וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן: "הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 10:43

בפגישה, שר החוץ האמריקני התייחס להצעה לעסקת החטופים שמונחת על שולחנו של ארגון הטרור: "יש הצעה חזקה מאוד על השולחן, חמאס צריך להשיב בחיוב - נהיה איתכם עד שזה יקרה". הרצוג תקף את העתירות נגד ישראל בבית הדין בהאג: "הניסיונות מהווים סכנה ברורה לדמוקרטיות"

בלינקן יצא למשפחות החטופים ולחץ את ידיהן: "להביא את יקיריכן הביתה נמצא בלב העשייה שלנו"/אורי סלע

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר (רביעי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שמבקר בישראל. "לישראל מערכת משפטית חזקה מאוד, מערכת שיפוט ואכיפת חוק איתנה מאוד והיא נוקטת בצעדים משפטיים החל מהרשויות הגבוהות ביותר בארץ ועד האזרח הפשוט ביותר", הצהיר הרצוג במפגש, לאחר שהודה לבלינקן על תמיכת הבית הלבן בישראל. "אנחנו מאוד גאים בכך. שלטון החוק הבינלאומי בנוגע לעקרון המשלימות הוא נורמה עולמית בסיסית של עולם המשפט, ולכן הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות, לחירות ולשלום. אומות הרודפות אחר נורמות המשפט הבינלאומי, וכל בעלי בריתנו וחברינו - יש להתנגד ולדחות כל מאמצים כאלה".

בתשובה לדבריו של הרצוג, בלינקן התייחס להצעה לעסקת החטופים שמונחת על שולחנו של חמאס - והטיל את האחריות לאישורה על ארגון הטרור. "הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס. יש הצעה מאוד חזקה על השולחן כרגע, חמאס צריך להשיב בחיוב", אמר.

נשיא המדינה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן המבקר בישראל, 1 במאי 2024. תומר אפלבאום, אתר רשמי
נשיא המדינה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן המבקר בישראל, 1 במאי 2024/אתר רשמי, תומר אפלבאום

"לא ננוח עד שכולם, גברים, נשים, חיילים, אזרחים, יחזרו הביתה", אמר, "כפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה. נהיה איתכם כל יום עד שזה יקרה", פנה למשפחות.

"גם כשאנחנו פועלים בנחישות בלתי פוסקת להשיג את הפסקת האש שתחזיר את החטופים הביתה, עלינו להיות ממוקדים גם באנשים בעזה שסובלים מהאש הצולבת שחמאס יצרו, ולכן מתמקדים בהשגתה. הסיוע שהם צריכים: האוכל, התרופות, המים, המחסה, הם במחשבות שלנו ובעבודה שאנחנו עושים", הוסיף בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully