וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך ימי חג הפסח: מפלס הכינרת עלה ב-4 סנטימטרים

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 11:08

נתוני המדידה של רשות המים מצביעים על כך שלאחר העלייה שנרשמה - מפלס הכנרת עומד לפי שעה על רום של 209.325-, ורחוק ב-52.5 סנטימטרים מקו אדום עליון. עלייה זו הושגה בין היתר, הודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במהלך החג - מחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ

הכנרת מזנקת: עלייה של עשרות סנטימטרים בשבועיים/דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

מפלס הכנרת עלה במהלך שבעת ימי חג הפסח ב-4 סנטימטרים - כך עלה היום (שלישי) מנתוני המדידה של רשות המים. כך שמפלס הכנרת עומד לפי שעה על רום של 209.325-, ורחוק ב-52.5 סנטימטרים מקו אדום עליון. עוד עלה מהנתונים כי הספיקה בנהר הירדן עומדת על 14 מק/שנ'.

העלייה האחרונה בימה מהווה את "שירת הברבור" של מפלס המים הכנרת. לצד כניסת מים לכנרת, עליית המפלס במהלך ימי החג הושגה הודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במטרה לשמור על כשרות לפסח של המים במערכת הארצית. מדובר בנוהל שב-15 השנים האחרונות הפך להרגל. הפסקת השאיבה נעשית בשל טענות לחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ.

עד שנת 1995 סוגיית המצאות חמץ במערכת המים הארצית נחשבה שולית ורק חוגים קיצוניים בציבור החרדי טענו לחשש חמץ במים. בשנת 1995, נותקה ירושלים מאספקת מי הכינרת בפסח, זאת בעקבות התחייבות שהשיג מאיר פרוש, אז סגן ראש עיריית ירושלים.

המטיילים מציפים את הכנרת בחול המועד, 25 באפריל 2024. צילום אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת, אתר רשמי
מפלס הכנרת עלה במהלך שבעת ימי חג הפסח ב-4 סנטימטרים/אתר רשמי, צילום אושרי בן דור, איגוד ערים כינרת

פרוש הסביר אז כי קיבל "פנייה מכמה אברכים, מחוגי החזון איש, שכל שנה אוגרים לעצמם מים". הוא טען שיש חשש ש"אם נופל פירור לכינרת אז מי שמשתמש במי האגם בעצם כשל בחמץ בפסח".

עוד לפני ירושלים הייתה זאת בני ברק שאליה לא סופקו מים מהכנרת בימי הפסח, מחשש להמצאות חמץ. עם זאת במשך שנים לא עלה חשש דומה בקרב קהילות דתיות ברחבי הארץ. בקרב הציבור שומר המצוות לא כולם מסכימים עם האיסור של שתיית מי הכנרת בפסח.

הדוגמה הקרובה ביותר לאגם היא טבריה שבה חיה קהילה חרדית גדולה. תושבי העיר שותים וצורכים מים שנשאבים מהכנרת, במשך כל השנה וגם בחול המועד פסח. לדברי שאול דוד, מנכ"ל תאגיד המים "מי רקת", המספק מים לטבריה ויישובי הסביבה, "אין סיכוי שמשהו יעבור את מערכות הסינון ואין כל חשש לחמץ. זה עבר את כל הבדיקות והאישורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully