וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק אוסרת על יחסים חד-מיניים: העונש - עד 15 שנות מאסר

הפרלמנט, הנשלט על ידי מפלגות שיעיות שמרניות, העביר את החוק ל"מאבק בהומוסקסואליות ובזנות" על רקע החרפת הרדיפה אחר הקהילה הגאה במדינה המוסלמית. במקור, החוק קבע עד עונש מוות, אך רוכך בלחץ המערב. ארה"ב גינתה בחריפות: "איום על זכויות האדם והחירויות"

מפגינים שורפים דגל גאווה במחאה נגד שריפת ספרי קוראן בבגדאד, עיראק, 22 ביולי 2023. רויטרס
מפגינים שורפים דגל גאווה בבגדאד במחאה על שריפת ספרי קוראן באירופה/רויטרס

הפרלמנט של עיראק אישר חוק האוסר על מערכות יחסים חד-מיניים שעונשו עד 15 שנות מאסר. המחוקקים טענו שהחוק נועד לשמור על ערכי הדת, אך זכה לגינויים מצד ארגוני זכויות אדם כמתקפה נוספת על קהילת הלהט"ב במדינה המוסלמית.

החוק נועד "להגן על החברה העיראקית מפני קלקול מוסרי והקריאות להומוסקסואליות שכבשו את העולם", לפי נוסח החוק. הוא נתמך בעיקר על ידי המפלגות השיעיות השמרניות המהוות את הקואליציה הגדולה ביותר בפרלמנט.

חוק "המאבק בזנות והומוסקסואליות" אוסר על יחסים חד-מיניים, וקובע עונש מאסר מינימלי של עשר שנים ומקסימום של 15 שנות מאסר. כמו כן, ייגזרו שבע שנות מאסר על כל מי שמקדם הומוסקסואליות או זנות, ובין שנה לשלוש שנות מאסר לכל מי שמשנה את "מינו הביולוגי" או מתלבש באופן נשי.

הצעת החוק כללה בתחילה עונש מוות על מעשים חד-מיניים, אך רוככה בשל ביקורת חריפה של ארצות הברית ומדינות אירופה. עד אתמול, יחסים חד-מיניים לא היו אסורים מפורשות בעיראק, אם כי סעיפי מוסר עמומים בחוק העונשין שימשו לרדיפת להט"בים, וחברי הקהילה נרצחו על ידי חמושים ויחידים.

"האישר שנתן הפרלמנט העיראקי לחוק נגד הלהט"ב מהווה חותמת נוספת לרקורד המזעזע של עיראק בהפרות זכויות נגד להט"בים ומכה קשה לזכויות האדם הבסיסיות", אמרה ראשה יונס, סגנית מנהל התוכנית לזכויות להט"ב בארגון Human Rights Watch.

גורמים עיראקיים האחראים על זכויות האדם במדינה לא הגיבו לפניות על החוק. בשנה האחרונה, המפלגות הגדולות בעיראק, שחלקן קשורות למיליציות הפרו-איראניות, החריפו את הביקורת שלהן על סוגיית הלהט"ב ודגלי גאווה נשרפו לעתים תכופות בהפגנות.

יותר מ-60 מדינות אוסרות על יחסי מין חד-מיניים

לפי מאגר הנתונים Our World in Data, יותר מ-60 מדינות אוסרות על יחסי מין חד-מיניים, בעוד שהם חוקיים ביותר מ-130 מדינות.

משרד החוץ של ארצות הברית גינה בחריפות את החוק שהעביר הפרלמנט העיראקי, ואמר כי הוא מאיים על זכויות האדם והחירויות ויחליש את יכולתה של עיראק לגוון את כלכלתה ולמשוך השקעות זרות.

"התיקון הזה מאיים על אלה שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר בחברה העיראקית. אפשר להשתמש בו כדי לפגוע בחופש הביטוי ולבלום את הפעולות של ארגונים לא ממשלתיים ברחבי עיראק", אמרו במשרד החוץ בוושינגטון בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully