וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה שוקלת לשלוח חיילים להעברת הסיוע מהנמל הצף לעזה

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 20:49

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי על הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

משרד ההגנה הבריטי שוקל לשלוח חיילים לעזה כדי ללוות משאיות שיעבירו סיוע מהמזח הצף המוקם בימים אלו על ידי צבא ארצות הברית - כך דיווחו כלי תקשורת בריטיים.

הקמת הרציף אמורה להסתיים בחודש הבא ולאחר מכן הוא מתוכנן להיגרר לכיוון חופי עזה, ומשם לא ברור מי אמור לחלק את הסיוע. זאת לאור הבהרתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלפיה הכוחות האמריקניים המנהלים את הפרויקט לא ייכנסו לרצועה.

גורם ביטחוני בריטי אמר ל"גרדיאן" כי משרד ההגנה בלונדון "שוקל" את מעורבותה של הממלכה, אם כי האתגרים בפעולה שכזו מקטינים את היתכנותה. "העניין לא סגור, והמנגינה כנראה שלילית".

הגורם הוסיף כי הרעיון עלה "באופן אורגני" במהלך דיונים בין בריטניה לארצות הברית על משלוחי סיוע מהמזח. רשת BBC, שדיווחה לראשונה על המעורבות האפשרית של בריטניה, ציינה כי שום הצעה לא נשלחה לבחינתו של ראש הממשלה, רישי סונאק. משרד ההגנה הבריטי סירב להגיב.

הכנות ברצועת עזה להקמת הרציף הימי, אפריל 2024. דובר צה"ל
הכנות ברצועת עזה להקמת הרציף הימי, אפריל 2024/דובר צה"ל

וושינגטון מחפשת גורמים המוכנים ליטול על עצמם את משימת חלוקת הסיוע, שטומנת בחובה סכנות רבות לאור התמשכותה של הלחימה ברחבי הרצועה. מאז תחילת המלחמה, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, נהרגו יותר מ-200 עובדי סיוע הומניטריים.

החשש גבר בעקבות התקרית הקשה שבה נהרגו שבעה מעובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" ב-1 באפריל, כשצה"ל תקף בשוגג שיירה של הארגון והרג שבעה מעובדיו.

כדי להימנע מהתנפלות המונית של תושבים על חלוקת הסיוע, ארצות הברית שואפת שפריקתו תעשה במקום בטוח לפני שתועבר על ידי נהגים פלסטינים ברחבי עזה.

בסוף פברואר דיווחו הרשויות בעזה על לפחות 112 הרוגים ויותר מ-700 פצועים כשהמון התאסף סביב משאיות שחילקו מזון ומצרכי יסוד אחרים. צה"ל טען שרובם נהרגו מדוחק או מדריסת משאיות הסיוע, אך הודה שחיילים פתחו באש כשחשו בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully