וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פינתה את המתבצרים בקולומביה, 300 נעצרו; עימותים בין מפגינים ב-UCLA

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:40

המפגינים הפרו-פלסטינים פונו מאולם "המילטון הול" ומאות מהם נעצרו, ושוטרים ישמרו על הסדר באוניברסיטה שבניו יורק על אחרי טקס הסיום בעוד שבועיים. ב-UCLA, עימותים פרצו בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים, ועיריית לוס אנג'לס הזעיקה את המשטרה

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משטרת ניו יורק פינתה הלילה (רביעי) את המפגינים הפרו-פלסטינים שהתבצרו במבנה באוניברסיטת קולומביה ובאזורים נוספים בקמפוס קרוב ל-24 שעות. ראש העיר אמר כי כ-300 מפגינים נעצרו בתום יממה דרמטית בקמפוס, שבו החלה תנועת המחאה שהתפשטה לאוניברסיטאות בכל רחבי ארצות הברית, כולל ל-UCLA בקליפורניה, שם נרשמו הלילה עימותים בין מפגינים.

בניו יורק, שוטרים מצוידים בקסדות וציוד טקטי תועדו הלילה כשהם נכנסים לקמפוס במנהטן תוך שהם צועקים "אנחנו מנקים את זה". השוטרים נראו מטפסים על סולם לתוך "אולם המילטון" תוך שימוש ברכב כבאות כדי להגיע לקומה העליונה.

עשרות שוטרים אחרים הסתובבו סמוך למאהל המחאה, כשסטודנטים עמדו מנגד מחוץ לקמפוס וצעקו לעברם "בושה, בושה!". כעבור זמן קצר נראו השוטרים מובילים את המפגינים שעצרו לרכבי משטרה מחוץ לשערי הקמפוס.

"פלסטין חופשית", קראו המפגינים מחוץ לבניין. אחרים צעקו "תנו לתלמידים ללכת". הפינוי הסתיים בתוך כשלוש שעות. גורמים רשמיים באוניברסיטה איימו אמש בגירוש של סטודנטים שפרצו לאולם והתבצרו שם.

נשיאת האוניברסיטה, מינוש שאפיק, ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס לפחות עד 17 במאי, יומיים לאחר טקס הסיום, "כדי לשמור על הסדר ולהבטיח שהמאהלים לא יוקמו מחדש".

פינוי המפגינים הפרו-פלסטינים מהאולם שבו התבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024. רויטרס
שוטרים פורצים דרך החלון לאולם שבו התבצרו המפגינים, הלילה/רויטרס

הכול החל אתמול כשמפגינים שברו חלונות, הסתערו פנימה ופרשו כרזה עם הכותרת "האולם של הינד", על שם ילדה פלסטינית בת שש שנהרגה בעזה על ידי צה"ל. מחוץ לבניין, המפגינים חסמו את הכניסה בשולחנות, קשרו זרועות כדי ליצור בריקדה וקראו קריאות פרו-פלסטיניות.

בתדרוך לתקשורת שנערך שעות ספורות לפני, ראש העיר אריק אדמס ופקידי משטרת העיר אמרו שההשתלטות על היכל המילטון נוצרה על ידי "מתסיסים חיצוניים" שאין להם כל זיקה לאוניברסיטה ומוכרים לרשויות החוק ככאלה. עוד נמסר מהמשטרה כי הם ביססו את מסקנותיה בין השאר על טקטיקות בוונדליזם, שימוש בבריקדות לחסימת כניסות והרס מצלמות אבטחה. אדמס הציע שחלק ממפגיני הסטודנטים לא היו מודעים לחלוטין ל"מתסיסים" בקרבם.

"אנחנו לא יכולים ולא נאפשר למה שאמור להיות התכנסות שלווה להפוך למחזה אלים שלא משרת שום מטרה. אנחנו לא יכולים לחכות עד שהמצב הזה יהפוך לחמור עוד יותר. זה חייב להסתיים עכשיו", אמר ראש העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פינוי המפגינים הפרו-פלסטינים מהאולם שבו התבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024. רויטרס
המפגינים דורשים שהאוניברסיטה תפסיק להשקיע בישראל. מעצר אחד המתבצרים, הלילה/רויטרס
משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו בבניין בקמפוס באוניברסיטת קולומביה בהזדהות עם הפלסטינים בעזה. רויטרס
השוטרים יישארו בקמפוס למשך שבועיים נוספים לפחות/רויטרס

אחד ממנהיגי הסטודנטים של המחאה, מחמוד חליל, פלסטיני שלומד בבית הספר לעניינים בינלאומיים וציבוריים של קולומביה עם אשרת סטודנט, חלק על הטענות שגורמים חיצוניים יזמו את הפריצה. "הם סטודנטים", אמר לרויטרס.

יום קודם לכן, האוניברסיטה הודיעה שהחלה להשעות סטודנטים שהביעו התנגדות לפנות את מאהל מחאה, שכן גורמים בבית הספר הכריזו שכמה ימים של שיחות עם מנהיגי המחאה שמטרתם לפרק את האוהלים הגיעו לקיפאון.

"השיבושים בקמפוס יצרו סביבה מאיימת עבור רבים מהסטודנטים והסגל היהודיים שלנו והסחת דעת רועשת שמפריעה להוראה, ללמידה ולהכנה לבחינות הגמר", נמסר בהודעת האוניברסיטה אמש.

מפגינים פרו-פלסטינים התאספו גם בסיטי קולג' של ניו יורק בהארלם אתמול בערב, כשהאוניברסיטה הורתה על אנשים לצאת מהקמפוס.

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר כי כ-300 מפגינים נעצרו בקולומביה. לדבריו, את המתבצרים במבנה הובילו גורמים שלא קשורים לאוניברסיטה אך לא פירט בכמה מהם מדובר. "לסטודנטים יש זכות להפגין וחופש הביטוי הוא אבן היסוד של החברה שלנו. אלו הם גורמים חיצוניים שהשתלטו על הפגנות שלוות והשפיעו על המפגינים שלנו להסלים".

פינוי המפגינים הפרו-פלסטינים מהאולם שבו התבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024. רויטרס
חלונות מנופצים באולם שבו התבצרו המפגינים/רויטרס

מתנגדי ההפגנות מצביעים על הקריאות והכרזות האנטישמיות שעלו במהלך, בעוד שמארגני המחאה טוענים שמדובר במקרים בודדים של גורמים מתסיסים שאינם קשורים לאוניברסיטה. לטענתם, הם מסומנים באופן לא הוגן כאנטישמיים בשל ביקורת על ממשלת ישראל והבעת תמיכה בזכויות אדם.

עימותים בין המחנות ב-UCLA

באוניברסיטת UCLA בקליפורניה, רשויות אכיפת החוק חוקרות מעשי אלימות מצד קבוצה של מפגינים והן הגבירו את הנוכחות באזור. במהלך הלילה, פרצו עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים לבין מפגינים תומכי ישראל, ועירית לוס אנג'לס הזעיקה את המשטרה.

במקביל, באוניברסיטת בראון שברוד איילנד רשמו המפגינים ניצחון: הנשיאה הסכימה לקיים הצבעה על המשך ההשקעות בישראל תמורת פירוק מאהל המחאה. ההצבעה של חבר המנהלים תיערך באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully