וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני נתניהו: ראש האופוזיציה לפיד יבקר באיחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 8:46

לפיד צפוי לנחות היום לביקור קצר בעיר אבו דאבי. מדובר בביקור מדיני רשמי שצפוי להתמקד בעיקר בסוגיית היום שאחרי בעזה, והמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים. נתניהו טרם ביקר באמירויות מאז הושבעה הממשלה ה-37

ראש האופוזציה, יאיר לפיד, בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss/רונן טופלברג - המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS

ראש האופוזיציה יאיר לפיד יבקר היום (רביעי) באבו דאבי שבאיחוד האמירויות. מדובר בביקור רשמי של לפיד שצפוי להתמקד בעיקר בסוגיית היום שאחרי בעזה, והמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים. נתניהו טרם ביקר באמירויות מאז הושבעה הממשלה ה-37.

"אם הייתי ראש ממשלה, הייתי מפסיק את הלחימה, דוחה את רפיח ועושה את העסקה להחזרת החטופים", אמר בשבוע שעבר לפיד בריאיוןברדיו 103 FM. "הממשלה הזו הפקירה אותם, חובתה להחזיר אותם. האחריות על ראשם והם צריכים לחזור הביתה. יש לחימה, אין מלחמה בעזה, אז בעסקה מבקשים בעצם משהו שהוא אינטרס ישראלי".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 15 באפריל 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 15 באפריל 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

"רצוי להיכנס לרפיח רק כשיש הסדר עם המצרים על ציר פילדלפי ועל מעבר רפיח, מה שהממשלה לא עושה כרגע", קבע והמשיך. "המצרים רוצים שהרשות הפלסטינית תהיה חלק מהניהול של המעבר, מה שבממשלה מתנגדים לו. צריך גם לפנות 1.3 מיליון בני אדם צפונה לפני שנכנסים לרפיח, מה שאומר במילא אין עכשיו מלחמה, אז צריך לעשות עסקה שתחזיר את החטופים. זו חובתו של ראש הממשלה, זה הדבר היחיד שמצדיק את קיומה של הממשלה הזאת שגם ככה הייתה צריכה ללכת הביתה. הייתי גם מטפל בשורה של דברים אחרים שהממשלה מזניחה כמו לנהל נכון את הסיוע ההומניטרי, לקבוע תאריך להחזרת המפונים לצפון, להציג תוכנית מסודרת ליום שאחרי, לדבר עם הסעודים והאמריקנים על חזון רחב למזרח התיכון שייתיחס בעיקר לאיראנים. הייתי גם משנה את מדיניות החוץ ותפיסת ההסברה שלנו. יותר מהכל, הייתי מקים ממשלה אחרת, זה מה שהייתי עושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully