וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל נסיבות אישיות: 23 לוחמי צנחנים במילואים הודיעו כי לא יתייצבו לשירות

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 18:56

המילואימניקים, מפלוגת תצפיות, משרתים בתנאי סדיר לאחר שהשתחררו לאחרונה משירות וגויסו שוב מיד לאחר מכן בשל המערכה המתמשכת. מח"ט החטיבה קיבל את החלטתם, זאת על רקע הירתמות הלוחמים בחצי השנה האחרונה. הסיבות לאי התייצבותם: לימודים, זוגיות ובעיות בעסק

משמידים מבנים ומחסלים מחבלים: תיעוד מלחימת הצנחנים בחאן יונס/דובר צה"ל

23 חיילי מילואים מפלוגת תצפיות של חטיבת הצנחנים קיבלו בהתראה קצרה גיוס מילואים, והודיעו למפקדים וגורמי השלישות כי לא יתייצבו לבקשת החטיבה. מדובר בחיילי מילואים בתנאי סדיר - חיילים שהשתחררו לאחרונה משירות הסדיר וגוייסו מיד למילואים להם במילואים בגלל המלחמה, הם משרתים בתנאים שנחשבים קשים יותר מתנאי מילואים. סיבותיהם לסרב נעות בין לימודים, בעיות בעסק, עבודה, זוגיות, ילדים וכדומה. טענות הלוחמים נבדקו והוחלט בחטיבת הצנחנים לכבד את הבקשות האישיות באופן פרטני.

גורמי צבא מסרו מסרו כי למעט הפגיעה בהווי הפלוגה והצוותים, הכשירות המבצעית לא תפגע, והחוסר בלוחם יושלם על ידי גיוס נוסף. יצוין, כי מדובר בחיילי מילואים ששירתו בין החודשים אוקטובר עד פברואר חשוב להדגיש כי התהליך בוצע בהסכמת החטיבה ואין כל כוונה להעניש אותם. מח"ט הצנחנים, אל"מ עמי ביטון" החליט להכיל את האירוע על רקע תרומתם במלחמה עד כה, והסיבות האישיות.

תרגיל גדודי של צנחנים 101. דובר צה"ל
"אנשים שחצו איתנו גדר בפעם הקודמת החליטו שהפעם זה יותר מידי". לוחמי צנחנים/דובר צה"ל

מפקד הפלוגה של אותם חיילים התאכזב מאוד מהחלטתם. "אנשים שחצו איתנו גדר בפעם הקודמת החליטו שהפעם זה יותר מידי", כתב במכתב בנושא. "הסד""כ הפלוגתי נמוך. נמוך מאוד. אנשים שנכנסו איתנו ברוח סערה כשהאויב הסתובב בישובים אבל היום זה כבר רחוק מהעין וכנראה רחוק מהלב".

"אני אבא. יש לי אינספור חברים שלא דברתי איתם חצי שנה. אשתי קורסת. החברה שעבדתי בה נסגרה בגלל המלחמה", המשיך. "אני לא עושה את זה כי אני אוהב רובים. לא כי אני מחפש שקט מאשתי. ולא כי אני מוצא שם סיפוק אישי. אני עושה את זה כי צריך, כי אחים ואחיות שלי חטופים וכי אנחנו בקום המדינה השני של מדינת ישראל. אנחנו נרגיש את זה כשנרוץ לחלץ פצועים ויהיה מאוחר".

תגובת דובר צה"ל: "חלק ממשרתי המילואים בפלוגה לא התייצבו בסבב הנוכחי בנסיבות אישיות מוצדקות. הנושא תואם עם מפקדיהם וכשירותה של המסגרת לא תיפגע כתוצאה מכך. פלוגת המילואים שירתה כמאה יום ברצף מהשבעה באוקטובר ועד חודש ינואר. צה"ל מוקיר ומעריך את משרתי המילואים וימשיך לסייע ולפעול במגוון הדרכים על מנת להיטיב עם אנשי המילואים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully