וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרמטכ"ל יודיע על מינויו של תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן בחמישי

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 9:37

בנוסף מסתמן שיוכרז מינויו של האלוף רפי מילוא למפקד פיקוד המרכז. מינויים אלה מתווספים למינויים אחרים שנעשו על ידי הרמטכ"ל חרף הביקורת בצה"ל: "איך הוא יכול לקבל החלטות אם כשל בעצמו?". בממשלה צפויים לבקר בחריפות את המינוי של בינדר. צה"ל: "לא סוכמו מינויים"

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל הרצי הלוי צפוי להודיע כבר בחמישי על מינוי תא"ל שלומי בינדר, המשמש כיום ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, לראש אמ"ן של צה"ל - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. בינדר יחליף את האלוף אהרון חליוה, שהודיע על התפטרותו בשבוע שעבר. בנוסף, מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, יתמנה למפקד פיקוד המרכז במקומו של האלוף יהודה פוקס, שאמור לסיים את תפקידו בקיץ.

חלק מהביקורת שמופנית כבר בשלב זה נגד כוונת הרמטכ"ל למנות את תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן, מתבססת על שתי נקודות מרכזיות העומדות לחובתו של בינדר. הראשונה היא מעורבותו הרגישה והקריטית ב-7 באוקטובר, ומה שקדם לו, כראש חטיבת המבצעים. הנקודה השנייה היא שבינדר הינו אלוף צעיר, והועדף על פני אלופים מנוסים וותיקים יותר כגון כמו האלוף ניצן אלון, האלוף ליאור כרמלי, או האלוף יהודה פוקס ונוספים. יחד עם זאת, בינדר הינו קצין מוערך מאוד ובעל הכרות עם קהילת המודיעין, שמילא תפקידים מרכזיים בהם: פקד סיירת מטכ"ל, מח"ט גולני ומפקד עוצבת הגליל.

עוד נודע לוואלה כי יש גורמים בממשלה שמתנגדים נחרצות למנות אלוף בתפקיד ראשון לתפקיד הרגיש. התנגדויות וביקורת חריפה צפויות להישמע כבר בימים הקרובים.

שלומי בינדר. דובר צה"ל
צפוי להתמנות לתפקיד הרגיש כבר בחמישי. תא"ל שלומי בינדר/דובר צה"ל
עצרת לסיום מבצע ״מגן צפוני״ והענקת 
ציון לשבח מטעם מפקד עוצבת "הגליל" לרב-סרן י', 
19 במרץ 2019
בתמונה תא"ל רפי מילוא, מפקד עוצבת הגליל. דובר צה"ל
צפוי להתמנות למפקד פיקוד המרכז. האלוף רפי מילוא/דובר צה"ל

המינויים החדשים של בינדר ומילוא מצטרפים לסדרת מינויים בצמרת הצבא שנויים במחלוקת, שקיבל הרמטכ"ל בעת האחרונה. זאת, חרף ביקורת ציבורית ותוך התעלמות מביקורת פוליטית. גם צמרת הצבא סוערת בשל כוונות הרמטכ"ל לקבל החלטות על עתידו של המטה הכללי על אף כישלנו ב-7 באוקטובר. "איך יכול רמטכ"ל שכשל בעצמו לקבל החלטות על איך יראה המטה הכללי הבא?", אמרו שם.

בנוסף, המינויים נעשים בזמן שהתחקירים על 7 באוקטובר טרם הסתיימו והוצגו לדרג המדיני ולציבור. זאת, כדי שיסיקו מסקנות על תפקוד האגפים, הפיקודים, הזרועות והחילות, ומעל הכול על תפקוד המטכ"ל, בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר.

הרמטכ"ל -*הרצי הלוי עם לוחמי ההגנה האווירית 16 באפריל 2024. דובר צה"ל
"איך הוא יכול לקבל החלטות אם כשל בעצמו?". הלוי, לפני שבועיים/דובר צה"ל

ישנם גורמים במערכת הביטחון שטוענים, כי המטה הכללי הנוכחי היה שקוע בקונספציה, העריך כי חמאס מורתע ותמך בתהליך ההסדרה עם חמאס ברצועת עזה. לטענתם, כל מי שלא התנגד להסדרה, ושאל שאלות קשות, עליו להסביר את עמדתו או לסיים את תפקידו לאלתר.

מדובר צה"ל נמסר: "לא סוכמו מינויים. תהליך המינויים מתנהל באופן סדור ומקצועי. באם יסוכמו, הציבור יעודכן על כך באופן רשמי ושקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully