וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא בכיר שמוחה נגד המפגינים נגד הממשלה ייאלץ להשאיר את ה-M-16 בבית

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 13:17

צו הרחקה הוגש נגד ד"ר עמוס סבו, מומחה כירורגיה, שנעמד מול מפגינים נגד הממשלה בחיפה כשלגופו חולצה עם תמונת נתניהו שתחתיה הכיתוב "אתה ראש הממשלה שלנו" - וכן רובה. "למוחים, הלוקים בשנאה תהומית, זה היה יותר מדי. לכן הגישו נגדי תלונה"

בווידאו: ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה/מוקד קיסריה

הפגין נגד המחאות נגד הממשלה כשלגופו M-16 - וייאלץ להשאירו בבית: רופא בכיר מחיפה, המוחה זה תקופה נגד ההפגנות המתקיימות בכרמל מדי שבוע, זומן אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בעיר. זאת, לאחר שאחת ממפגינות המחאה התלוננה שלאחרונה הגדיל והתייצב מול המוחים - כשלגופו רובה. עוד לבש חולצה עם תמונת נתניהו בתוספת הכיתוב "אתה ראש הממשלה שלנו".

הרופא, ד"ר עמוס סבו, מומחה כירורגיה ופנסיונר של היחידה לטיפול נמרץ של המרכז הרפואי לגליל, שבאותה עת היה בחופשה משירות מילואים פעיל, טען כי אין בכך פסול. עוד הוסיף כי השוטרים שראו בו מתהלך כך, לאחר שבחנו את צו המילואים שהיה בידו, התירו לו לשאת את הנשק כשהוא מוצב לגבו.

ד"ר עמוס סבו שהגיע למחאה נגד הממשלה בחיפה כשעל גופו רובה M-16. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ד"ר עמוס סבו שהגיע למחאה נגד הממשלה בחיפה כשעל גופו רובה M-16/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחת המפגינות, ליאורה שקד, המתגוררת בסביבת מקום, אף הגישה כנגדו בקשה לצו הרחקה. לדבריו, זו אפילו לא ראתה אותו, ותלונתה "קנטרנית ונועדה להשתמש בבית המשפט כדי להגביל את חופש המחאה של יריבים פוליטיים".

"לאנשי המחאה הלוקים בשנאה תהומית לראש הממשלה נתניהו בפרט ולימין בכלל זה היה יותר מדי ולכן הגישו נגדי תלונה", מסר ד"ר סבו במענה לשופטת טלי מירום, "מעולם לא איימתי על מי מהפורעים, איני אדם אלים, ואין כל סיבה שאקבל צו הרחקה", אמר, והוסיף: "נהפוך הוא, אם מישהו אלים - אלה המוחים המפריעים את מנוחתי ומנוחת השכנים בצעקות מחרישות אוזניים, תופים וזמבורות, והם אלה שחוסמים את הציר הראשי ועלולים למנוע ממני, במצבי חירום, להגיע לפצועים או מטופלים או למוצב בו אני מוצב, מוצב "אסטרא", המוצב הכי צפוני במדינה מול החיזבאללה והסורים". בהמשך לזימונו, אמר: "אהיה במוצב בגזרת החרמון, לכן נמנע ממני להגיע לדיון".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ד"ר עמוס סבו שהגיע למחאה נגד הממשלה בחיפה כשעל גופו רובה M-16. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ד"ר עמוס סבו שהגיע למחאה נגד הממשלה בחיפה כשעל גופו רובה M-16/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לחיילים במילואים אסור להשתתף במחאות פוליטיות עם נשק צה"לי", טען בדיון עו"ד גונן בן יצחק ממערך עצורי המחאה שייצג את המפגינה וכך היה פעם היה בצד התובע, והפנה את סבו לפקודות מטכ"ל. "לא הייתה לי אפשרות לאחסן אותו באותו היום ואני הולך עם זה גם לסרטים ולקניון, לקניות", השיב ד"ר עמוס סבו, "אף אחד לא מרגיש מאוים. האיום שלהם היה מהשנאה התהומית לראש הממשלה".

להצעתה של השופטת טלי מירום התחייב סבו שלא להגיע להפגנות המחאה של מוצאי שבת ממרכז הכרמל עד מרכז חורב כשהוא נושא נשק והשופטת נתנה להסכמה תוקף של פסק דין.

"אני שמח שהשופטת פסקה בהוגנות", מסר ד"ר סבו לוואלה בתגובה, "מדובר בתלונה מופרכת של מי שבכלל לא פגשה אותי בצעדה. גם השופטת הביעה תמיהה על התלונה. אני עומד מול המפגינים, סמוך לביתי, מזה חודשים רבים - ומוחה מנגד. עמידתי מולם בהגנה על הממשלה היא אקט דמוקרטי בדיוק כמו המחאה נגד הממשלה. אני מתנדב לשרת במילואים כרופא וקצין במילואים בצו 8 במוצב הכי מסוכן בצפון, על כן יש ברשותי נשק אישי. במוצאי שבת הנדונה נאלצתי לשאת עמי את הנשק עקב חוסר אפשרות טכנית בלאפסן אותו בבטחה. כמובן שלא איימתי על אף אחד והניסיון להוציא כנגדי צו הרחקה הוא ניסיון להגביל את חופש המחאה של הימין בכלים משפטיים. זוהי דרך פעולה מוכרת ובזויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully