וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין פופולרי קבע: מערכת הבריאות בישראל במקום 10 בעולם

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 13:05

מתוך 110 מדינות שנכללו בסקר, ה-3 שגרפו את המקומות הראשונים היו: טייוואן, דרום קוריאה ואוסטרליה. הציון הסתמך על מספר קטגוריות, שמתוכן ישראל קיבלה ציון גבוה במוכנות הממשלתית לסייע לבריאות הציבור, אך ציון נמוך יחסית בקטגוריה של זמינות ועלות תרופות

בווידאו: עובדי מערכת הבריאות עמדו דקת דומייה לזכר נרצחי ה-7.10/צילום: קונטקט, דוברויות בתי החולים הדסה, תל השומר, הלל יפה, וולפסון וברזילי

מערכת הבריאות בישראל נבחרה במקום ה-10 בעולם, כך לפי המגזין העסקי CEOWORLD. המובילה ברשימה היא טיוואן, אחריה קוריאה הדרומית ואוסטרליה במקום השלישי. הסקר, שבדק מספר קטגוריות, נתן לישראל ציון גבוה מאוד בקטגוריה של מוכנות הממשלתית לסייע בתחום, וציון נמוך יחסית בקטגוריה של זמינות ועלות תרופות.

במקום הרביעי ואילך נמצאות: קנדה, שבדיה, אירלנד, הולנד, גרמניה ונורבגיה. איפה ארה"ב? רק במקום ה-15 ו-בריטניה במקום ה-27.

המגזין קבע את הדירוג מתוך 110 מדינות ברחבי העולם לפי חמישה משתני בריאות שונים: תשתיות שירותי הבריאות ואנשי המקצוע בתחום; זמינות ועלות התרופות; המוכנות הממשלתית ושלל שיקולים של מערכות הבריאות הכוללים: איכות הסביבה, גישה למים נקיים, תברואה, ונכונות הממשלה להטיל עונשים על סיכונים כמו שימוש בטבק והשמנת יתר.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
דירוג גבוה בנכונות ממשלתית לסייע בבריאות הציבור. מתחם חיסונים בפתח תקווה, פברואר 2021/ראובן קסטרו

ישראל נמצאת במקום ה-10 בעולם עם דירוג של 88.63 נקודות מבחינת התשתיות הרפואיות ואיכות אנשי המקצוע בתחום, הכוללים רופאים, צוות סיעודי ועובדי מערכת הבריאות. בקטגוריה זו היא נמצאת מעל המקום הראשון בדירוג הכולל, טיוואן, ומתחת לאירלנד המצטיינת בתחום עם 92.58 נקודות.

מבחינת הזמינות ועלות התרופות, ישראל מדורגת במקום נמוך יחסית עם 75.61 נקודות בשורה אחת יחד עם מדינות אירופה המובילות ברשימה: גרמניה, הולנד, שבדיה כשהישראלים נמצאים במצב דומה. בהקשר זה, רק לאחרונה פרסם המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות מחקר חדש כי ישנו זינוק דרמטי במחסור של תרופות בישראל. מממצאי המחקר עלה, שהגורם העיקרי למחסור היה העיכוב באספקת התרופות. המחסור העיקרי היה בתרופות למערכת העצבים.

לגבי המוכנות הממשלתית, ישראל מדורגת במקום גבוה ביחד לרוב מדינות העולם, עם 90 נקודות, יחד עם מערכות הבריאות של אוסטרליה, יפן, פינלנד, רוסיה וערב הסעודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ילדה מקבלת חיסון נגד פוליו, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
הסקר במגזין נתן לישראל מקום 10. ילדה מקבלת חיסון נגד פוליו, בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי הדירוג, לבנון נמצאת במקום ה-50, ירדן נמצאת במקום ה-56, מצרים הרחק מאחור במקום ה-91. איחוד האמירויות נמצאת במקום ה-17, ערב הסעודית במקום ה-37, בחריין במקום ה-54, מרוקו במקום ה-74, קטאר במקום ה-75, ואיראן במקום ה-92. סוגרים את הרשימה עם ציונים נמוכים במיוחד הם סרי לנקה,בוליביה, פרגוואי,נפאל, הונדורס ואל סלבדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully