וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מדללים כוחות ביהודה ושומרון - והמילואימניקים מודאגים: "המצב רק ממשיך להסלים"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 10:54

הלוחמים, שמשרתים ברציפות מאז 7 באוקטובר, מביעים חשש מההחלטה המסתמנת, ומתריעים מפני מחסור בכוחות לנוכח המציאות הביטחונית המורכבת וחסרת התקדים. "המצב הזה מעולם לא אירע בעבר", העיד אחד מהם, "אנחנו עלולים להגיע למצב שמחר בבוקר, באירוע אמת לא יהיו מספיק כוחות"

כוחות הביטחון בחיפושים אחרי בנימין אחי מאיר שנרצח/דובר צה"ל

חרף התגברות גל הפיגועים הרצחניים וההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, בצה"ל נערכים לדילול כוחות בהיקפים גדולים כבר בימים הקרובים. לוואלה נודע כי עוד בתחילת החודש הקרוב מאות חיילי ההגנה המרחבית (הגמ"ר) במילואים התבשרו כי שירותם מסתיים לעת עתה, ללא צפי לגיוס נוסף. מרביתם, תושבי הישובים באזור, שנרתמו למערכה כבר ב-7 לאוקטובר ושירתו באופן כמעט רציף בסביבה כעת, הם מביעים דאגה מפני ההחלטה המסתמנת.

"המציאות לא השתנתה ורק נהיה יותר גרוע" אומר בשיחה עם וואלה אחד מחיילי הגמ"ר באיו"ש על רקע ההודעה על סיום שירותו בימים הקרובים, "בשומרון למשל, במספר מוקדים לא היו אירועי ירי עד לאחרונה, כן היו יידוי בקבוקי תבערה ואבנים, אבל אירועי ירי לעבר הצירים זו תופעה חדשה" הוא מסביר, "לפחות ארבעה פיגועי משיכה שמתחילים עם זריקת בקבוק תבערה ונגמרים במטענים שמכוונים לפגוע בכוחות שמגיעים למקום. בחלק מהם היו פיצוצים מטורפים וזה זה לא היה אף פעם בעבר".

"כשאנחנו שומעים על דילול כוחות אין לך כוחות שיתנו מענה מידי, כי חוץ מכיתות הכוננות כל ההגנה האזורית נעלמת".

הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. באדיבות המשפחה
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון/באדיבות המשפחה

בתוך כך, הוא מתייחס לשחיקת הכוחות, שפועלים ברציפות כבר כמה חודשים. "אנחנו כן צריכים קצת חופש, לצאת להתרעננות, אבל בתצורה שזה הולך להתבצע בהמשך, אתה אומר, הם חותכים ופה סוגרים את הבסטה, אז מורדים עכשיו את כולם כי המשימה נגמרה? אז סתם הייתי 7 חודשים על מדים והגנתי על היישוב? אני מרגיש שאחרי שאזדכה באפסנאות המחבלים מסביב יודעים ורואים שאנחנו עוד יום יומיים לא נהיה פה. הפחד מ-7 באוקטובר נוסף קיים ונוכח".

לדבריו, "אנחנו עלולים להגיע למצב שמחר בבוקר, באירוע אמת לא יהיו מספיק כוחות להחזיק את כל הנקודות, אנחנו רק הולכים אחרונית ועם כל מה שקורה בצירים אנשים חוששים להחזיר את הנשק כי זה לא שאלה של אם אלא של מתי, אנחנו צריכים להגן על עצמנו".

עוד הוסיף לוחם הגמ"ר כי "חשבנו שבמהלך מאתיים ימים וקצת הצבא יהיה יותר התקפי מול הכפרים וגם יבססו תוכנית הגנה ליום שאחרי השחרור של ההגמר אך לצערי קרה להיפך".

גורם בפיקוד המרכז מסר: "החיילים עשו, עושים ויעשו עבודה מעולה עם מקבלים המון הערכה על העשייה שלהם. בתחילת המלחמה נערכנו לתרחישי קיצון והסלמה משמעותית ובמסגרת כך עשינו מספר פעולות שאחת מהן היא גיוס אלפי חיילי הגמ"ר. כבר מספר חודשים שאנחנו בוחנים את הנושא הזה ביחד עם הישובים וגורמי הבטחון בהתיישבות. התוכנית שגובשה בפיקוד המרכז בשיתוף מלא עם ההתישבות תאפשר לתת הגנה טובה בהרבה ממה שהייתה לפני ה 7/10 וחשוב לא פחות היא בנויה לטווח הארוך, במסגרת התוכנית ישארו למעלה מ 1000 חיילי הגמר בישובים בכל זמן נתון".

"התוכנית כוללת מספר קבוע של חיילי הגמ"ר בכל יישוב, סיורים, עמדות קבועות, הגדלת מספר אוחזי הנשק וכיתות הכוננות. במקביל יימשך תהליך רחב לשיפור מרכיבי הביטחון בישובים כגון: עמדות תצפית, מכשולים ועמדות ממוגנות. חשוב לציין שהרידוד היה אמור להתבצע כבר בחודש מרץ, אך בפיקוד התעקשו להשאיר את חיילי ההגמר בהתאם להערכת המצב המבצעית עד לסיום הרמדאן וחג הפסח. בנוסף, באירוע מבצעי מתפרץ תשמר היכולת להקפיץ כוחות נוספים בזמן קצר ולספק להם נשק ואמצעי לחימה, תגבור הכוחות ימשיך להיבחן כל העת בהתאם להערכת המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully