וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על פינוי המפגינים בקולומביה: "זה היה יפה לראות, הם משוגעים תומכי חמאס"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:21

המועמד הרפובליקני לנשיאות קרא לפרק את מאהלי המחאה בקמפוסים בארה"ב, כשהוא מנסה להאשים את יריבו הנשיא ביידן באחריות למצב. "העיירות והכפרים שלכם יקבלו כעת אנשים מעזה וממקומות שונים אחרים"

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ שיבח הלילה (חמישי) את הפשיטה על מבנה באוניברסיטת קולומביה, שבו התבצרו מפגינים פרו-פלסטינים, ואמר כי היה זה "דבר יפה לראות". הוא קרא לרשויות לפזר את ההפגנות השוטפות את הקמפוסים ברחבי ארצות הברית.

"ניו יורק הייתה תחת מצור אמש", אמר טראמפ לתומכים בעצרת בחירות בוויסקונסין, ושיבח את השוטרים על מעצרם של כ-300 מפגינים בקולומביה ובסיטי קולג' בניו יורק שאותם כינה "משוגעים זועמים ותומכי חמאס".

המחאות בקמפוסים דורשות מהמוסדות להפסיק את ההשקעות בחברות שלהן יש קשרים צבאיים לישראל ולקרוא להפסקת אש בעזה, אך בחלקן נרשמו תקריות והתבטאויות אנטישמיות שהובילו את חלק מהאוניברסיטאות לקרוא לכוחות משטרה.

חברי קונגרס רפובליקנים האשימו את חלק מראשי אוניברסיטאות העילית בהתעלמות מרטוריקה אנטישמית ומהטרדה של סטודנטים יהודים. מארגני ההפגנות טוענים שהן שלוות והכחישו שהן אנטישמיות. המארגנים, כמו גם חלק מהאוניברסיטאות, אומרים שגורמים חיצוניים אחראים לתסיסה.

"אני אומר לפרק את המאהלים לאלתר, לנצח את הקיצונים ולהחזיר את הקמפוסים שלנו לכל הסטודנטים הנורמלים שרוצים מקום בטוח ללמוד בו", אמר טראמפ.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפרילנד, מישיגן, ארה"ב, 1 במאי 2024. רויטרס
מנסה לנצל את הסערה בקמפוסים לקראת הבחירות. טראמפ בעצרת במישיגן, אתמול/רויטרס

ההפגנות נגד ישראל והמלחמה בעזה בקמפוסים בארצות הברית פרצו מיד לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, והן מתעלמות מהאלימות הקיצונית ששטפה את יישובי הדרום. חלק מהמפגינים אף קראו קריאות בעד ארגון הטרור ונגד קיומה של מדינת ישראל.

אך המחאה הגיעה לשיאה בעקבות החלטת אוניברסיטת קולומביה לפזר מאהל מחאה קטן שהוקם בקמפוס באמצע החודש שעבר, ומאז היא התפשטה לעשרות מוקדים נוספים ברחבי אמריקה.

ההחלטה של נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, לקרוא למשטרת ניו יורק כדי לפזר את המתבצרים באולם המילטון ואת מאהל המחאה המקורי נתקלה בביקורת מצד חלק מחברי הסגל.

בשבוע שעבר אישר הסנאט של האוניברסיטה החלטה שלפיה הנהלת בית הספר ערערה את החופש האקדמי והתעלמה מזכויות הסטודנטים והסגל בכך שהזעיקה את המשטרה ופיזרה את ההפגנות.

עוד בוואלה!

המשטרה פינתה את המתבצרים בקולומביה, 300 נעצרו; עימותים בין מפגינים ב-UCLA

לכתבה המלאה
מפגינים פרו-פלסטינים מתבצרים באולם המילטון, אוניברסיטת קולומביה, 30 באפריל 2024. רויטרס
מפגינים פרו-פלסטינים פורצים לאולם המילטון באוניברסיטת קולומביה/רויטרס

טראמפ ניסה להאשים באחריות למצב את יריבו בבחירות הקרובות הנשיא ג'ו ביידן, שיועציו גינו את האיומים והאנטישמיות שנשמעו בחלק מהמחאות תוך שהם מביעים תמיכה בהפגנות שלוות. הוא גם התנגד להצעה שמגבש ממשל ביידן לקלוט בארצות הברית פליטים פלסטינים הקשורים לאמריקנים.

"העיירות והכפרים שלכם יקבלו כעת אנשים מעזה וממקומות שונים אחרים", אמר טראמפ, לקול קריאות בוז מהקהל. "בשום פנים ואופן לא נביא אלפי פליטים". הנשיא לשעבר מבטיח לאמץ מחדש את המדיניות הנוקשה שלו כלפי הגירה, שבה נקט בכהונתו הראשונה. לאורך קמפיין הבחירות הוא התבטא בצורה קיצונית כלפי מבקשי מקלט, בשפה שהזכירה את הרטוריקה הנאצית.

בשבוע שעבר תיאר טראמפ את ההפגנות הפרו-פלסטיניות כמונעות מ"שנאה אדירה", תוך שהוא טוען שהאלימות בעצרת של לאומנית לבנים ותומכיו ב-2017 בשרלוטסוויל, בעת שכיהן כנשיא, הייתה קטנה בהשוואה אליהן.

הסקרים מראים כי טראמפ וביידן צמודים במרוץ לקראת הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר. טראמפ ערך אתמול עצרות בוויסקונסין ובמישיגן, שתיים ממדינות המפתח בבחירות.

אלו היו אירועי הקמפיין הגדולים הראשונים שלו מאז תחילת משפטו הפלילי הראשון בניו יורק באמצע החודש שעבר, שבו הוא מואשם בזיוף רישומים עסקיים הנוגעים לדמי שתיקה שהועברו לכוכבת פורנו לפני הבחירות ב-2016 כדי להשתיק סיפור על רומן שניהלו לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully