וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ של מצרים מפעולה ברפיח עובד. חבל שישראל לא לחצה עליה מוקדם יותר

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 21:13

התמרון הקרקעי לרפיח התגלה כמנוף לחץ גדול על מצרים, שחוששת עד מאוד מאפקט בריחת פלסטינים מרפיח לסיני. ברגע שתשתכנע בנחישות ישראל לתמרן לרפיח, האחרונה צפויה להאיץ את המו"מ באופן שיקדם אותו משמעותית יותר ממה שהושג עד כה בתיווך קטאר

תיעוד ההרס ברצועת עזה אחרי תקיפות חיל האוויר/טוויטר

בתיווך מצרים, על חשבון קטאר, מנסה קבינט המלחמה לקדם עסקה מלאה או חלקית לשחרור חטופים בכפוף להפוגה והתנאים שהציב חמאס. "למה? יש לכך 133 סיבות", הסביר גורם ביטחוני, שהוסיף: "הזמן של החטופים משחק לרעה לפי כל ההערכות. הם נמצאים בסיכון גבוה והמצב הולך ומחמיר. לכן, יש מאמץ גדול למצות את תהליך המו"מ על מנת להציל את חלקם ולהשיבם בחיים".

לפי ההערכה, ברגע שמצרים תשתכנע במידת הנחרצות והנחישות של ישראל לתמרן לרפיח, ותניח את כובד משקלה על הנהגת חמאס, יכול המו"מ להתקדם לכיוון חיובי יותר ממה שהשיגו הצדדים עד כה בתיווך קטאר.

אולם, במערכת הביטחון מנסים לצנן את ההתלהבות סביב העסקה, זאת תוך שהם מגדירים את התהליך כמתיש, מלחמת מוחות מול הנהגת חמאס שחלקה כנראה מסתתר במנהרות ברפיח וחלקה מצוי בבתי מלון בקטאר, בטורקיה ובמצרים. לפי גורמים מעורים בנושא, כל שאלה, טענה או דרישה - חייבת לעבור סבב שיחות בין בכירי ארגון הטרור.

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
עקורים פלסטינים עוזבים את חאן יונס לרפיח/רויטרס

לפי ההערכות במערכת הביטחון, התמרון הקרקעי לרפיח התגלה כמנוף לחץ משמעותי מאוד. זאת, לא רק על הנהגת חמאס שחוששת לגורל מנהיגיה ברגע שכוחות צה"ל יפעילו את העוצמה הצבאית מהאוויר, הקרקע וכן את הזרוע ההנדסית לפירוק מנהרות, ובכך יפרקו את ארבעת גדודי חמאס האחרונים בחטיבת רפיח, וילחמו באלפי מחבלים שנמלטו מצפון הרצועה לדרומה.

במוקד התמרון צפוי להיווכח גם ציר פילדלפי המחבר בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית, ומתחתיו, לפי הערכות, קיימות עדיין מנהרות הברחה "נושמות" שנפתחות בהתאם להחלטות הנהגת חמאס. בצה"ל מתעקשים כי כדי לחנוק את הזרוע הצבאית בחמאס, יש להשתלט מחדש על המרחב, ולפי גורמים במערכת הביטחון יש להשתלט מחדש על מרחב מעבר רפיח מאחר ולפי עדויות של מחבלי הנוח'בה ובכירי חמאס = חלק גדול מאמצעי הלחימה בזרוע הצבאית של חמאס, לרבות טילי נ"ט, רקטות ותחמושת - הגיעו דרך מעבר רפיח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
החטופים בדרכם מרצועת עזה למעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכבי הצלב האדום לוקחים חטופים ששוחררו למעבר רפיח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפעולות הצבאיות של צה"ל ומידת הרצינות של בכירי מערכת הביטחון לתמוך בתמרון לרפיח חרף הלחץ הבינלאומי, גרמו לראשי המערכת המצרית לצאת מאזור הנוחות ולהגביר את הלחץ על חמאס כדי לחתור לעסקה.

המצרים חוששים מאוד מאפקט חסר שליטה שיוביל לבריחת פלסטינים מרפיח והמחסות בדרום הרצועה - לסיני.

כמו כן, גורמי ביטחון טוענים כי במהלך שבעת חודשי הלחימה האחרונים עברו מרצועת עזה למצרים עשרות אלפי פלסטינים. מצרים מארחת מזה כמה חודשים בכירים מהנהגת חמאס - ובממשלת ישראל למעשה שגו שלא הפעילו על מצרים לחץ כבד יותר לקדם מו"מ בקצב גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully