וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר את מינויו של השופט בדימוס אשר גרוניס ליו"ר הוועדה למינויים בכירים

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 13:13

המינוי יאושר לאחר כמעט שנתיים בהן מתפקדת הוועדה ללא יו"ר קבוע. רק בחודש שעבר היה אמור להתמנות לתפקיד השופט בדימוס אורי שהם, אך בעקבות התנגדות של גורמי ימין בקואליציה, נתניהו הסיר את המינוי. כהונת גרוניס תימשך 6 שנים, ולא 8 כפי שהיה בעבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה צפויה לאשר ביום שלישי את מינויו של נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, השופט בדימוס אשר גרוניס, ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה. זאת, לאחר כמעט שנתיים שהוועדה מתפקדת ללא יו"ר קבוע וקשיים של הממשלה במינוי שופט עליון בדימוס לתפקיד.

הוועדה למינויים בכירים היא הוועדה שבוחנת מועמדים לשבעה תפקידים בכירים בהיבטי נקיון כפיים וטוהר המידות: הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד, ראש שב"כ, נציב שב"ס, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. היא מונה ארבעה חברים ובראשה עומד נשיא בית המשפט העליון, ומלבדו גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור.

אשר גרוניס נשיא בית המשפט העליון לשעבר ויו"ר הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, אוגוסט 2015. מגד גוזני
ימונה ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים. השופט בדימוס אשר גרוניס/מגד גוזני

מאז אוגוסט 2022, אין לוועדה יו"ר קבוע: השופט אליקים רובינשטיין כיהן כיו"ר זמני בעקבות פטירתו של היו"ר הקבוע השופט בדימוס אליעזר גולדברג - אך עד עכשיו הממשלה הנוכחית לא מינתה יו"ר קבוע במקומו. בחודש שעבר היה אמור לעלות לאישור הממשלה מינויו של השופט בדימוס אורי שהם אך בעקבות התנגדות של גורמי ימין בקואליציה ראש הממשלה בנימין נתניהו הסיר את המינוי ומאז לא נבחר מועמד חדש.

השופט בדימוס גרוניס ימונה לתקופת כהונה של שש שנים ולא שמונה כפי שהיה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully