וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של ירושלים קרא לא לקיים אירועי מימונה ציבוריים

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 1:25

בשל המצב פרסם הרב שלמה משה עמאר, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל, הודעה שבה נאמר שלא ראוי לחגוג בפומבי "כאשר יש רבים מאחינו שבויים ופצועים". הוא קרא להקדיש את הלילה "לחיזוק בלימוד ספרי אמונה וביטחון". אירוע מימונה המוני שנהג לקיים מדי שנה בוטל

נתניהו בחגיגות המימונה: מאמין שאפשר להקים ממשלת ימין יציבה/צילום: רוני כנפו

רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, שכיהן כרב הראשי לישראל, קרא לא לחגוג אירועי מימונה ציבוריים היום (שני), בעקבות המלחמה. בהודעה שפרסם הרב נאמר: "מכיוון שאנו כבר אחרי החג, לא ראוי שנחגוג בשער בת רבים בתופים ובמחולות, כאשר יש רבים מאחינו שבויים ופצועים. נקדיש את הלילה הזה לחיזוק בלימוד ספרי אמונה וביטחון, ונודה לקדוש ברוך הוא על כל חסדיו, ונבקש על העתיד לגאולת עם ישראל מהרה".

הרב עמאר נהג לקיים מידי שנה אירוע מימונה המוני יחד עם רבנים ואישי ציבור, אך זה בוטל בהוראתו.

חגיגות המימונה בכנסת. 12 באפריל 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
חגיגות המימונה בכנסת בשנה שעברה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מבדיקת וואלה! שפורסמה אתמול עולה כי צמרת המדינה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ ישראל כ"ץ - שבאופן מסורתי מתארחים כאורחי כבוד בחגיגות של פעילים ותומכים ברחבי הארץ - לא צפויים להשתתף בהן השנה. כך גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שבשנה שעברה אף ערך לראשונה אירוע מימונה פתוח במשכן הכנסת, והשנה לא מתכוון לחגוג פומבית.

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אינם צפויים לחגוג מימונה השנה, כך נמסר מלשכתם. "מה יש לחגוג בימים האלה", הייתה התגובה השגורה לרוב הפניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully