וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של עמרי מירן עונה לסטרוק: "אולי שהיא תנהל את המו"מ ותראה עם מי יש לנו עסק?"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:39

דני מירן, שקיבל השבוע אות חיים מבנו החטוף בעזה, זעם על ההתנגדות בממשלה למתווה להשבת החטופים ותקף את בן גביר וסמוטריץ': "ההתנהגות שלהם לא יהודית, לא דתית ולא ישראלית". בריאיון לסופ"ש שלו הוא אמר: "גם אם יש עסקה על חטוף אחד - צריך להביא אותו בכל מחיר"

דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן, בריאיון לסופ״ש שלו/מערכת וואלה

על רקע ההתנגדות של מפלגות הימין למתווה להשבת החטופים, דני מירן, אביו של עמרי החטוף בעזה, תקף בחריפות את ראשי הציונות הדתית ועוצמה יהודית, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. "ההתנהגות שלהם היא לא יהודית, לא דתית ולא ישראלית", אמר. "שניהם לא שירתו בצבא ולא יודעים מה זה להיות לוחם. אני הייתי בצנחנים - לא משאירים פצוע מאחור ולא חייל מאחור. מביאים את כולם וזה התפקיד שלהם. להביא את כולם", הוסיף.

בריאיון לסופ"ש שלו, מירן הגיב גם לדבריה של השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית), שאמרה היום בריאיון לגל"צ כי "ממשלה שזורקת את מטרות המלחמה לפח כדי לשחרר 22 או 33 חטופים בעוד רובם נשארים בעזה - אין לה זכות קיום". לדבריו, "אולי שהיא תלך לנהל את המו"מ ותראה עם מי יש לה עסק?. אני טוען שלא 20 או 33 - אם יש עסקה על אחד, צריך להביא אותו בכל מחיר. למה? כי האחד הזה הוא לא אחד בודד ולא מספר. הוא משפחה, יש לו אחים, הורים, ילדים, נכדים, שכנים ובני דודים. המעגלים מתרחבים למאות ועשרות אלפים. גם אני ואת נשמח בשמחתו של אותו אחד וכל עם ישראל ישמח".

דני מירן. ראובן קסטרו
"לא משאירים פצוע מאחור - מביאים את כולם". דני מירן בריאיון לסופ"ש שלו/ראובן קסטרו

בנו של מירן, עמרי בן 47, אב לשתי בנות, רוני בת השנתיים ועלמא בת החצי שנה ובעלה של לישי, נחטף מקיבוץ נחל עוז ב-7 באוקטובר. השבוע, כשהוא למעלה מ-200 יום בשבי, חמאס פרסם סרטון שלו ושל החטוף קית' סגל ולמעשה התקבל ממנו לראשונה אות חיים. מירן יודע שעמרי ככל הנראה לא ישוחרר בעסקה ההומניטרית שנידונה כעת, שכוללת נשים, קשישים, וחולים קשים, אך הוא מתעקש לתמוך בכל מתווה - גם כזה שישאיר את בנו מאחור. "אני מודיע לך שהבן שלי לא בין ה-33 החטופים, הוא צעיר ויש יותר מבוגרים וחולים ממנו, הם יגיעו קודם. אבל כל אחד שיגיע הנה זה שמחה לאלפים", אמר בכאב.

עם זאת, למרות הביקורת הקשה על בן גביר וסמוטריץ', מירן מתנגד להפגנות הקוראות לבחירות ולהפלת הממשלה וסבור ש"כל האנרגיה צריכה להתמקד בהשבת החטופים". לדבריו, "אין בי כעס. ולמה? כי אני לא רוצה להיכנס למרה שחורה, אני רוצה להשקיע את כל האנרגיה שלי בכל דבר שיכול להחזיר את הבן שלי. השאר לא מעניין אותי .אני לא הולך לבדוק מי אשם ומי לא, זה לא מעניין אותי. כשיחזירו את הילדים אני מאמין שיבדקו את הדברים. אם העם יצטרך לזעוק על מה שקרה, יזעק אחר כך. לא היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עמרי מירן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הבן שלי לא נכלל בין ה-33 חטופים אבל אתמוך בכל מתווה". עמרי, בנו של דני מירן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מירן הבהיר שאין בכוונתו לשפוט את משפחות החטופים ואת המפגינים ושהוא מתנגד באופן אישי להפגנות בקפלן והפגנות נגד הממשלה. "ביבי נתן את האתנן הגדול ביותר לדתיים, לסמוטריץ' ובן גביר, נתן תפקידים שבחיים לא חלמו עליהם. לא רק זה, אלא הם מנהלים אותו. למה שהם יפילו אותו? זו ממשלת ברזל שאי אפשר להפיל אותה בהליך דמוקרטי. אלא אם תהיה הפיכה צבאית, לא יודע", ציין.

"העם שמפגין בקפלן - חבל על האנרגיה שהוא מוציא. שיבואו לכיכר להפגין איתנו, שיגלו עוצמה עם המשפחות. זה יהיה הרבה יותר חזק, בלי הזדהות פוליטית. אנחנו לא הזדהינו לא עם הימין ולא עם השמאל, אנחנו מנותקים מפוליטיקה". לדבריו, "יש מעל 125 משפחות. אף אחד לא בחר אותן - יש מתוכנו מכל הסוגים. ואני מכבד את כולם. יש בודדים בקצוות שחושבים על דרכים אחרות - איני דן איתם ואיני מבקר אותם. היינו שמח אם כולנו היינו הולכים עם אותו וקטור, זה הרבה יותר כוח, ולא פיצול כזה או אחר. אבל זכותם לעשות את זה. אי אפשר בשבעה חודשים ליצור קבוצה הומוגנית. כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אבל הקו צריך להיות הבאת כל החטופים הביתה".

הראיון המלא בסופ"ש שלו ישודר ממחר בוואלה פלוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully