וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "מי שיתן ידו לעסקה מופקרת יזכר כמוסר גורלה של מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 17:52

שר האוצר סמוטריץ' דחק בנתניהו: "גלה את המנהיגות הנדרשת". מוקדם יותר היום, רה"מ ובן גביר נפגשו, והשר טען כי נתניהו התחייב בפניו שתהיה כניסה לרפיח: "רה"מ מבין היטב את המשמעות", אמר. איזנקוט: סוחטים באיומים, לא אהיה שותף בממשלה שפועלת משיקול פוליטי

בן גביר: "ראש הממשלה התחייב שנכנס לרפיח"/ללא

השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר אמר היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפניו כי צה"ל יפעל ברפיח. עוד הוסיף חבר הקבינט המדיני-ביטחוני כי ראש הממשלה התחייב בפניו שעסקת החטופים לא תהיה "מופקרת", ושהמלחמה לא מסתיימת. "אני מברך על הדברים הללו. אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו", מסר ביציאה מהפגישה עם נתניהו. השניים נפגשו בשעות הצהריים ברקע האפשרות המסתמנת להגעה לעסקה לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי חמאס בעזה.

בישיבת סיעת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום למתח הנמשך בין עסקת חטופים וכניסה צבאית לרפיח."קבלת העסקה היא הנפת דגל לבן. הלב יוצא אל משפחות החטופים אך הראש חושב על העתיד של מדינת ישראל. עסקה פירושה גזר דין מוות לחטופים שאינם נכללים בה, וכן הפקרה נוספת של תושבי שדרות והעוטף. בעסקה אנחנו מעניקים לחמאס רישיון לרצוח ולחטוף בעתיד אני מוכן לשלם מכיר פוליטי כדי למנוע סכנה שמרחפת מעל מדינת ישראל".

"אסור להיכנע לצביעות המערבית", אמר. "אנחנו נלחמים את המלחמה הזאת, מלחמת הטוב נגד הרע, גם בשביל שאר העולם. ההצעה המצרית פירושה לחזור למציאות של קודם, מציאות של סבבים. זו תהיה תבוסה נוראה, הפסד תוצרת כחול לבן. מי שיתן ידו לכך יזכר כמוסר גורלה של מדינת ישראל. אדוני רה"מ אל תרים דגל לבן, אל תיתן לחמאס להביס אותנו שוב. יש להיכנס מיידית לרפיח ולהגיע לניצחון מוחלט. תן סוף סוף את הפקודה, "רפיח עכשיו", גלה מנהיגות, העם איתך, מאחוריך".

גדי איזנקוט, בני גנץ. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
איזנקוט וגנץ. קו אדום?/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ'. מתנגד "לעסקה מופקרת"/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אסור להיכנע לצביעות המערבית", אמר. "אנחנו נלחמים את המלחמה הזאת, מלחמת הטוב נגד הרע, גם בשביל שאר העולם. ההצעה המצרית פירושה לחזור למציאות של קודם, מציאות של סבבים. זו תהיה תבוסה נוראה, הפסד תוצרת כחול לבן. מי שיתן ידו לכך יזכר כמוסר גורלה של מדינת ישראל. אדוני רה"מ אל תרים דגל לבן, אל תיתן לחמאס להביס אותנו שוב. יש להיכנס מיידית לרפיח ולהגיע לניצחון מוחלט. תן סוף סוף את הפקודה, "רפיח עכשיו", גלה מנהיגות, העם איתך, מאחוריך".

סמוטריץ' גם התייחס לסבב המיוניים הצפוי בצה"ל. "אין שום לגיטימיציה למי שהיו חלק מהכישלון החמור ביותר בתולדות ישראל למנות את דור העתיד של מפקדי צה"ל", אמר. "זה לא נכון, לא מוסרי. אין להם אמון. אני מציע לשאול את תושבי כפר עזה ובארי אם הם מוכנים שרח"ט מבצעים שתפעל את כל האירוע שבמסגרתו הם נשחטו ונרצחו האם הוא יכול להתקדם ולהתמנות לראש אמן? האם זאת הפקת לקחים? לקיחת אחריות?".

חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט תקף בחריפות את סמוטריץ' ובן גביר, שותפיו לקואליציה, וכינה את צעדיהם "סחיטה באיומים", בהודעה שפורסמה מטעמו. "הקבינט הגדיר לפני חצי שנה את מטרות המלחמה. שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בבטחון הלאומי של ישראל.אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים".

בדבריו חידד איזנקוט את האיום שהשמיע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביום ראשון בתגובה לאיומים דומים של בן גביר וסמוטריץ בענין עסקת חטופים. גנץ אמר כי "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה". איזנקוט ממעט להתבטא מאז תחילת המלחמה אך בראיון בעובדה בחודש ינואר אמר כי נושא החטופים יהיה עבורו "קו אדום": "אני יודע מה הקו האדום שלי, הוא קשור גם לחטופים, זו אחת המטרות אבל הוא קשור גם לאופן שבו צריך לנהל את המלחמה הזאת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לשיחות בין נתניהו לבן גביר ואמר כי, "מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של מטורפים חסרי אחריות. אי אפשר להמשיך ככה. עומד שר עם עבר פלילי בלשכת ראש הממשלה ומאיים על רה"מ מההשלכות אם לא יעשה מה שמורים לו. בן גביר אומר לכל העולם ולכל האיזור שנתניהו חלש ועובד אצלו. לא יאומן שהוא לא מפוטר בו במקום".

הרמטכ"ל -*הרצי הלוי עם לוחמי ההגנה האווירית 16 באפריל 2024. דובר צה"ל
הלוי. אישר תוכנית פעולה ברפיח/דובר צה"ל

המערכת הפוליטית גועשת בימים האחרונים - ובמוקד בין תמרון ברפיח לבין עסקת חטופים, ניצב ראש הממשלה נתניהו. ביום ראשון האחרון, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי אישר תוכניות המשך למלחמה ברפיח בפגישה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד. במקביל, נמשכת ההמתנה לתשובת חמאס להצעה הישראלית למתווה עסקה.

גורמים במערכת הפוליטית הגיבו בערב חג פסח השני, לתוכנית המשך הלחימה ברפיח - תוכנית שעלולה להיבלם שוב במסגרת עסקת חטופים. השר סמוטריץ' שלח איום מרומז על פרישה מהממשלה במקרה של בלימת הכניסה לרפיח. "עסקאות תיווך מצריות שסיימו 'סבבים' קודמים כשחמאס חי ובועט ואפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה", כתב.

"הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מידית למדינת ישראל", טען השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully