וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מסתמנות הקלות על השימוש בצמח הקנאביס - יוגדר כפחות מסוכן

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 23:34

לפי גורמים רשמיים בארה"ב, המנהל לאכיפת סמים קיבל את המלצת משרד הבריאות להגדיר מחדש את רמת הסיכון של הסם. צעד זה מגיע על רקע קמפיין בחירות לנשיאות במדינה, שעשוי להביא קולות לנשיא הנוכחי

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

האם ארצות הברית בדרך ללגליזציה מלאה של צמח הקנאביס? עדיין מוקדם לחגוג, אבל לפי דיווחים רשמיים בארה"ב - ייתכן שהמדינה מתקרבת שלב אחד לעבר היעד. לפי גורמים רשמיים, המנהל לאכיפת הסמים של ארה"ב קיבל את המלצת אישור משרד הבריאות האמריקני להגדיר מחדש את הצמח למסוכן פחות, ולהוריד אותו לדרגה השלישית בחומרתו. הצעד זה יקל משמעותית על צרכני הקנאביס, ויקרב את ארה"ב לעבר לגליזיציה.

האישור מגיע בזמן קריטי ביותר בקמפיין הבחירות לנשיאות של ארה"ב בו מתמודדים הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן מול דונלד טראמפ, כשמהלך שכזה לפני הבחירות עשוי להביא קולות נוספים לנשיא הנוכחי. ביידן התבטא בעבר שיש להקל את נגישותו של הקנאביס בעיקר בצד הרפואי.

קנאביס. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
שלב אחד בדרך ללגליזציה? עישון קנאביס/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

המהלך הזה מגיע, לאחר שכבר 24 מדינות בארה"ב אישרו לגליזציה בתחום, ויש צפי לעוד מדינות רבות שיצטרפו לשחרור הצמח והפיכתו לחוקי. נכון להיום, הכל תלוי באישורו של הבית הלבן, שאמור להחליט בנושא בקרוב. בעבר הצעה זו נשללה, אך כעת עם אישור של משרד הבריאות האמריקני, יש תוקף להעביר את ההחלטה זו.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה

מה יקרה ברגע שיתקבל האישור בבית הלבן?

הדבר שהכי חשוב עבור האמריקנים הוא שהקנאביס לא יוגדר עוד כסם לשימוש לרעה, ויירד לדרגה השלישית בחומרתו - למצב של סם עם סכנה לשימוש לרעה, משום פוטנציאל ההתמכרות המתון שלו, ושיוכל לשמש לצרכים רפואיים. בנוסף צפויה גם החמרה משמעותית בענישה, חולים יוכלו לקבל סוגים שונים של תרופות מבוססות קנאביס.

האם זה ישפיע על ישראל?

בספק רב. בשנה האחרונה נעשתה התקדמות גדולה כחלק מרפורמת הקנאביס של משרד הבריאות באישורים רפואיים נוספים עבור מטופלים שצמח הקנאביס עוזר להם. כפי שהבטיח משרד הבריאות בדצמבר 2023, החולים המורשים לצרוך קנאביס הם: חולים אונקולוגים במהלך טיפולי כימותרפיה או הקרנות, חולים במחלת מעי דלקתית, חולי טרשת נפוצה, חולי פרקינסון, תסמונת טורט, חולי איידס, אפילפסיה, אנשים על הרצף האוטיסטי, דמנציה וחולים במחלה סופנית. עבורם, ההליך החדש יקל מאוד בחידוש מרשמים דרך קופות החולים והמכונים השונים, ובעלות מוזלת של 180 שקלים לשנה מול הנפקת רישיון שעומד על 360 שקלים לשנה.

לצד זאת, יש גם ביקורת על כך שאוכלוסייה גדולה של פוסט טראומטיים ומטופלי כאב כרוני נשארו בחוץ. נכון להיום יש 136 אלף מטופלים רשומים בקנאביס דרך משרד הבריאות, אך על פי הערכות יש עוד מאות אלפים שמשתמשים בקנאביס לצרכים שונים רפואיים וגם לפנאי.

בישראל, למרות המאמצים לשחרור הצמח, עדיין יש גורמים שונים שטוענים שללכת להליך לגליזציה מלאה ייקח עוד הרבה זמן וצריכים לעשות זאת בצעדים קטנים ובטיחותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully