וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אם ניכנס לרפיח, זה לא נותן ערבות שזה יביא את החטופים"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:49

אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני בטחוני במשרד הביטחון, תקף בחריפות בראיון ל-103FM: "איפה האסטרטגיה? אם זה לא יהיה פתרון בעזה, לא יהיה פתרון לצפון". על סינוואר: "הוא רוצה שנצא מהרצועה כדי שיוכל לשקם את שלטון הרשע שלו"

תיעוד מהיערכות כוחות אוגדה 98 להמשך המלחמה ברצועת עזה/דוצ

אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני, שוחח עם ניסים משעל וליאת רון ב־103FM והביע את דעתו באשר לתפקידו המרכזי של מנהיג החמאס בעזה יחיא סינוואר במשא ומתן לשחרור החטופים.

בפתח השיחה נשאל גלעד כיצד הוא רואה את תמונת המצב נכון להבוקר מראייתו של סינוואר, ואילו הוא השיב נחרצות: "הוא רוצה שנצא מעזה, פשוט, שהוא יוכל לשקם את שלטון הרשע שלו. מבחינתו יש לו הרבה הישגים אסטרטגיים, יש לו היום בראייתו שהוא יכול להשיג את נסיגתנו המלאה, לזה הוא חותר. לישראל יש את צה"ל שבאמת העבודה מדהימה, אין מילים, אבל אין לממשלה שום אסטרטגיה. אם אתה לא מחבר אסטרטגיה להישגים צבאיים - מה יהיה ביום שאחרי, מי ישלוט, איך נמגר את החמאס אזרחית? צריכים לשקם את עזה, לתת להם אופק, לחבור לציר אסטרטגי במזרח התיכון כמענה לאיראן".

"איראן הפכה למדינה סף גרעינית, אנחנו דוחקים את זה בתודעה", תקף. "סינוואר, יש לו אסטרטגיה ברורה, שהוא יוכל לחזור לשלטון. הדבר הדחוף והחשוב הוא להחזיר את החטופים והחטופות, שלגביהם, בניגוד לסינוואר וכל המטרות האחרון, חל שעון חול. שעון חול תמיד אוזל עד שנגמר. הם כבר מעל שישה חודשים, כל מי שישנו שם, 133, אנחנו חייבים להחזיר אותם כמטרת על. את סינוואר, צריך להכריז עליו כיעד עד שהמערכת שלו תתפרק, גם אם זה ייקח שנים. ישראל צריכה לנהוג על פי סדר העדיפויות הנכון".

עמוס גלעד. ראובן קסטרו
"איראן הפכה למדינה סף גרעינית, אנחנו דוחקים את זה בתודעה". עמוס גלעד/ראובן קסטרו

עוד טען כי "זה יהיה גירעון עולם אם ישראל שהפקירה את החטופים, קשה לי להבין, אני רואה את התעמולה, השיסוי, נגד החטופים, החטופים, זה אזרחים ואזרחיות שישבו על הגבול, נחטפו, המדינה הפקירה אותם ועכשיו היא צריכה להציל אותם ושוב היא לא תציל אותם? לעולם לא יהיה ניצחון מוחלט. הייתי עושה הכול כדי שיחזרו מחר, כולל החיילים והחיילות שאנחנו חייבים להם כצה"ל, כמדינה וכמערכת. יש פה שני דברים, להחזיר את החטופים, ויש לנו פה הרבה מאוד מטרות אסטרטגיות, בראשן איראן, שהולכת ומתעצמת ומייצרת עלינו איום אדיר, כולל בצפון".

"איפה האסטרטגיה? אם זה לא יהיה פתרון בעזה, לא יהיה פתרון לצפון. אין אסטרטגיה. אנחנו צריכים לחבר את זה ליעדים אסטרטגיים, פה מתעסקים רק עם מה שלוחץ כרגע, אבל מה עם האיומים ובראשם האיראני?", התרעם והוסיף: "קודם כל צריך להחזיר את החטופים, היה וסינוואר לא ירצה להחזיר - יעברו לשלבים אחרים אבל הם לא מבטיחים שהם יחזרו. אם ניכנס לרפיח, זה לא נותן ערבות שזה יביא אותם. אין לזה שום ערובה, זו לא אסטרטגיה, אין אסטרטגיה. עובדה שאחרי שישה חודשים הוא עוד קיים, הוא עוד מתנה תנאים ואנחנו מצפים לתשובה שלו - זו תוצאה של היעדר אסטרטגיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לאור אמירותיו ציין משעל כי הישארותו של סינוואר בחיים נובעת מכך שצה"ל לא הצליח לשים את ידיו עליו, וגלעד סירב להסכים: יכול להיות שהוא לא הצליח להגיע, אבל מצד שאני אתה יכול לעשות מהלכים. אם תכנס לרפיח בלי תיאום עם המצרים, עם האמריקנים, לא תתן פתרון לצפון, תהיה מלחמה ממושכת כולל שתתרחב לכל רחבי ישראל ונפסיד את הברית האסטרטגית והרחבת השלום, והיכולת להתמודד עם האיום המרכזי שהרבה יותר גדול מסינוואר, הוא בסך הכול לא הכוח המרכזי פה במזרח התיכון".

"האיום המרכזי זה איראן. זה התפקיד של הממשלה, להסתכל על כל התמונה. אם סינוואר ישב במחילות ויראה סדקים בינינו לבין ארה"ב, צווי מעצר מבתי הדין הבינלאומי, לא יהיו בריתות אזוריות, כל זה השיג מי? סינוואר, ועדיין הוא יכול להמשיך לשבת שם. גם אם תרדוף אותו ברפיח זו יכולה להיות מלחמה ממושכת שתתרחב למלחמה עם הצפון", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully