וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא של נרצחת מהמסיבה ברעים: "נחרדתי מהמכתב שנתניהו שלח - אין לו טיפת מוסר"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:36

רוני מועלם, אביה של נעמה שנרצחה ב-7 באוקטובר, תקף בחריפות בריאיון ל'כאן רשת ב' את נתניהו לאחר ששלח מכתב בשיתוף הביטוח הלאומי, ובו ציין שפניו לניצחון המוחלט. "הוא לא היה מוכן לדבר איתנו. ראש הממשלה מתנהג כאילו עברנו רעידת אדמה שאף אחד לא אחראי עליה", אמר

משפחות חטופים ומפגינים למען שחרורם חוסמים את נתיבי איילון לכיוון צפון בדרישה לקדם עסקה/אביב אטלס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הרווחה, יואב בן צור, שאחראי על המוסד לביטוח הלאומי שלחו מכתב למשפחות שכולות לקראת ערב יום הזיכרון, כך פורסם הבוקר (חמישי) בתוכנית "רינה ועקיבא" בכאן רשת ב'. במכתב, נתניהו ציין את החשיבות של המשך הלחימה וכתב "נחושים להשיג ניצחון מוחלט".

אולם, מבין הנמענים, היו משפחות שהתרעמו מהמכתב ואחד מהם היה רוני מועלם, אביה של נעמה שנרצחה במסיבת הנובה ברעים שקיבל את המכתב. "זה היה מקומם. בסיטואציה שקיבלתי את המכתב ישבה לידי אמו של בר שכטר, שגם נרצח באותה מסיבה", אמר בפתח דבריו בריאיון.

"קיבלנו טלפון ששליח מהמוסד לביטוח הלאומי צריך להביא לנו מכתב. נחרדתי שראש הממשלה הסתתר מתחת למעטפה של הביטוח הלאומי. איפה האיש האמיץ הזה? שהוא ישלח מכתב. הוא לא היה מוכן לדבר איתנו ולהסביר מה הוא עשה ב-20 שנה עד לאסון הנורא. הוא החליף ארבעה רמטכ"לים, היה מר ביטחון ואיפה האומץ שלו לעמוד מול אותם הורים ולהסביר להם מה קרה?". הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
"נחרדתי מהמכתב שנתניהו שלח - אין לו טיפת מוסר"/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

"אין ספק שמדובר במכתב חלול, מלא בסיסמאות, מה זה 'ניצחון מוחלט?'", תהה מועלם. "עברנו שואה, מישהו יכול לחבר את המילה ניצחון למרות שגרמניה הובסה במלחמת העולם השנייה?. אם היה לו טיפת מוסר, הוא היה לוקח אחריות, משאיר מכתב ב-8 באוקטובר ומסביר למה הוא הולך הביתה", תקף בחריפות. "אם היה עושה את זה - זה היה מתקבל. הוא לא עשה עד היום דבר. הוא מתנהג כאילו עברנו רעידת אדמה שאף אחד לא אחראי לה. אנשים קרעו את המכתב לפני שקראו אותו. אני משער שאם היה שולח בשמו היה סירוב לקבל אותו", הוסיף.

"אני מצפה לא לקבל מכתב אחרי שמונה חודשים, ציפיתי שיזמן את המשפחות, יספק תשובות, ויקבל את מה שנטיח בו. הוא איש אמיץ מספיק בשביל לקבל ביקורת. הוא נפגש רק עם אנשים שמקבלים אותו באהבה. הוא צריך להסתכל לאנשים ממעגל ראשון ולא לשלוח מכתב תחת ביטוח לאומי כי זה מעשה נכלולי. לא ככה פונים לאנשים שאיבדו את היקר מכל. זה מה שמצופה ממנהיגים אמיתיים, שישמעו את הכאב ויתנו תשובות. אם הם לא מסוגלים - שישחררו אותנו. תקבלו אותנו, תשמעו אותנו. חשבתי שאני אקבל תיקון חדש, תקנה חדשה, ואז הוא שולח מכתב בלי כתובת להשיב או טלפון".

בנוסף, רוני סיפר שהוא עולה לקבר של נעמה בכל יום ושיתף: "אתמול סיפרתי לה על המכתב והיא אמרה לי 'אבא, תלך תספר את כל מה שעל ליבך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully