הברית, זה הבית שלנו ועליו צריך לשמור. יש לנו רובה ביד אבל זה לא מספיק, צריך גם שורשים והם מערכת החינוך. על זה נאבקים. אין מורים כי אין שכר. למשרד החינוך אין קשר איתנו ונצטרך לנתק קשר איתו".

"כל פעם רפורמות על הנייר שאין מאחוריהן שום דבר. שר האוצר שאחראי מפקיר אותנו. גם אותנו. לא רק את המורים - אלא גם את התלמידים, ואת עתיד המדינה. אי אפשר להחזיק מעמד אם לא נעמיק שורשים". כחלק מהמאבק, מחר תיערך שביתת אזהרה בת שעתיים בחינוך העל יסודי, שממשיכה עיצומים הנוגעים לציונים ולפעילויות לאחר שעות הלימודים.

יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,. -, צילום מסך
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,/צילום מסך, -
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"סיכמנו ערב פתיחת שנת הלימודים מה אמורים לקבל מבחינה כלכלית. אחרי שפתחנו בא הוצר ואומר לא תקבלו כלום אם לא תסכימו על חוזים אישיים. אם לא תפרקו את העבודה המאורגנת. חובתנו להיאבק בכל הכוח ובכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו נגד הרס מערכת החינוך. כבר תכננו להחריף את הצעדים. אנחנו לא שובתים כל הזמן. נאלצים להיאבק, עברנו תקופות קשות, קורונה, מלחמה, נרתמנו כל הדרך. אבל הגיע מצב שאם לא נעשה צעדים תהיה בכייה לדורות", חתם את דבריו ארז.

"שר האוצר חייב להבין שלא נאפשר את הפרטת מערכת החינוך", הסביר אתמול ארז. "שביתת האזהרה תתקיים עד לשעה 10:00. לא נאפשר להפוך את המורים לעובדי קבלן".

הכינוי "הדור האבוד" מזמן הפך לקלישאה לתיאור תלמידי שנות ה-20 של המאה הנוכחית. אלה שהספיקו להתמודד עם מגפה עולמית, עיצומים אינסופיים של ארגון המורים - והשנה האסון הגדול בתולדות המדינה - הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. "בין החברים, אנחנו אומרים שתמיד נהיה הדור הזה. הכינוי נדבק, ולא יפסיקו לראות אותנו ככה", מספר מאור מוזס, תלמיד י"ב מאשדוד.

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"לא הייתה לי למידה רציפה בכלל. כל פעם היא נקטעה מחדש", אומר מוזס. התקופה שאותה הוא מתאר נמשכת מאז שהיה בכיתה ט'. "זה הגיע למצב שנכשלתי בבגרות כי לא הצלחתי לשמור על המשכיות. החלטתי להמשיך להשקיע למרות כל הקשיים, ואז גם המלחמה הפכה את הלימודים לבעייתיים. אני תושב הדרום ולא היינו בבית ספר המון זמן השנה".

"ציפיתי שהקשיים יהיו המבחנים", נזכר בעלייתו לתיכון. "התנפצה לי הבועה שתהיה לי למידה אמיתית, שאשקיע כמו שאני רוצה. בגלל הצטברות האירועים לא יכולתי. אני לא יכול לומר עד כמה נהניתי במסע ישראל או כמה בכיתי בפולין כמו שאחותי מספרת לי על עצמה. עכשיו אני אפילו לא יודע איפה אני בחומר כי אין ציונים".

בשבילו, השפעת הצטברות האירועים ניכרת בכל תחומי החיים. "אנחנו קוראים לעצמנו הדור שנדפק. במקום חמש יחידות, ארבע או שלוש. מוותרים על מקצועות. חצי מהתעודה שלנו עם הקלות. כשנסיים לא נוכל להראות תעודה שלמה כמו הדורות לפנינו", הוא אומר בתסכול. "גם בקשרים החברתיים, אנחנו יותר מחוברים לפלאפון ולמחשב, לעולם הדיגיטלי. ככה חונכנו על ידי המציאות".

  • עוד באותו נושא:
  • רן ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully