וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מניצולי השואה מעידים שאינם מסוגלים או רוצים לצאת מביתם

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:47

סקר של הקרן לרווחת ניצולי השואה הראה כי 35.8% מניצולי השואה גרים לבד, יותר מרבע מהניצולים מעידים כי ויתרו על מזון בעקבות קושי כלכלי או בעיית ניידות, ומחצית מהמשיבים ציינו כי הם זקוקים לליווי על מנת לצאת מהבית, ולכן נמנעים מכך | הנתונים המלאים והמדאיגים

שיפוץ רותי אלימלך/סיירת השיפוצים

סקר שהתפרסם היום (חמישי) שביצעה הקרן לרווחת נפגעי השואה מציג נתונים קשים בכל הנוגע לבדידות ורווחת ניצולי השואה בארץ. למעלה ממחצית ממשיבי הסקר העידו על עצמם כי אינם מעוניינים או מסוגלים לצאת מהבית, בעיקר בשל העובדה כי הם צריכים ליווי לכך. למעלה מרבע מהמשיבים העידו כי ויתרו על מוצרי מזון בעקבות קשיים כלכלים או קשיי התניידות. 36% ציינו כי הם זקוקים במידה רבה בסיוע לרכישת מוצרי מזון לביתם.

בריאות

39% מניצולי שואה ציינו כי הם זקוקים לסיוע בבדיקות עיניים והתאמת משקפיים בביתם, כ-33% זקוקים לסיוע בטיפולי שיניים. רבע מניצולי השואה נאלצו לוותר על בדיקות או טיפולים רפואיים, וחמישית מהמשיבים העידו כי נאלצו לוותר על עזרים רפואיים או אמצעי נגישות.

7.6% ציינו כי נאלצו לוותר על תרופות (חשוב לציין כי ניצולי שואה זכאים לפטור מתרופות מרשם שבסל הבריאות אם הם עומדים באחד התנאים שקבעה המדינה). ל-12% מניצולי השואה אין נגישות לכל החדרים בביתם.

מבצע פרח לניצול בבית שמש. עיריית בית שמש, אתר רשמי
רבע מניצולי השואה שהשתתפו בסקר ציינו כי נאלצו לוותר על תרופות. ניצולי שואה בבית שמש/אתר רשמי, עיריית בית שמש

חברה

מהסקר עולה כי 35.8% מניצולי השואה גרים לבד לגמרי. כמחצית מניצולי השואה רוצים לצאת יותר מהבית ולא מסוגלים, הסיבה העיקרית לכך היא שהם זקוקים לליווי אדם נוסף איתם. 41% ציינו כי הם מרגישים בודדים במידה מסוימת או במידה רבה. חמישית מניצולי השואה מרותקים לביתם ולא יוצאים כלל, ובקרב אנשים הזקוקים להיעזר באדם אחר הנתון עולה ל-25%. 69% מהמשיבים נעזרים באדם אחר כדי לצאת מהבית.

סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה. סיירת השיפוצים,
מחצית מניצולי השואה רוצים לצאת יותר מהבית ולא מסוגלים. סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה/סיירת השיפוצים

חרבות ברזל

61% מניצולי השואה ציינו כי הם חווים ירידה באיכות החיים בעקבות המלחמה, אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא מבחינה נפשית (כ-50% מכלל הנסקרים). קרוב לחמישית מניצולי השואה (18%) לא מתמגנים כלל, הסיבה העיקרית לכך היא כי אין מרחב מוגן בסביבתם, ובמקום השני בגלל בעיית נגישות שהם חווים.

כלכלה

מחצית מניצולי השואה מעידים על קושי לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית. 30.8% מהמשיבים נאלצו לוותר על מוצרי ניקוי והיגיינה אישית. 23.3% נאלצו לוותר על מוצרי חשמל וכ-16% מניצולי השואה זקוקים לסיוע כספי ברכישת חלקה או מצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully