וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בלינקן בישראל: יבדוק אם נתניהו מטפל במשבר ההומניטרי בעזה - כפי שהתחייב לביידן

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 7:04

בשורת פגישות שיערוך עם בכירים בהנהגה הישראלית, שר החוץ האמריקני יבחן את פעולות הסיוע בהן נוקטת ישראל - וזאת בצל האירוע בו הופצצה שיירה של ארגון הסיוע "המטבח העולמי". כמו כן, יעסוק במגעים לעסקת חטופים: "ישראל הראתה נכונות להתפשר. הכדור במגרש של חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב./איתי בית-און, לע"מ

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן הגיע אמש (שלישי) לישראל כדי לבחון את הדרך בה ישראל יישמה את התחייבויותיו של ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן בכל הנוגע לטיפול במשבר ההומניטרי ברצועת עזה, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

במהלך שיחת הטלפון בין ביידן לנתניהו לפני חודש, כמה ימים אחרי הפצצת חיל האוויר על שיירת ארגון הסיוע "המטבח העולמי" (World Central Kitchen) הציב הנשיא האמריקני אולטמיטום לראש הממשלה לפיו אם ישראל לא תשנה מדיניות בכל הנוגע לסיוע ההומניטארי בעזה ולא תנקוט בצעדים כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע ברצועה - ארה"ב לא תוכל לתמוך יותר בישראל בכל הנוגע למלחמה בעזה.

בכירים אמריקנים אומרים כי ישראל החלה ליישם חלק מההתחייוביות של נתניהו. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בכל הנוגע להגדלת מספר משאיות הסיוע שנכנסות לרצועת עזה מדי יום ולפתיחת מעברים נוספים מישראל לצורך העברת סיוע, אולם הדגישו כי עדיין נותרה עבודה רבה כדי ליישם את שאר ההתחייבויות.

אנתוני בלינקן. רויטרס
אנתוני בלינקן/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, lev radin/Shutterstock

"אני אדגיש בפני ראש ההממשלה נתניהו ובפני ממשלת ישראל את הצורך לנקוט בצעדים מעשיים ומדידים כדי לשפר את העברת הסיוע ההומניטארי לאנשים שזקוקים לו בעזה וכן להגן על אזרחים חפים מפשע ועל עובדי סיוע", אמר בלינקן אתמול לפני שהמריא מירדן לישראל.

בלינקן ייפגש הבוקר עם הנשיא הרצוג ועם ראש הממשלה נתניהו. לאחר מכן הוא יבקר בנמל אשדוד יחד עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי כדי לראות כיצד ישראל מיישמת את ההתחייבות של נתניהו לביידן כי ניתן יהיה להעביר סיוע לעזה דרך הנמל. בלינקן ייפגש גם עם שר הביטחון יואב גלנט ומתאם הפעולות בשטחים ויקבל סקירה על העברת הסיוע לעזה דרך מעברי הגבול וכן ייפגש עם השר בני גנץ ביד מרדכי.

בכיר ישראלי אמר כי במהלך הביקור יוצגו לבלינקן כל ממצאי התחקיר בנושא ההתקפה על שיירת הסיוע של ארגון המטבח העולמי וכן הפקת הלקחים שבוצעה בצה"ל והנוהלים החדשים שנקבעו כדי להימנע מפגיעה בשיירות סיוע. "צריך שיהיה מנגנון יעיל שימנע פגיעה בשיירות סיוע. עדיין עובדים על זה וזה צריך לקרות", אמר בלינקן אתמול.

אחד הנושאים עליהם ידון בלינקן בביקורו הוא המגעים לעסקה לשחרור החטופים. "ישראל שמה הצעה חזקה על השולחן. הם הראו נכונות להתפשר וכעת הכדור במגרש של חמאס. הם צריכים לקבל את העסקה - אין זמן לתירוצים ואין זמן לעיכובים", אמר בלינקן.

שר החוץ האמריקני הגיע לישראל אחרי ביקור בסעודיה במהלכו נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ודן עמו בעסקת החבילה שארה"ב מנסה לגבש עם סעודיה ושתכלול גם הסכם נורמליזציה עם ישראל. בכיר אמריקני ציין כי בלינקן ידגיש בפני ראש הממשלה נתניהו כי כדי להשיג הסכם נורמליזציה עם סעודיה יש לסיים את המלחמה בעזה ולהסכים למסלול שיוביל למדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully