וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: קיבוץ יראון בגבול לבנון מצא דרך יצירתית להתמודד עם שריפות

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 18:38

בהיעדר אישור מעבר של מכבי אש לקיבוץ, גייס הרבש"צ את תותחי המים של החקלאים להיערכות לדליקות, שעלולות לפרוץ במזג האוויר החם ותחת הירי. יחד עם זאת הוא מדגיש כי הדבר רחוק מלהספיק: "האמצעים שיש לנו בשיגרה לא מתאימים, השאלה היא לא אם תפרוץ שריפה, אלא מתי"

בווידאו: מנזקי הסופה שעברה על פני קיבוץ שער הגולן שבעמק הירדן/אביב לשם,עופרי סובלמן

שני טילי נ"ט שנורו לפני שבועיים על קיבוץ יראון, בשילוב הימים החמים שהודיעו שהקיץ בפתח, המחישו לחברי כיתת הכוננות ביישוב, כי עליהם להיערך לאירוע של שריפה. בהיעדר אמצעים מספיקים להתמודד עם אש משמעותית שתאיים על הקיבוץ, גייס אילן עמר, רבש"צ יראון, את עובדי ענף גידולי השדה למשימת ההגנה על היישוב. בימים האחרונים הם פרשו צינורות מים אליהם חיברו ממטרות גדולות המכונות גם "תותחי מים". "יש לנו חורשות עצי אורן סביב הקיבוץ ומולם פרשנו את תותחי המים. יש עכשיו שני חבר'ה בכיתת הכוננות שאחראים על פתיחת מי התותחים. זה אילתור, ברור שזה לא הפתרון הרצוי, אבל זה יעזור", הסביר עמר.

עמר נדרש לצעד הזה לאחר שלדבריו פניות שעשה לשלל גופים, בניסיון לספק פיתרון טוב לכיבוי אש, נידחו. "יש לנו עגלת כיבוי של אלף ליטר, היא מתאימה לימי שיגרה, אז אנחנו נותנים את המענה הראשוני וכוח של כיבוי אש מגיע בהמשך. אבל עכשיו אנחנו לא בזמן רגיל; אין לכבאים יכולת להגיע משום שאין להם אישור לכך. בעקבות המצב החדש אנחנו צריכים עוד כבאית או אמצעים אחרים. אפילו לבוש מתאים לכיבוי שריפות אין לנו".

חברי כתת הכוננות עברו השתלמות והדרכה בכיבוי שריפות ולדברי עמר הם יוכלו להפעיל כבאית בעת הצורך. "חייבים להבין שהאמצעים שיש ברשותנו לכיבוי אש בשיגרה לא מתאימים עכשיו, לימי מלחמה. השאלה היא לא אם תפרוץ שריפה, אלא מתי היא תפרוץ. הצבא לא מאשר לכיבוי אש להגיע אלינו ואני גם לא רוצה שהם יסתכנו כשיש חשש לירי טילים, אבל אני מבקש שיתנו לנו כבאית ואנחנו נפעיל אותה. אנחנו בפני אתגר קשה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בקיבוץ יראון נערכים לאירוע של שריפה 30 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
היערכות לקראת אירוע של שריפה בקיבוץ יראון, החודש/אתר רשמי, סעיף 27 א'

בינתיים העשבים שצמחו בחורף מתחילים להצהיב ועמר מזכיר ארוע של ירי טילי קורנט בשנת 2019 לעבר אביבים ויראון. "היתה אצלנו אז שריפה גדולה ובהשוואה למצב הנוכחי מדובר בארוע קטן. אני מבקש שיעזרו לנו להיות מוכנים לארוע של שריפה גדולה בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully