וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו כדי לוודא שעסקת החטופים שעל השולחן תיושם"

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 7:02

הנשיא ערך אמש שתי שיחות טלפון, האחת עם נשיא מצרים א-סיסי והשנייה עם אמיר קטאר אל-ת'אני. בשיחות, ביידן ביקש מהשניים לעשות כל מאמץ להשיג עסקה לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס - וזאת "כיוון שזה הדבר היחיד שעומד בפני הפסקת אש מיידית והקלה בסבלם של תושבי עזה"

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

נשיא ארה"ב שוחח אמש (שני) בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בנוגע למו"מ על עסקת החטופים. בשתי השיחות, הנשיא ביידן הדגיש כי ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו כדי לוודא שכל תנאי עסקת החטופים שעל השולחן ייושמו. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ביקש מא-סיסי ומאל-ת'אני לעשות את כל המאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, כיוון שזה הדבר היחיד שעומד בפני הפסקת אש מיידית והקלה בסבלם של תושבי עזה.

ביידן וא-סיסי שוחחו בטלפון ודנו בעסקה לשחרור החטופים בתמורה להפסקת אש בעזה, כך נמסר מלשכת נשיא מצרים. השניים הדגישו כי פעולה ישראלית ברפיח עלולה להיות מסוכנת מאוד, להחריף את המשבר ההומניטרי ולהשפיע לרעה על היציבות והביטחון באזור כולו.

ג'ו ביידן. רויטרס
ג'ו ביידן/רויטרס
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי במהלך הצהרה לתקשורת במהלך ביקורו באתונה, יוון 11 בנובמבר 2020. AP
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי במהלך הצהרה לתקשורת במהלך ביקורו באתונה, יוון 11 בנובמבר 2020/AP
אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בפתח פסגה אזורית בדוחא, קטאר, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
אל ת'אני/רויטרס

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר מסרה כי, "בימים הקרובים חלה התקדמות במו"מ לשחרור החטופים. הכדור במגרש של חמאס. הם צריכים לקבל את העסקה מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully